Ervaring Dr. Robart bitten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaring Dr. Robart bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:11

Ik heb nu een gewoon watertrensje erin te hangen maar deze zit eigenlijk net niet lekker. Nu zat ik de divoza gids door te bladeren. En dit bit lijkt me wel wat
Afbeelding
Beschrijving
Dr. Bristol Robart (art.no.: 14093)

dit zgn. pinchless bit onderscheidt zich doordat elke zijde van het mondstuk geheel rond kan draaien t.o.v. de andere zijde
hierdoor kan op 1 zijde van de mond een andere inwerking worden gegeven dan aan de andere
het bit werkt makkelijker in en het paard pakt het bit minder gauw vast Ligt makkelijker in de mond dan conventionele bitten. RVS

Omdat meneer vrij snel vastpakt..

Zijn er mensen met dit bit..?

_Nann_

Re: Ervaring Dr. Robart bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:29

ik heb hem in een watertrens... vind het geen fijne bitten,
vastpakken kunnen ze zowiezo wel, en deze bitten zijn zeer licht, en orisse ging er dus gewoon mee aan de wandel Clown en ik had weinig te zeggen... ik vind de inwerking waardeloos..
het zijn denk ik fijne bitjes voor als je paard redelijk aan de hulpen is en je wilt dat verfijnen.. ( beide delen kan je onafhankelijk in laten werken )

maar je kan voor je paardje ook een bit met bijv. een ander metaal kopen, waar ie misschien ontspannender bij is... sommige paarden lopen lekkerder met een aurigan bitje of een argentaan omdta dta blijkbaar net iets anders smaakt dan gewoon RVS Clown .. je hebt zoveel verschillende bitten, ik zie alleen het nut nooit zo van bitten wisselen steeds.

je zou het kunnen proberen, maar het is ook zonde van je geld als het niets is.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:31

Ik ben helemaal weg van deze bitten! Ik train al mijn paarden ermee en rijdt ook alle jonge paarden ermee in. Alleen ze kunnen ze wel vastpakken maar niet zo makkelijk als een gewoon bit.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:34

nee precies, het zal idd wel iets schelen qua vastpakken, maar ze kunnen het nog wel Tong uitsteken

maar nogmaals, een bit moet ieder voor zich uitvinden wat het fijnste past.. en je paard moe thet accepteren, en de ruiter moet ermee kunnen rijden Haha!

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:41

Ik ben er zeer tevreden over, had voor mijn vorige paard een dubbelgebroken watertrens van Robart en voor mijn huidige paard een enkelgebroken Dtrens waar een soort knik in zit zodat het meer tongvrijheid geeft. Daar zitten ook koperinlage's in. Had het nooit eerder gezien maar paard loopt er superfijn op.

mosagaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:38

Altijd moeilijk om te zeggen hoe een bit werkt de een is te vreden met het 1 en de ander met wat anders. wat voor jou paard werkt is een kwestie van uitzoeken en uitproberen. Dat dit natuurlijk vaak een hoop geld kost klopt ook, maar dit probleem kan je makkelijk omzeilen door naar een bittenbank te stappen en te vragen of er iemand bij je komt. Zo krijg je goed advies en kan je eventueel eerst een bit huren voordat je het aanschaft.
Informeer eens bij www.equimatch.nl zij kunnen je misschien verder helpen.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 12:44

Ik ken mensen die zijn er weg van, geeeen idee waarom want ik vind het waardeloos!!!

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:09

Ik heb een enkel gebroken watertrens. Bevalt me echt super. Paard is veel fijner in de hand en knabbelt er ook lekker op.

Maar ieder paard is anders. Dus je moet het echt proberen wil je weten of het werkt bij jou paard. Ik heb er een voor €25,- gekocht. Rijd er al 1,5 jaar mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:28

khorizon schreef:
Ik heb een enkel gebroken watertrens. Bevalt me echt super. Paard is veel fijner in de hand en knabbelt er ook lekker op.

Maar ieder paard is anders. Dus je moet het echt proberen wil je weten of het werkt bij jou paard. Ik heb er een voor €25,- gekocht. Rijd er al 1,5 jaar mee.

Ik ben van enkelgebroken al jaren geleden overgestapt vanwege het eventuele *knel*effect. Maar ik ga even op die website kijken.. Knipoog

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:45

Ik heb ook net zo'n bit gekocht en er nog maar 1 keer mee gereden. Ook op dit bit kan een pon/paard zich sterker maken, maar ik heb in elk geval heel fijn gereden en kon precieser links of rechts een ophouding maken als dat aan 1 kant nodig was. Als het elke keer zo gaat is het voor mij een verbetering ten opzichte van de enkel gebroken bustrens waar ik mee reed.
Ik heb hem gekocht omdat hij me vriendelijker leek dan de dubbelgebroken vaste trens en er geen rvs dubbelgebroken trensje te krijgen was met dik tussenstukje. Die waren er alleen in argentaan etc en dat vind de pony vies.

Emperor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-23 14:51

Weet iemand misschien waar deze bitten nog nieuw te koop zijn?

Ik heb een Dr. Bristol Robart bustrens en deze bevalt goed. Liever zou ik er nog 1 bij willen..