op zoek naar een dressuurzadel...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

anneke536

op zoek naar een dressuurzadel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 11:12

Hoi!!

Ik rij momenteel met een Kieffer Aachen. Die heb ik gekocht samen met mn paardje.
Nu zegt mijn instructrice dat dit eerder een springzadel is, en ik spring zelf zelden tot nooit. Mijn bijruiter rijd er af en toe wel ns een jumping mee.

Zelf wil ik heel graag gaan dressuren.
Dus ben ik op zoek naar een dressuurzadel : mijn paardje heeft een vrij hoge schoft en is tamelijk breed. ( zoals je in mn profiel kan zien). Met de Kieffer leg ik mijn benen te ver naar voor en zit ik automatisch al wat hoger : eerder een springhouding.

Liefst een zadel dat eigenlijk helemaal niet duur is maar toch van een degelijke kwaliteit.

Iemand tips?

Cemlys

Re: op zoek naar een dressuurzadel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 19:07

ik heb een tijdje geleden de kentaur medea II gekocht, vind ik een heel leuk dressuurzadel, zachte, iets diepere zit, met een goeie kniewrong. Ik heb er iets van 835€ voor betaald, is ook gepast op mn paard enzo. Deze lag hem gewoon het beste.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 20:17

Ik heb exact hetzelfde, ook bij het paardje gekocht, springzadel maar ik wil dressuur, heb dus een Rossner gekocht, Amerika Plus, ben er helemaal voor naar Zoetermeer gereden van uit brasschaat en nog eens 2x terug maar het is het waard, het zadel was 710 met beugels singel en hoes.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 21:43

wat wil je uitgeven? ik heb nog een zeer fijn dressuurzadel (stubben scandical Extra) te koop. past goed op iets bredere paarden

anneke536

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 12:51

Wel ik heb een belgische site gevonden www.zadelmarkt.be en daar verkopen ze Merano dressuurzadels van 250€ . NIEUW. Dat lijkt me zo weinig.
Kent iemand deze zadels?/Merk?

LiSSy schreef:
wat wil je uitgeven? ik heb nog een zeer fijn dressuurzadel (stubben scandical Extra) te koop. past goed op iets bredere paarden

Hoeveel vraag je daar nog voor?

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:10

Zou ik niet doen.. Zadelmarkt staat niet echt goed bekend om hun zadels.. Ik zou dan eerder even doorsparen en een beter merk/zadel kopen!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:30

Voor ervaringen met zadels van de zadelmarkt moet je maar eens met de zoekfunctie gaan zoeken.
Ik heb zelf nu twee Barnsby Kanter's, heel fijn maar wel een stuk duurder dan jouw prijsklasse.
Hiervoor had ik een Rossner Amerika, deze paste niet goed meer maar ben er verder altijd erg tevreden over geweest.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 19:56

Hoe bevalt een kieffer je?

Anders zou ik overwegen een kieffer dressuur zadel te kopen.
Ik vind persoonlijk de kieffer lech profi excellent en de gewone lech profi
erg fijne zadels! Ja

Elsje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:37

Zelf ben ik helemaal weg van mijn Henri de Rivel, model London. Er zijn meerder modellen, maar deze paste perfect bij mij en misschien wel belangrijker: ook bij mijn paard!. Mijn zadel kostte 995,00, dus de prijs valt erg mee. Henri de Rivels zijn verkrijgbaar bij Best fit zadelservice, www.bestfitzadelservice.nl

Succes met je zoektocht!

frenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:01

Ik heb zelf een kn zadel type tango ben erg tevreden over, zijn niet goedkoop maar wel van goede kwaliteit. Een voordeel van kn is, ze kunnen als het moet er veel aan verbouwen (weer passend maken).Wat mijn zadelmaker verteld is dat met die goedkope zadels weinig of niets aan te veranderen is. De meeste zijn niet meer op te vullen. Mijn advies ga naar een goede zadelmaker laat je goed informeren vaak is goedkoop duurkoop het kost toch al genoeg. Succes met zoeken

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 18:47

Elsje123 schreef:
Zelf ben ik helemaal weg van mijn Henri de Rivel, model London. Er zijn meerder modellen, maar deze paste perfect bij mij en misschien wel belangrijker: ook bij mijn paard!. Mijn zadel kostte 995,00, dus de prijs valt erg mee. Henri de Rivels zijn verkrijgbaar bij Best fit zadelservice, www.bestfitzadelservice.nl

Succes met je zoektocht!

Henri de Rivel- zadels zijn écht fijne zadels. Ik heb jaren geleden een vhd gehad. Ik heb nu nog altijd spijt dat ik hem ingeruild had voor een Kieffer (die trws belabberd zat, acheraf bezien).
De prijs van een HdR valt goed mee en de kwaliteit is erg goed. Mijn zadel was 8 jaar oud maar niemand schatte het ouder dan 2 jaar. Mja, ik moet er wel bij zeggen dat ik het altijd goed onderhouden heb.