Ik heb dit even voor je gekopieerd van de Anky site:
Eigenlijk is het heel eenvoudig. Je kunt de ANKY® dekjes gewoon in de wasmachine wassen op b.v. 30 graden, met een gewoon wasmiddel. Je hebt geen wasverzachter nodig en natuurlijk moet je de wasmachine niet te vol stoppen, want dan wordt je was niet goed schoon. Wanneer de naden erg vies zijn, kun je afwasmiddel erop spuiten en dat dan met een afwasborstel of een nagelborsteltje goed inwrijven. Let op dat je niet te veel afwasmiddel gebruikt. Je hebt maar een klein beetje nodig. Daarna stop je het dekje gewoon in de wasmachine.
Het dekje goed laten drogen en dan ... weer fijn gaan rijden.
ik zou ze niet in de droger doen centrufugeren kan wel en ze zijn snel droog wij doen altijd 30grade en kort of lang licht eraan of de ze veel gezweet hebben..
Ik doe bij mijn witte Anky pad altijd nog een schepje Vanish erbij en de zwarte plekken smeer ik dan nog extra in met Vanish vloeibaar, maar het blijft moeilijk om die zwarte vlekken van het zadel eruit te krijgen.
Ik heb wel geen Anky, maar als er zwarte vlekken zijn van het leer, dan doe ik er wat Dreft op, wrijf ik dat een beetje in met m'n vingers en doe het in de wasmachine. Helpt prima!
Misschien ook een handige tip voor witte dekjes en rijbroeken: een sopje maken van twee steradenttabletten en het daareen nachtje in laten staan. Dan gewoon met de witte was in de wasmachine. Een of twee van die tabletten bij je waspoeder werkt ook prima!