orthoflex

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

djuno

orthoflex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 21:53

Heb dus een aantal vragen en hoop op antwoorden:

Wie heeft ervaring met Orthoflex-zadels??
Waar kun je ze krijgen in Nederland.
Wat kosten ze ongeveer.

DubbelFun

Re: orthoflex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:50

Vraag maar Lachen
Ik heb er al dik 10 jaar een (model Caliente). Heb verder nog een Trailversie gehad (voor de verkoop) en heb net weer een Bokker blij kunnen maken met een ander square skirted western model.

Er is in Nederland geen vertegenwoordiger (onbekend maakt onbemind).
De kosten zijn erg afhankelijk van het model en de extra's die je wilt.
Hier zie je wat prijzen bij modellen
www.ortho-flex.com

De 2e hands prijzen lopen dus net als de nieuwe modellen erg uiteen, afhankelijk van model, tooling en extra's.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 20:11

@DubbelDun

Kun je zo'n zadel ook testen?
Hoe is zo'n zadel voor mensen met een rugprobleem? Op welk type moet je dan letten?
Kan er evt. via jou besteld worden?
Wat zijn jouw eigen ervaringen met dit zadel?

Haha!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:17

Er bestaan wel testzadels in Amerika, maar de dubbele verzendkosten zijn niet mis. Ik denk dat je dan moet rekenen op zo'n Euro 200.

@rugprobleem: dat heeft te maken welk rugprobleem je hebt en of je dan beter af bent met een met 'kuip'zitting of juist een plattere zitting.
Mijn model heeft een kuipzitting en de Bokker die mijn andere zadel heeft overgenomen heeft meer een plattere zitting.

Ik ben geen doorverkoper van OF, je kunt ze direkt vanuit Amerika bestellen, heb ik ook gedaan. Werd allemaal netjes afgehandeld.

Mijn eigen ervaringen zijn zeer positief. Het is het meest heerlijke westernzadel (qua zit) waar ik ooit op gezeten heb. Mede door de speciale vrouwvriendelijke boomvorm (narrow twist) die in enkele modellen zijn ingebouwd.
Waar andere mensen altijd moeten wennen aan een westernzadel qua zit oid reed ik er zo mee weg. En nog steeds.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 20:32

DubbelDun schreef:
@rugprobleem: dat heeft te maken welk rugprobleem je hebt en of je dan beter af bent met een met 'kuip'zitting of juist een plattere zitting.
Mijn model heeft een kuipzitting en de Bokker die mijn andere zadel heeft overgenomen heeft meer een plattere zitting.

zal denk ik dit geval gaan om een kuipzitting...omdat een Barefoot absoluut de problemen erger maakt (en dat is toch een vrije vlakke zitting)

DubbelDun schreef:
Ik ben geen doorverkoper van OF, je kunt ze direkt vanuit Amerika bestellen, heb ik ook gedaan. Werd allemaal netjes afgehandeld.

Maar hoe kun je dan weten of een zadel dan idd goed voor jouw EN je paard is??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:11

Citaat:
zal denk ik dit geval gaan om een kuipzitting...omdat een Barefoot absoluut de problemen erger maakt (en dat is toch een vrije vlakke zitting)
is niet per definitie waar. Een BareFoot vormt zich heel erg naar de rug van je paard. Doorgezakte/holle rug is dus een kuipzit, vlakke rug een vlakke zit.
Ken jouw paard niet Lachen

Citaat:
Maar hoe kun je dan weten of een OF-zadel dan idd goed voor jouw EN je paard is??

Dat is ook moeilijk. Temeer daar er ook 2 boommaten in OF's zijn.

Je zult dus gewoon bij iemand die er een heeft moeten gaan proefrijden op je eigen paard. Want alleen rijden op een OF met een ander paard kan een vertekend beeld geven.
Ik stel mijn zadel ter beschikking in kombinatie met een ritje Veluwse hei Lachen

Ik heb een medium boom, die past op mijn 2 paarden (Quarter + Paint) en hij heeft al op diverse zeer verschillend gebouwde paarden gelegen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:24

DubbelDun schreef:
Er is in Nederland geen vertegenwoordiger (onbekend maakt onbemind).

Correctie: Mordysh hier op bokt heeft de orthoflex vertegenwoordiging voor NL: www.greendistance.nl

Ondertussen heb ik dus het zadel van DD overgenomen, mijn gangenpaardje loopt er een stuk makkelijker mee, in alle gangen.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 21:55

DubbelDun schreef:
is niet per definitie waar. Een BareFoot vormt zich heel erg naar de rug van je paard. Doorgezakte/holle rug is dus een kuipzit, vlakke rug een vlakke zit.
Ken jouw paard niet Lachen

onze paarden hebben idd rechte ruggen....niks hol of doorgezakt aan...dus krijg je idd de vlakke zit die dus voor de persoon in kwestie moordend is.

DubbelDun schreef:
Dat is ook moeilijk. Temeer daar er ook 2 boommaten in OF's zijn.

Je zult dus gewoon bij iemand die er een heeft moeten gaan proefrijden op je eigen paard. Want alleen rijden op een OF met een ander paard kan een vertekend beeld geven.
Ik stel mijn zadel ter beschikking in kombinatie met een ritje Veluwse hei Lachen

Ik heb een medium boom, die past op mijn 2 paarden (Quarter + Paint) en hij heeft al op diverse zeer verschillend gebouwde paarden gelegen.

Heel aardig van je om je zadel ter beschikking te stellen maar de Veluwe is ietwat ver weg voor een neurootje op de trailer Clown

In dit geval hebben we het niet over een "typisch" western paard maar over een ietwat fors gebouwde KWPN-er...foto's in mijn profiel (Vince).

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 22:01

thanks Ibbel voor de link!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:51

@Djuno: als jpuw paard qua bouw wat lijkt op Lan van Anya dan gaat mijn Caliente niet passen. Die heeft hem nl opge had en dat lag te krap op de schoft. Die had duidelijk de bredere versie nodig (die Ibbel dus heeft).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:52

@Ibbel: op de site van Mordysh (GreenDistance) staat niets over de OF (onder zadels iig niet) ??

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 23:29

DubbelDun schreef:
@Djuno: als jpuw paard qua bouw wat lijkt op Lan van Anya dan gaat mijn Caliente niet passen. Die heeft hem nl opge had en dat lag te krap op de schoft. Die had duidelijk de bredere versie nodig (die Ibbel dus heeft).

qua bouw is hij zelfs nog grover dan die van Anya volgens mij

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 23:31

Dan moet je iig een brede boom hebben. Een narrow twist kan daar ook in gemaakt worden.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 09:42

DubbelDun schreef:
@Ibbel: op de site van Mordysh (GreenDistance) staat niets over de OF (onder zadels iig niet) ??

Dan is ze er nog mee bezig. Maar ze kan je iig verder helpen op Orthoflex-gebied, dat weet ik zeker.