3 in 1 beschermers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

RoosG

3 in 1 beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 10:56

hoi hoi,
Ik heb een klein vraagje.
In januari krijg ik een startkaart, en nou wil ik wel dat heel de uitrusting compleet is.
Nu zat ik aan peesbeschermers te denken.
Maar ik weet nog niet welke.
Ik zat te twijfelen tussen 3 in 1 beschermers of norton beschermers.
Wat zijn de voor en nadelen van de 3 in 1 beschermers?
En ik zag ergens dat er ook een soort kruising is.
Dus 3in 1Xnorton zeg maar.
Hebben jullie daar ook ervaring mee?
Bedankt
Roos

Eline_

Re: 3 in 1 beschermers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 10:58

ik heb 3 in 1 beschermers van indra geloof ik.
ik vind ze heel fijn, ze hebben alleen wel een prijskaartje.

aan het begin moet je paard er wel aan wennen, helemaal als je ze achter hebt.
succes met je keuze.

CowBoy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:01

peesbeschermers of bandages mag je niet tijdens je wedstrijd proef aan hebben kies dan voor trantsport beschermers voor in de trailer die 3 in 1 beschermers is meer voor de training en peesbeschermers ook

Lieke_Ulfer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:05

Ik heb de 3-in-1-beschermers van de paardendrogist, merk USG, die zijn fantastisch! Kosten € 49,50 per paar en zijn gemaakt van breathopren (ademend). Je kunt ze heel gemakkelijk afborstelen na het rijden en ik heb ze ook al een keer in de wasmachine gedaan. Ze blijven heel mooi! Echt een aanrader!

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 11:37

o ik wist niet dat je in een proef geen beschermers mag, ik vroeg aan iemand van startlijsten.nl en aan het knhs en die zeiden dat het wel mocht.
Raar.......

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:39

nee in de proef mag je geen bescherming gebruiken voor om de benen.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 11:40

ok dan weet ik dat ook weer......
ook niet voor het springen???
ik weet dat je eerst een winstpunt moet hebben, maar ik kan me er toch wel op voorbereiden?

CowBoy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:45

met springen mag het geloof ik wel

in een dressuurproef mag het niet omdat er in het verleden misbruik van gemaakt is mensen deden iets scherps in een peesbeschermer of bandage waardoor het paard zijn benen hoger op deed tillen en diegene dus beter punten kreeg voor de gangen

pure dieren mishandeling dus

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:53

Ik heb ook de 3 in 1 beschermers van Indra (voorheen Action) en zijn zeer fijne peesbeschermers. ALLEEN,je kan ze beter niet aandoen in een vieze bak of als het erg nat is,ze nemen het vocht namelijk op,met bijvoorbeeld een buitenrit langs het strand ofzo zou ik ze niet aandoen!
Verder vind ik ze erg fijn,iemand anders zei dat ze ze te warm vond,en dat het bij haar paard teveel ging broeien...maar ikzelf heb daar geen last van gehad. Ik gebruik deze gewoon voor het rijden in de bak en buitenritjes,en ik heb de Eskadron Flexisoft cross country met een soort gel erin die ik ook gebruik,die zijn ook erg fijn!

Lieke_Ulfer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 11:56

Met springen mag je je paard natuurlijk wel beschermen! Je moet inderdaad minstens één winstpunt in de dressuur hebben om B-springen te mogen starten. Tijdens de warming up voor een dressuurwedstrijd mag je wel beenbescherming gebruiken, maar die moet voordat je de ring ingaat af. Je kan hiervoor zelfs gediskwalificeerd worden!!

Lieke_Ulfer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:05

Miss_Favre schreef:
Ik heb ook de 3 in 1 beschermers van Indra (voorheen Action) en zijn zeer fijne peesbeschermers. ALLEEN,je kan ze beter niet aandoen in een vieze bak of als het erg nat is,ze nemen het vocht namelijk op,met bijvoorbeeld een buitenrit langs het strand ofzo zou ik ze niet aandoen!
Verder vind ik ze erg fijn,iemand anders zei dat ze ze te warm vond,en dat het bij haar paard teveel ging broeien...maar ikzelf heb daar geen last van gehad. Ik gebruik deze gewoon voor het rijden in de bak en buitenritjes,en ik heb de Eskadron Flexisoft cross country met een soort gel erin die ik ook gebruik,die zijn ook erg fijn!

Ja, dat is zeker waar! Ik heb dat met die van mij ook. Als het veel geregend heeft en de ondergrond is nat, dan kan je beter peesbeschermers of pijpkousen omdoen. Die zijn makkelijker schoon te maken en nemen niet zoveel vocht op.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 12:09

ok bedankt, ik zat hier tussen te twijfelen omdat ik dacht dat gewoone peesjes aan de voorkant open zijn, dus ik dacht dat ze dan eigenlijk niet echt holpen.
nu heb ik dit aan mijn instructriese(of hoe ik het ook moet schrijven) gevraagt, en die zei dat aan de voorkant geen pees zit, dus die niet beschermt hoeft te worden.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:11

Lieke_Ulfer schreef:
Ik heb de 3-in-1-beschermers van de paardendrogist, merk USG, die zijn fantastisch! Kosten € 49,50 per paar en zijn gemaakt van breathopren (ademend). Je kunt ze heel gemakkelijk afborstelen na het rijden en ik heb ze ook al een keer in de wasmachine gedaan. Ze blijven heel mooi! Echt een aanrader!

die heb ik ook gehad en ik vond ze rampzalig... de klitteband was veel te sterk en ik vond ze al snel lelijk worden...
Nee doe mij maar normale peesbeschermers 10x sneller met aan en uitdoen.

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:20

tinkerXXlufX schreef:
ok bedankt, ik zat hier tussen te twijfelen omdat ik dacht dat gewoone peesjes aan de voorkant open zijn, dus ik dacht dat ze dan eigenlijk niet echt holpen.
nu heb ik dit aan mijn instructriese(of hoe ik het ook moet schrijven) gevraagt, en die zei dat aan de voorkant geen pees zit, dus die niet beschermt hoeft te worden.

Aan de voorkant zit wel pees hoor...
Maar ze bedoelt waarschijnlijk dat ze dat niet snel aantikken,de bescherming is voornamelijk voor de achterkant inderdaad,ik heb toen de 3 in 1 in eerste instantie gekocht omdat mijn paard heel gevoelig is voor alles,en hij last kreeg van de sluitingen aan de voorkant.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:22

ik heb 3 in 1 beschermers. Die van voor zijn van piaffe en achter van ehm? Iets goedkoops Knipoog Hij loopt er zo mee weg en eht zijn de 1e dingen waar hij geen wondjes van krijgt! (samen met bandages maar dat wil ik niet iedere dag Knipoog)

Lieke_Ulfer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:28

deschels schreef:
Lieke_Ulfer schreef:

die heb ik ook gehad en ik vond ze rampzalig... de klitteband was veel te sterk en ik vond ze al snel lelijk worden...
Nee doe mij maar normale peesbeschermers 10x sneller met aan en uitdoen.

Ja, dat klittenband is het in begin wel extreem sterk! Maar beter dan dat ze binnen 5 minuten loshangen. Ik heb ze nu een jaar denk ik en ze zijn echt nog super mooi! Jammer dat die van jou snel lelijk zijn geworden...

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 12:29

mm dom misschien hoor, maar kan ik met die 3in 1 ook springen?
sorry ik ben blond...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:30

Ja waarom niet? (tenminste vind ik Knipoog) Ik doe er alles mee.. Het zijn gewoon beschermers Lachen

Lieke_Ulfer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 12:34

Bij die van mij zitten twee langwerpige steunstukken (beetje vreemde uitleg Scheve mond ) die aan beide kanten steun geven aan de pezen. Het is namelijk, zoals het woord het al zegt, een combinatie van 3 soorten beenbeschermers: pijpkousen, peesbeschermers en bandages, echt top! Haha!

hvmepaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 20:06

ik heb allerlei peesbeschermers dus ook de 3 in 1 ik vind se wel fijn maar bij een van mijn ponys zakken ze af wat ze niet fijn vind en dan gaat ze met de voorbenen slaan dus voor die pony gebruik ik ze niet maar de rest van de paarden wel. ze zijn dus wel fijn als ze niet afzakken maar er zit ook een prijskaartje aan!

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:11

De 3 in 1 gebruik ik voor bijna alles, rijden longeren en losgooien. Spingen kan ook hoor.
De harde beschermers zijn wel beter voor flinke klappen van buitenaf vind ik.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-06 13:15

ok dan heb ik nog een vraagje.
wat vinden jullie van de peesbeschermers van thorowgood??
ik weet niet of het hier bij mag staan of dat het in een appart topic moet.
bedankt