rijden met gogue?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

epidaure

rijden met gogue?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 20:58

Hoi,

Simpel vraagje, wat vinden jullie over het rijden met Gogue bij jonge paarden?
Of eerder longeren?

Is dit een positieve hulptuegel die op langere termijn het paard zijn rug echt leert lossen en waar je voordelen mee creeert of blijft dit enkel zolang je de hulpteugel gebruikt?

Renske_

Re: rijden met gogue?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:02

Ik vind het een fijne hulpteugel om mee te longeren
jonge paarden leren hierdoor heel snel wat de bedoeling is, voorwaarts-neerwaarts, lekker over de rug heen
rijden vind ik niet fijn mert iets wat vastzit zonder dat je het los kan laten wanneer dat nodig mocht zijn(stel je paard komt omhoog, dan ga je...paard zn hoofd zit vast, raakt uit evenicht en dan lig je voor je het weten samen op de grond)

touwtjes als bijzet werken trouwens ook superfijn bij het longerem en voor het rijden gebruik ik indein nodig een slofteugel, zodrta het nml goed gaat kan ik die losser laten zodat ik alsnog alleen met mn gewone teugels rij
komen ze erg tegen de hand, dan slof wat korter, komen ze omhoog dan is de slof zo losgelaten voor er ongelukken gebeuren

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:59

Ik vind het heel erg fijn om met een gogue te werken. Paarden lopen mooi over de rug. Ik rij er ook wel eens mee. Ik ben het niet met Renske eens dat je snel achterover klapt, dan zit de gogue echt te strak. Er is best een beetje ruimte naar boven, als je paard korter wordt in de hals.

Met een gogue kan je de spieren trainen die ervoor zorgen dat het paard de rug beter kan gebruiken. Dat kan je daarna in je rijden weer makkelijker opzoeken. Het paard wordt er sterker van omdat hij met een gogue op toch zelf zijn hoofd moet dragen, in plaats van dat hij erin gaat hangen zoals bij touwtjes.

Kortom, ik vind een gogue een heel erg prettige hulpteugel om mee te werken. Op een martingaaltje met springen en een bijzetteugel met longeren na is het ook het enige dat ik gebruik.

epidaure

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-06 21:38

En als je het gebruikt voor te rijden, hoe lang gebruik je het dan gemiddeld? en elke keer als je gaat rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 12:38

Toen mijn pony net was ingereden werd mij ook geadvisserd voor het rijden even te lonegeren met gogue en daarna met rijden gewoon om laten zitten. Dit heb ik denk ik een paar maanden gedaan en vond het een heel fijn hulpmiddel..!