Podium zadels: ervaringen en maat ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prince

Podium zadels: ervaringen en maat ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 10:23

Ik ben op zoek naar een zadel waar ik lekker buitenritten mee kan maken. Laatst een buitenrit gemaakt op een Westernzadel en dat zit echt lekker, maar ik wil er zelf geen een omdat ze zo zwaar zijn. Nu heeft een kennis van mij een Podium zadel (Trek) gekocht via MP en dat bevalt haar heel goed met buitenritten. Ze zijn ook niet zo zwaar en hebben toch een lekker "zitje".

Nu heb ik even zitten Googlen op Podium zadels en voor zover ik het kan vinden is de boommaat alleen in de maat Medium verkrijgbaar (zitting wel 16, 17 of 18").
Nu is mijn pony vrij rond geribt (70% arabisch bloed) en past de standaard boombreedte niet (ons Rossner Montreal dressuurzadel - standaard mt 31 - is bijvoorbeeld 3 cm verbreed door Divoza). Van Wintec heb ik ook niet de standaard boom, maar een bredere uitvoering.

Zou zo'n Podium zadel dan toch passen of hebben ze toch meerdere boombreedtes ?
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Ook zou ik graag willen weten of de zittingmaten (16 t/m 18) overeenkomen met de normale maten voor een dressuurzadel ?

Lenneke_

Re: Podium zadels: ervaringen en maat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:41

Anouar is ook vrij rond geribt (en stevig voor een arabier). Ik ben bij Country Mill geweest om voor zadels te kijken. Daar raadde ze de podiums af voor bredere paarden zoals fjorden, haflingers, tinkers... en ronder geribte arabieren. Omdat ze daar te smal voor zijn.

Ik vond de ruimte tussen de kussens ook heel smal. Ik kreeg er maar net een vinger tussen. Bij verschillende podiums.

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 14:10

@Lenneke: en met wat voor zadel rijdt je nu ?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:45

Op het moment rij ik zonder zadel Haha!
Ik had een barefoot, maar daar kreeg Anouar drukplekken van. Dus die is weer weg.
Dinsdag komt de zadelmaker. Het gaat waarschijnlijk een Massimo worden. Als hij past, maar dat moet haast wel omdat er zoveel maten zijn en hij ook nog aangepast kan worden.