info/ervaring met Christ bontzadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ezmee

info/ervaring met Christ bontzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 00:38

Hoi Hoi,

Omdat ik opzoek naar een vervangend zadel voor mijn Thorowgood selecta (tevens te koop)
dacht ik aan een Christ Bontzadel.

Afbeelding

Heeft iemand hier misschien ervaring mee ? *LOL* *LOL*
Schijft het zadel niet omdat de onderkant van bont is, zit het lekker, goede kwaliteit, hoe rijdt dit met beugels en dat soort vragen.

Ik wacht het af. Clown

Groetjes

nickyu

Re: info/ervaring met Christ bontzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 02:13

wij verkopen een vergelijkbaar "zadel" (everline bareback pad keep wool)met een flexibele "kussen"(zit niet OP de rug ..appart systeem moeilijk uit te leggen) zodat de schoft vrij blijft ..

waarom zadel tussen aanhalings tekens ? omdat het geen zadel is maar een pad .. met andere woorden
je kan er met beugels mee rijden maar de beugels zitten er puur op om de zadel HOUDING er mee aan te kunnen nemen , NIET om mee licht te rijden of wat sommige doen "staan"in de beugels

je krijgt dan een punts belasting , sommige paarden reageren hier niet direct op
maar ook die paarden rij je dus op lange termijn aan gort als je gaat lichtrijden in de beugels

(bedenk maar bij je zelf wat een riem om die op je ruggegraat duwt doet ..)

dus zoek je een degelijke bare back pad id deze of de everline of de voest zeker een goede optie , maar het is dus GEEN zadel

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:51

ik zit ook te denken aan deze pad. Mooi ding en volgens mij zit ie lekker. Dus ik lees even mee en wil deze vraag stellen:

drukt dit niet teveel op zijn schoft?

groetjes!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 17:10

deze zal net als normale pad werken , de everline heeft een systeem zodat er iets meer schoft vrijheid word verkregen