Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Linnie13 schreef:ik vind bandages maar rotdingen, ze verzwakken de pezen alleen maar. Ik ken wel een oud paard, die moet het voor versteviging. Omdat die al oud is. Dan vind ik het dus een ander verhaal. Maar veel doen het omdat het mooi staat, dan ben je dan bezig vind ik, je maakt de pezen er gewooon zwak van.
RUBYWHITE schreef:Ik denk dat dit topic wel overbodig isDe meningen verschillen met bandages, ik geloof er in dat ze alleen kunnen schaden bij verkeerd gebruik. Wij rijden ook geregeld met bandages en mijn paarden zijn allen droog en hard op de benen.
_Anke_ schreef:Ik bandageer bijna altijd en dan wel met onderlappen eronderPersoonlijk vind ik het fijn en heb nog nooit nare dingen meegemaakt (bv. afknellen v/h been). Echter ik denk dat dit gebeurt wanneer mensen gaan bandageren die er geen verstand van hebben.
ILOVE_TARA schreef:Ik rijd ook best vaak met bandages en ik heb ook nooit nare dingen meegemaakt. Bandages geven niet veel steun, maar zijn wel goed ademend. Ze zijn ook niet knellend zoals veel mensen zeggen.
Ik vind dat je er alleen mee kan gaan rijden als je weet hoe je ze om moet doen. Dan krijg je er namelijk ook geen problemen van.
sarah1984 schreef:_Anke_ schreef:Ik bandageer bijna altijd en dan wel met onderlappen eronderPersoonlijk vind ik het fijn en heb nog nooit nare dingen meegemaakt (bv. afknellen v/h been). Echter ik denk dat dit gebeurt wanneer mensen gaan bandageren die er geen verstand van hebben.
Hoe weet je dat ze niet afknellen?!?ILOVE_TARA schreef:Ik rijd ook best vaak met bandages en ik heb ook nooit nare dingen meegemaakt. Bandages geven niet veel steun, maar zijn wel goed ademend. Ze zijn ook niet knellend zoals veel mensen zeggen.
Ik vind dat je er alleen mee kan gaan rijden als je weet hoe je ze om moet doen. Dan krijg je er namelijk ook geen problemen van.
En hoe weet je dat ze ademen?
Verder vraag ik mij af waarom bandages geen steun zouden geven...wanneer wij zwakke kniebanden oid hebben dragen we ook een band, dat is dan toch voor de steun???
Verder ben ik het er wel mee eens dat correct bandageren een vereiste is!
L_niie schreef:ik rij ook best vaak met bandages, omdat ik het mooi vind en ik denk wel dat het was steun geeft, maar ik rij ook met peesjes, met springen meestal, ik doe ze voor mijn gevoel goed om, hoe ik het geleerd heb en niet te strak want dat gaat knellen...
i ik rij ook best vaak met bandages, omdat ik het mooi vind en ik denk wel dat het was steun geeft, maar ik rij ook met peesjes, met springen meestal, ik doe ze voor mijn gevoel goed om, hoe ik het geleerd heb en niet te strak want dat gaat knellen...
iik rij ook best vaak met bandages, omdat ik het mooi vind en ik denk wel dat het was steun geeft, maar ik rij ook met peesjes, met springen meestal, ik doe ze voor mijn gevoel goed om, hoe ik het geleerd heb en niet te strak want dat gaat knellen...
L_niie schreef:ik rij ook best vaak met bandages, omdat ik het mooi vind en ik denk wel dat het was steun geeft, maar ik rij ook met peesjes, met springen meestal, ik doe ze voor mijn gevoel goed om, hoe ik het geleerd heb en niet te strak want dat gaat knellen...
Roos_s schreef:Nou zo'n stukje stof ondersteunt de pezen van je paard heel niet.. En als je bovendien de verkeerde bandages gebruikt of verkeerd bandageert kan dat erg schadelijk zijn voor de pezen!!