[WN] uitrijdeken voor westernzadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

uitrijdeken voor westernzadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 16:12

Ik ga mijn paard van de week weer eens scheren en wil eigenlijk een uitrijdeken om haar lendenen e.d. warm te houden met losrijden (beschik alleen over een buitenbak)
Zijn er uitrijdekens die speciaal geschikt zijn voor westernzadels? Of hoe doen jullie dat?

ElCamino

Re: uitrijdeken voor westernzadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:04

ik heb gewoon de grootste maat gekocht voor engelse paarden en deze past precies achter de cantle langs tot voor de knop.
Dit gaat dus prima.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:33

Op't EK Paints had het landenteam van Duitsland mooie uitrij-statiedekentjes. Zaten aan de achterkant met twee koordjes/riempjes vast ergens aan de stijgbeugelriem ofzo.. (showzadel heeft geen ringetjes aan de achterkant hé). Zoiets is heel simpel zelf te maken lijkt me.. lap wol of fleece nemen die iets langer is dan je nodig hebt, de ronde vorm van de achterkant van je cantle er uit knippen en aan de punten strikkoordjes of klittenband of wat voor bevestiging je maar wilt naaien.. voilá...
Met zo'n soort deken heb je dus niks over/onder je zadel door en niks aan de voorkant, alleen over 't kruis/lendenen van't paard.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 23:47

mijn geschoren pony heeft op haar rug nog haar,de billen zijn wel kaal.
maar ik gebruik geen deken met rijden.
haar rug is warm door de pad en de billen kunnen er wel tegen.
tijdens poetsen en zadelen kan ze wennen aan het temp verschil,en ze heeft nergens last van gehad vorig jaar dus dit jaar doe ik het weer zo
alleen als het vriest overdag en er een koud windje staat wil ik even met de fleece rijden[instappen en uitstappen]maar anders niet.

mijn draver was een ander verhaal ,deze had het snel koud en was helemaal kaal
bij hem had ik een reuma deken onder het zadel en over de kont[vast met een koord achter de billen]
daar ging ik mee op buitenrit [strand]
als er in de bak gesprongen werd met hem dan wel een deken erop voor even totdat hij warm was en er weer op met uitstappen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 20:15

Ik heb gewoon een standaard uitrijdeken met klitteband aan de voorkant, die past precies om mn zadel. Je kunt ook zonder gat nemen dan kannie er gewoon onder tussen je zadel en je pad.

Heza_Yankee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:40

Ik heb een waterdichte uitrijdeken voor een engels zadel van Harry's Horse. Past precies om mijn zadel.