Hoe zit het met de duitse maten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Hoe zit het met de duitse maten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-06 21:19

Ik ga wat spullen in duitsland bestellen en heb al een tijd naar de maten zitten staren, maar het is nog niet helemaal duidelijk.

1 De hoed, moet maat 55 hebben, maar bij bestellen kun je alleen weer kiezen uit l,m,s,xl en xs. Welke komt dan overeen met 55?

2 Het hoofdstel. Ze hebben het dan over maat pony, vb en wb. Ik heb maat cob nodig. Dus met welke maat komt dit overeen?

3 het bit. Heb Amber haar enkelgebroken bitje gemeten en daar kwam ik uit op 12 cm Clown Ik wil nu een enkelgebroken bitje. Zijn die maten anders? Heb iig een 11,5 in gedachten omdat ik het idee heb dat deze iets te groot is.

Hoop dat het er een beetje duidelijk staat.

marloezzke

Re: Hoe zit het met de duitse maten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:37

1 De hoed, moet maat 55 hebben, maar bij bestellen kun je alleen weer kiezen uit l,m,s,xl en xs. Welke komt dan overeen met 55?
over het algemeen komt maat M overeen met 55.
2 Het hoofdstel. Ze hebben het dan over maat pony, vb en wb. Ik heb maat cob nodig. Dus met welke maat komt dit overeen?
vb is cob.

3 het bit. Heb Amber haar enkelgebroken bitje gemeten en daar kwam ik uit op 12 cm Ik wil nu een enkelgebroken bitje. Zijn die maten anders? Heb iig een 11,5 in gedachten omdat ik het idee heb dat deze iets te groot is.
de maten zijn meestal hetzelfde.
11,5 is goed denk ik

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 08:47

in duitsland hebben ze ook hele maten hoor Ja en is 1cm net zoalng daar als hier Tong uitsteken
En als ze 12 heeft zou ik er eerder een 12.5 inhangen desnoods met bitschijven dan een smaller bit, maar dat is mijn mening Haha!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 09:47

WB = Full
VB = Cob
Pony = pony Haha!

Dekenmaten zijn de boven-/ruglengte's. In Ned hebben we het over de onderlengte. Als een deken maat 145 is in Duitsland, is het in Nederland maat 195. Je moet er 50cm bij op tellen.

Bit maten zijn hetzelfde, zowel in Ned als in Duitland is het de afstand tussen de ringen.

Van je hoofd zal maat 55 denk ik een maatje S/M zijn. (ik heb maat 54 en dat is weer een maatje S, zal net op het randje liggen denk ik).
Soms worden deze maten ook wel in Nederland gebruikt, afhankelijk van het merk. Dit kan je het beste even navragen aan de leverancier.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 14:26

Oke bedankt Haha!
Het bit is nu al aan de ruime kant, reed vroeger al met bitringen, vandaar dat ik een 11,5 wil proberen Lachen