Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:@rugprobleem: dat heeft te maken welk rugprobleem je hebt en of je dan beter af bent met een met 'kuip'zitting of juist een plattere zitting.
Mijn model heeft een kuipzitting en de Bokker die mijn andere zadel heeft overgenomen heeft meer een plattere zitting.
DubbelDun schreef:Ik ben geen doorverkoper van OF, je kunt ze direkt vanuit Amerika bestellen, heb ik ook gedaan. Werd allemaal netjes afgehandeld.
is niet per definitie waar. Een BareFoot vormt zich heel erg naar de rug van je paard. Doorgezakte/holle rug is dus een kuipzit, vlakke rug een vlakke zit.Citaat:zal denk ik dit geval gaan om een kuipzitting...omdat een Barefoot absoluut de problemen erger maakt (en dat is toch een vrije vlakke zitting)
Citaat:Maar hoe kun je dan weten of een OF-zadel dan idd goed voor jouw EN je paard is??
DubbelDun schreef:Er is in Nederland geen vertegenwoordiger (onbekend maakt onbemind).
DubbelDun schreef:is niet per definitie waar. Een BareFoot vormt zich heel erg naar de rug van je paard. Doorgezakte/holle rug is dus een kuipzit, vlakke rug een vlakke zit.
Ken jouw paard niet
DubbelDun schreef:Dat is ook moeilijk. Temeer daar er ook 2 boommaten in OF's zijn.
Je zult dus gewoon bij iemand die er een heeft moeten gaan proefrijden op je eigen paard. Want alleen rijden op een OF met een ander paard kan een vertekend beeld geven.
Ik stel mijn zadel ter beschikking in kombinatie met een ritje Veluwse hei
Ik heb een medium boom, die past op mijn 2 paarden (Quarter + Paint) en hij heeft al op diverse zeer verschillend gebouwde paarden gelegen.
DubbelDun schreef:@Djuno: als jpuw paard qua bouw wat lijkt op Lan van Anya dan gaat mijn Caliente niet passen. Die heeft hem nl opge had en dat lag te krap op de schoft. Die had duidelijk de bredere versie nodig (die Ibbel dus heeft).
DubbelDun schreef:@Ibbel: op de site van Mordysh (GreenDistance) staat niets over de OF (onder zadels iig niet) ??