[WN] vraagje over sleazy's

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

loulou

vraagje over sleazy's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 12:17

heb je ook sleazy's die maar tot de oren komen ipv het hele hoofd bedekken. en zo ja, waar kan ik die kopen?

ik denk er namelijk over er 1 aan te schaffen voor onder de halsdeken, zodat de manen mooi naar 1 kant blijven en niet zo snel kapot schuren. maar aangezien mijn paard 24/7 buiten staat lijkt het me niet zo'n goed idee dat hij ook over het hoofd gaat. dan loopt hij de halve winter met een nat hoofd rond.

XoNo

Re: vraagje over sleazy's

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:18

Maar een natte hals is wel goed? Knipoog

Nee, er bestaan geen sleazy's te koop die tot de oren gaan, alleen die waar een heel hoofd aan vast zit.

Of je moet hem zelf maken.

Ik heb ooit een winterhood gehad (ook sleazy vorm), waar ik het hoofd van afgehaald heb, omdat de gaten voor de ogen niet groot genoeg waren. Het is net zo dik als een winterdeken. Dat kun je ook altijd proberen. Mijn ma heeft er toen wat extra bevestiging op vastgemaakt zodat hij niet naar beneden schuift, normaal blijft het enigszins op de oren hangen namelijk.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 14:45

XoNo schreef:
Maar een natte hals is wel goed? Knipoog

als je even goed leest staat er ook dat hij voor onder de halsdeken is Vork

maar dat wordt dus zelf maken vrees ik

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:49

Ik heb laatst wel iets op bokt gezien over de nageaapte Engelse versie, een "knotprotector", zonder hoofddeel, die moest aan 't halster vast, http://www.knotprotector.nl/ . Nagelbijten / Gniffelen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 09:36

Mijn vriendin maat sleezy's en ook zonder hoofdstuk.
Er zit een bandje met touwtje aan om hem omhoog te houden wat inhoud dat je paard met halster om moet staan. Vind ik dus niks....
Als hij zonder halster staat zakt de sleezy naar beneden en hangt uiteindelijk halverwege de hals, ook als hij gewoon strak zit.

Ik had er een gevraagd om dezelfde reden als jij maar het bevalt totaal niet dus.
Ik heb eenzelfde in fleece voor het zweten, die gebruik ik wel.

Het beste is gewoo0n om een stuk lycra of iets anders glads in je deken te stikken op het halsdeel.

Succes

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 10:07

Ik vind niet dat sleazy's de manen van een paard nu zo mooi houden als ze hem de hele winter om hebben. Een vriendin van mij had er ook een om gedaan bij haar ruin en die had na de winter geen manen meer over. Bossen kwamen eruit elke dag.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-06 11:27

ben al bij arthur langsgeweest en die vertelde mij ook dat ik hem maar maximaal 2 weken achter elkaar op mocht houden. anders zouden heel z'n manen naar de klote gaan.

heb er uiteindelijk toch 1 gekocht. kan hem volgens hun gewoon met regen ophouden.
gebruik hem nu dus gewoon alleen als het heel hard gaat vriezen.