Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
harnessmaker schreef:Aan boomloos kleven ook een heleboel nadelen..... en net zoals bij gewone boom gebouwde zadels komen er problemen voor.
Uriah schreef:Al 2 jaar tevreden over mn boomloze zdel ,zie ik verdorie bij mn nieuwe paardje een drukplek achter de schouder ,plus witte haartjes!!!!!!!!!!!!!!!!!! is boomloos nou wel zo vriendelijk????
bestfit schreef:Uriah schreef:Al 2 jaar tevreden over mn boomloze zdel ,zie ik verdorie bij mn nieuwe paardje een drukplek achter de schouder ,plus witte haartjes!!!!!!!!!!!!!!!!!! is boomloos nou wel zo vriendelijk????
Ze hebben vroeger natuurlijk niet voor niets een boom in een zadel uitgevonden.
de boom zorgt voor meer drukverdeling, dus is alleen maar vriendelijker.
Bij een boomloos zadel heb je op 2 plaatsen heel veel druk: onder je zitbeenknobbels en op de plaats waar je stijgbeugelriemen zitten.
Dit lijkt me niet fijn voor een paard.
Duhelo schreef:vippie: we hebben het hier over boomLOOS
het enige dat kan veranderen is het voorboompje, en de standaart past zelfs voor mijn überbrede bels.
DubbelDun schreef:@bestfit: laten we hier niet de eeuwige diskussie gaan voeren waarom boomloos niet goed zou zijn; you love it or you hate it
@Uriah: is je ene paard qua bouw erg verschillend van je andere??
En wat voor pad gebruik je er onder??
Ik weet van Bob Marschall dat ze voor paarden met een hogere schoft/ingezakte rug een zgn. Peaked Pommel hebben. Dus speciaal voor paarden met een hogere schoft.
Ik merk bij mijn oude merrie dat zij dit ook echt nodig heeft om een komplete vrije schoft te houden (samen met een goede pad natuurlijk).
Vippie schreef:Duhelo schreef:vippie: we hebben het hier over boomLOOS
het enige dat kan veranderen is het voorboompje, en de standaart past zelfs voor mijn überbrede bels.
Ja dat weet ik ik rij ook boomloos voor jouw info, maar het voorboogje is er in verschillende maten dus wellicht heeft je andere paardje TOCH een andere maat nodig. boomLOOS zou namelijk geen drukplekken mogen geven omdat het voorboogje geen druk heeft/geeft, dus dan issie toch te krap lijkt me zo. Proberen kan geen kwaad zeg ik dan maar.
Uriah schreef:Klopt, die geeft op mijn oude merrie zoveel 'opvulling' dat ik haast mijn hele hand tussen schoft en zadel kan steken.jij hebt de swayback pad??
DubbelDun schreef:Uriah schreef:Klopt, die geeft op mijn oude merrie zoveel 'opvulling' dat ik haast mijn hele hand tussen schoft en zadel kan steken.jij hebt de swayback pad??
Aan de voor en achterkant is die pad 2 cm dik en in het midden 4 cm. Hij is van stevig materiaal, dus deukt ook niet erg in.
Zeker een aanrader !!