Bandages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mawaikee

Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 10:34

Ik zat ff na te denken en opeens vroeg ik mij het volgende af.

Wanneer een mens altijd sport met een brace/tape/bandage om, worden spieren, banden en kapsels zeg maar soort van lui, waardoor je altijd de bandages moet blijven gebruiken. Sport je een keer zonder, is het risico op blessures vergroot. (Uiteraard geldt dit niet na 1 of 2 keer met sporten, maar echt na langere periode)

Dus, nou vroeg ik mij af, als je een paard altijd met bandages/peesbeschermers/oid rijdt, werk je dan niet hetzelfde meganisme in de hand als bij een mens, en maak je de benen dan niet juist vatbaarder voor blessures?

Qimm

Re: Bandages

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 10:35

bandages en peesberschermers geven geen steun voornamelijk omdat het geen gewricht omvat. Dus dat probleem heb je daar niet bij.

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 10:40

Qimm schreef:
bandages en peesberschermers geven geen steun voornamelijk omdat het geen gewricht omvat. Dus dat probleem heb je daar niet bij.

idd bandages worden toch vaak ook gebruikt voor als een paard tikt of strijkt?(of voor mooi Tong uitsteken)
ik heb nog nooit een paard zien sporten met échte tape voor stevigheid. Alleen op stal e.d.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-06 11:18

Ok inderdaad, jullie hebben gelijk, als ik iets langer had nagedacht had ik dat zelf ook kunnen bedenken, alvorens hier een topic te openen.....

Sorry, blond... Bloos

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 17:39

Ik vind dat je wel gelijk hebt hoor Mawaikee!
Langdurig gebruik van bandages maakt de benen zeker slapper, hetzelfde bij de mens. Een paard kan op den duur dus niet meer zonder en gaat het dier bijvoorbeeld zonder op de wei en neemt het een sprintje heeft het veeel en veeel sneller een blessure!
Ik zou ze dus niet gebruiken, 1 keertje kan natuurlijk geen kwaad. En als je paard het niet nodig heeft dan is dat toch alleen maar mooi? Lachen
Hier zijn al veel discussie en topics over, misschien even zoeken.

mawaikee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-06 19:59

Hmm ok, zal eens zoeken

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:02

discussie 100zoveel Bloos

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-06 20:46

RUBYWHITE schreef:
discussie 100zoveel Bloos

*LOL*

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 11:55

Qimm schreef:

Inderdaad, als je goed bandageert is dit het geval. Voor de rest zijn hier zat topiocs over.

BLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 17:36

mariska1989 schreef:
Qimm schreef:

Inderdaad, als je goed bandageert is dit het geval. Voor de rest zijn hier zat topiocs over.

En dat is nou de klus, goed bandageren Vork