Ik ben echt een leek op het gebied van zadels. En ben nu nieuwschierig naar goede zadels.
Ik heb zelf altijd op een veelzeidigheidszadel van Daaleman gereden die echt heerlijk zat en niet kapot te krijgen was

Maar even terug. Ik wil in de toekomst misschien een eigen zadel kopen, maar wil dan wel een goed zadel! En die ook gewoon goed past op de pony waarvoor ik hem wil kopen. Hij hoeft van mij niet speciaal op maat gemaakt te worden als je een bepaald "standaard" zadel hebt die gewoon past dan ben ik tevreden. Natuurlijk wil ik geen zadel die niet past waar de pony druk plekken van krijgt, dat het zadel verkeert ligt en je allerlei dingen "kapot" maakt in de rug van het paard.
Dus vraag ik naar jullie advies, off-corse zoek ik dan ook een zadel-deskundige hier in de buurt op ((weet iemand toevallige nog zadel-deskundigen?)). Dus wat voor zadel raden jullie aan? En waarom? Ik wil het liefste een dressuurzadel of een veelzeidigheids-dressuurzadel (dus een veelzeidigheid die dressuur gericht is)
Groetjes
Marinke