Bontonderlegger of Gelpad?!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bontonderlegger of Gelpad?

Bontonderlegger
16 (64%)
Gelpad
9 (36%)

Totaal aantal stemmen: 25

Birgit_

Bontonderlegger of Gelpad?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 21:11

Wat vinden jullie het beste om de druk op de rug te verminderen/verdelen?
De ene zegt bontonderlegger en de andere weer gelpad. Dus ik ben wel eens benieuwd naar wat jullie vinden Lachen

Sash

Re: Bontonderlegger of Gelpad?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:14

ik ben de eerste, ik denk persoonlijk een bontonderlegger omdat me dit prettiger lijkt. er zijn zoveel verschillende natuurlijk, maar ik denk dat een gelpad ook best fijn kan zijn mits van goede kwaliteit

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:11

hmm, ben geen voorstander van beide..

als je ziet wat een druk er is bij een gelpad, ( heeft ooit eens een heel onderzoek naar gestaan in de BIT ) dan ga je toch wel twijfelen of het goed is...

bont, tjah het is lekker zacht, en kan als je een slecht passen zadel hebt, soms wat oneffenheden wegwerken, en het is zacht voor de rug ( dan heb ik het meer over een sjabrak die geheel van bont is he )

ik vind onderleggers eigenlijk onzin, je zadel moet gewoon goed op de paardenrug liggen en passen , daarbij ligt de ruggengraad vrij en de schouders ook natuurlijk... vaak door onderleggers gaat heel die pasvorm naar de knoppen... Clown moet zeggen, een bontonderlegger onder het zadel "staat'wel leuk... maar das ook het enigste. dat is de reden waarom ik ze beide niet meer gebruik de gelpad en de bontonderlegger...

Kiki_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:28

ik heb zelf alleen ervaring met bont.. (daarom ook daarvoor gestemd) maar het lijkt me dat een gelpad een beetje gaat schuiven/glijden, maar ik heb niet allebei geprobeerd dus kan niet echt goed oordelen ofzo.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:35

Ik heb nog geen bontonderlegger geprobeerd, wel een bontsjabrak maar dat is geen goeie, soms rijdt ik met gelonderlegger (bij dunne dekjes fzo) en daarom heb ik ook op de gel gestemd Lachen .

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 23:06

Geen van beiden...
Bontjes en gelpads vernauwen je zadel alleen maar dus waarom zou je er iets onder gaan steken? Om de druk beter te verdelen? Als je een goed passend zadel hebt, hoef je geen extra drukverdeling want het zadel verdeelt nl. alle druk!
Lees het topic "bontonderlegger?" hier op harnachement maar even. Daar staat de rest van mijn "betoog" Vork

Birgit_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 18:46

Bedankt voor jullie reacties! Lachen

Niemand is het hier zo te zien echt over eens Vork

Heb gewoon een 2 in 1 ding gekocht Vork