Nieuw zadel "probleempje"

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Benna

Nieuw zadel "probleempje"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 14:45

Ik weet dat er genoeg topics zijn over beugelriemen onder of bovenlangs bij een dressuurzadel, maar ik kon mijn probleem daar niet bij vinden. Dus vandaar een nieuw topic.

Ik heb sinds een paar dagen een nieuw zadel. Een Hulsebos (waar ik heel erg blij mee ben)! En ik wilde eigenlijk perce de beugelriemen onder het zweetblad doen. Maar nu lijkt het onder het rijden net of het zweetblad opkrult in mijn knieholte. Zou dit komen omdat ik niet gewend ben om op een dressurzadel te rijden (voorheen altijd op een veelzeidigheidszadel gereden) of heeft dit een andere oorzaak?

Weet er iemand wat dit kan zijn?

#Ymke#

Re: Nieuw zadel "probleempje"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:00

heb je je riemen nu onderlangs??
Daar kan het aanliggen, je tilt je zweetblad op.
Als het goed is heeft hulsebos je verteld dat je in het begin je riemen bovenlangs moet doen tot het zweetblad goed soepel is.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:01

Ik volg dit even,, heb namelijk hetzelfde probleem sinds ik gewone dressuurbeugelriemen heb aangeschaft(draag ik overigens gewoon boven het zweetblad)..

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:07

je kunt ook een oversingel aan je zweetbladen laten bevestigen. ainsley en wintec hebben dit standaard... je maakt de zweetbladen dan met een riem onder de buik door vast. ze kunnen dan niet meer omhoog schuiven

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 15:10

Ik heb ze nu idd onder het zweetblad. En er is me ook verteld dat ik ze eerst erboven moest doen, maar dat vind ik zonde.... (slijtage plekken op het zweetblad)
Ik dacht dat het misschien ook kon komen omdat ik niet zo groot ben, en dat ik mijn benen verder uit moet drukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:12

Zo'n extra singel kan idd.
Wat ook vaak ziet is een lusje in de achterkant van het zweetblad.
Daar kan dan je stoot door.
Maar ik weet niet of hulsebos dat heeft.

Verder zal de maker van het zadel niet voor niets te tip geven een tijd met de beugels bovenlangs te rijden

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 15:28

Bedankt alvast, ik zal eens kijken wat ik kan doen.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:33

Benna schreef:
Ik heb ze nu idd onder het zweetblad. En er is me ook verteld dat ik ze eerst erboven moest doen, maar dat vind ik zonde.... (slijtage plekken op het zweetblad)
Ik dacht dat het misschien ook kon komen omdat ik niet zo groot ben, en dat ik mijn benen verder uit moet drukken.

die tip word niet voor niets gegeven. Je drukt nu je zweetblad in een onnatuurlijk model. Hij moet eerst om de kniewrongen gaan vormen. Gewoon goed je zweetblad invetten en zeker de eerste maand je riemen bovenlangs. Je kunt beter slijtage zien van je beugelriemen dan dat je je zweetblad in een raar model vouwt.

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 15:44

Ja daar heb je gelijk in. Ik zal ze vanavond eens boven langs doen en kijken of dit verschil maakt.

Bedankt....