Ervaringen met ANKY zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xSharonxxx

Ervaringen met ANKY zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 19:21

Sorry als hier al een topic over is, maar ik kon het niet vinden. Hoe bevalt jullie een ANKY zadel ? Ik zit er over te denken om binnenkort een keer proef te rijden op het zadel en als ik hem fijn vind wil ik hem wel aanschaffen, maar ik wil ook graag jullie ervaringen horen.

marloezzke

Re: Ervaringen met ANKY zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:34

ik heb mijn anky zadel nu bijna 4 jaar en het is bijna 5 jaar oud. ik heb een van de eerste modellen.

ik vind hem super, ligt fijn op mijn paard, zit echt heerlijk! blijft ook mooi.
na 5 jaar intensief gebruik begin in nu plekjes van verkleuring te zien. verder helemaal toppie!

als ik weer een nieuw zadel zou moeten kopen zou ik hem zo weer kopen!

janinetjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:52

Ik heb dr alleen op gezeten en hij zit wel fijn vind ik.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:42

Ik heb een Anky zadel(het nieuwste model tot nu toe)
ik vind het echt een superfijn zadel!

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:44

Ik heb ook een Anky zadel. Dankzij Watch_me Pling Vork.
iig het zijn SUPER zadels Ja
ik heb trouwens het nieuwste model. zonder patroon. Echt hele fijne zadels zeker aan te schaffen!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:46

Pling

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:47

ik heb er ook alleen op gezeten, zit wel heel fijn

nico1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:48

ik heb destijds test gereden op ANKY, toen ik een zadel ging kopen, super zachte/fijne zit, het zadel lag op mijn paard niet ideaal, ik heb uiteindelijk een ander zadel gekocht, maar ANKY was een wel een favoriet zadel voor mij Haha!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:29

Ik heb ook een Anky zadel.
Wilde eerst niet met de rage mee maar moet zeggen, na een boel zadels te hebben gepast zat (zit) deze echt het meest lekker. Ik heb ook het nieuwste model, met een mooi patroontje op het leer van de zweetbladen.
Ik vind het alleen jammer dat je het flapje van je stijgbeugels nergens in vast kan maken, maar ja daarom maar andere stijgbeugelriemen gekocht.

Verder heb ik helaas, ondanks dat ik het een super fijn zadel vind, sinds eigenlijk al vanaf het begin er last van heb dat hij scheef is gaan liggen. Hoe mijn zadelmaker hem ook opvult of corrigeert, hij blijft scheef liggen. Dan zou je toch denken dat het aan mijn paard ligt, maar 2 andere zadels liggen er wel goed op (ideal zadel en een heeeeeeel oud model KN uit 89) die ik heb geprobeerd toen mijn zadelmaker mijn anky mee had.

volgende week komt de beste man weer langs om andere zadels te passen, maar ja ik hoop dat ik gewoon een " ongeluks" model heb en een ander model anky wel goed ligt, want ik vind het echt een super zadel!!!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:31

Ik heb ook een Anky, en ben er zeer tevreden mee! Hij zit enorm lekker, en ligt ook erg goed op mijn paard.
Erg aan te raden! Ja

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:27

Ik heb ze in de winkel gezien, maar het leer voelt zo zahct aan. Blijft dat wel mooi? Ik vind het een beetje aanvoelen zoals ook de zadels van KN aanvoelen. En dat leer wordt toch vrij snel lelijk.
Verder heb ik wel eens gehoord dat je alleen voor de naam betaald, dat het binnenwerk niet zo goed is. WEet iemand of dit waar is?
Verder zijn het wel mooie zadels, maar ja, ik vind de nieuwe Stubbens, Kieffers, Zaldi's, enz. ook mooi in de winkel. Bepaalde merken wil ik echter niet op mijn paard hebben. Met Anky heb ik verder geen ervarng. Dus ik kan alleen maar zeggen dat het zo op het oog mooie zadels zijn, dat het leer erg zacht aanvoelt. Maar hoe ze zitten en op het paard liggen weet ik niet.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:33

Ik heb ook een Anky, het voorlaatste model. En ik vind het geweldig.
Ligt goed op veel paarden en zit heerlijk.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 13:52

het leer blijft zeker mooi, ook al is het zo zacht!

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:48

germie schreef:
Ik heb ze in de winkel gezien, maar het leer voelt zo zahct aan. Blijft dat wel mooi? Ik vind het een beetje aanvoelen zoals ook de zadels van KN aanvoelen. En dat leer wordt toch vrij snel lelijk.
Verder heb ik wel eens gehoord dat je alleen voor de naam betaald, dat het binnenwerk niet zo goed is. WEet iemand of dit waar is?
Verder zijn het wel mooie zadels, maar ja, ik vind de nieuwe Stubbens, Kieffers, Zaldi's, enz. ook mooi in de winkel. Bepaalde merken wil ik echter niet op mijn paard hebben. Met Anky heb ik verder geen ervarng. Dus ik kan alleen maar zeggen dat het zo op het oog mooie zadels zijn, dat het leer erg zacht aanvoelt. Maar hoe ze zitten en op het paard liggen weet ik niet.

Zie mijn reactie hierboven. Verdere reactie geef ik vd week, dan komt de zadelmaker maar weer eens langs om te kijken waarom hij nu weer niet goed ligt, of het aan het binnenwerk ligt......zou kunnen maar heb er geen idee van. Zal het eens vragen aan hem.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:54

Ik heb één keer op een Ankyzadel gezeten. Het zat heel erg lekker, maar bleek toch niet zo goed op mijn paard te liggen als we aanvankelijk dachten.
Ik kan je niets vertellen over de kwaliteit van het leder.
De prijs-kwaliteits verhouding lijkt me niet optimaal, je betaalt teveel voor het merkje.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:51

ben ik het niet mee eens, mijn zadel is al 5 jaar oud en iedere dag gebruikt, en ziet er nog perfect uit!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:51

5 jaar is niet lang. Een zadel voor dat geld hoort 25 jaar mee te gaan. Dus na 5 jaar moet het er nog perfect uitzien.
Dus de eerste 5 jaar doorstaan ze goed. Dat is dan mooi. HOe ze het langer uithouden is natuurlijk nog niet bekend, want ze zijn nog geen 30 jaar op de markt.
Maar jij hebt dus nog geen slijtage e.d. Marloezzke?

123ikke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:57

En weet iemand hoeveel ze kosten
en waar je ze kunt kopen ?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:29

heb 1x op een anky gezeten. zat idd heerlijk zacht, maar ik vond hem te gedwongen zitten.
ik had het idee dat ik mijn been maar op 1 plaats kon houden en dat vind ik niet fijn bij het geven van bepaalde hulpen.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:37

Het is voor het eerst dat ik lees dat KN zadels niet mooi blijven. Ik rijd zelf al jaren op een Kn, evenals mijn zus en ze blijven echt ontzettend mooi. Buiten dat passen ze vrijwel op elk paard.

Draflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:40

Het is een goddelijk zadel het anky zadel ik heb hem nu net een week ik zit er super op en het is heel erg zacht:D

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:47

Mijn Ankyzadel heb ik 2ehands gekocht, maar hij ziet er echt uit als nieuw. Het leer ziet er nog in topconditie uit, ben er echt superblij mee. Ik kan zo een zadel je echt aanraden. Ja

loulou schreef:
heb 1x op een anky gezeten. zat idd heerlijk zacht, maar ik vond hem te gedwongen zitten.
ik had het idee dat ik mijn been maar op 1 plaats kon houden en dat vind ik niet fijn bij het geven van bepaalde hulpen.

Ik denk dat dat aan de persoon zelf ligt. Ik vind mezelf namelijk niet echt gedwongen op dat zadel. Mijn zit is wel beter erdoor geworden vind ik. Ik heb wel is op een zadel gezeten waar je echt "in" zat, en dat heb ik bij dit zadel dus niet echt. Vind ik over het algemeen wel beter!

Echt een zadel om je aan te raden, ongeacht te prijs.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 23:23

Megamutsj schreef:

loulou schreef:

Ik denk dat dat aan de persoon zelf ligt. Ik vind mezelf namelijk niet echt gedwongen op dat zadel. Mijn zit is wel beter erdoor geworden vind ik. Ik heb wel is op een zadel gezeten waar je echt "in" zat, en dat heb ik bij dit zadel dus niet echt. Vind ik over het algemeen wel beter!

Echt een zadel om je aan te raden, ongeacht te prijs.

tuurlijk is dit per persoon verschillend Lachen

ik neem aan dat er ook verschillende modellen anky zadels zijn? dan zal het ook per zadel verschillen.
maar dat anky zadel waar ik op heb gereden zou ik zelf nooit kopen

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:52

Citaat:
Maar jij hebt dus nog geen slijtage e.d. Marloezzke?

ligt eraan wat je slijtage vind,
alleen verkleuring naar het bruin.

heb 1 keer nieuwe stoten er aan laten zetten.
verder helemaal niets.
(opvullen niet meegerekend, maar dat vind ik geen slijtage.)

ik heb er wel een foto van btw:
Afbeelding

Citaat:

dat is persoonlijk, ik heb er geen last van, vind juist de kniewrong heel prettig, qua bewegingsvrijheid is het een kwestie van wennen ik kan alle bewegingen maken die ik wil.

Citaat:
ik neem aan dat er ook verschillende modellen anky zadels zijn? dan zal het ook per zadel verschillen.
maar dat anky zadel waar ik op heb gereden zou ik zelf nooit kopen

er is momenteel 1 model op de markt.
wel zijn er voorheen nog 2 andere op de markt geweest, dit waren ook opvolgers van elkaar.

kosten overigens rond de 1500,- te koop bij alle anky dealers.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 22:00

Helaas worden tegenwoordig erg veel zwarte zadels een beetje bruin. Ik heb dit ook met mijn Stubben Siegfried. Dus dat noem ik geen slijtage.
Zadel ziet er nog goed uit Marloezzke. Hoe lang stoten meegaan is erg afhankelijk van het merk. Ik heb het idee dat bepaalde merken hier nu wat op bezuinigen. Je hoort van Hulsebos vaak dat je ze binnen een jaar moet laten vervangen. Bij mijn Siegfried hoeft dat nog niet (zadel is 4 jaar oud).

Maar, hebben de Anky gebruikers niet het idee dat ze ook nog eens voor de naam betalen?