Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marleen_usar schreef:Mijn paard flipte toen hij een boomloos zadel op zijn rug kreeg, maar ieder paard zal ander reageren.
R_o_o_S schreef:je hebt idd meer contact met je paard, maar het verschuift ook heel snel.
en als je wat zwaarder bent moet je zeker druk verdelers in je shakbrakje hebben, want dat doet dit zadel dus niet.
voor de rest is het heel geschikt voor rectratief rijden (doe ik zelf ook) en dressuur weet ik niet, vind het namelijk zelf erg moeilijk om je knieen goed stil te houden, want je hebt daar geen ondersteuning.
maar je kan dus altijd een week het zadel uitproberen. Het is zeker het proberen waard!
Lenneke_ schreef:R_o_o_S schreef:je hebt idd meer contact met je paard, maar het verschuift ook heel snel.
en als je wat zwaarder bent moet je zeker druk verdelers in je shakbrakje hebben, want dat doet dit zadel dus niet.
voor de rest is het heel geschikt voor rectratief rijden (doe ik zelf ook) en dressuur weet ik niet, vind het namelijk zelf erg moeilijk om je knieen goed stil te houden, want je hebt daar geen ondersteuning.
maar je kan dus altijd een week het zadel uitproberen. Het is zeker het proberen waard!
Als je zadel heel veel schuift heb je waarschijnlijk een verkeerde singel en/of pad.
Je moet altijd een goede pad hebben met inlages, niet alleen als je wat zwaarder bent.
Ik kon prima dressuur rijden met m'n barefoot, ben er zelfs mee gestart.
Mariannedeb schreef:Kun je voor een boomloos zadel ook een gewoon dekje of pad gebruiken? Of moet je echt speciaal een dekje zoals op die website staat? Waar je een gelpad in kan doen?
Jamezy schreef:Mariannedeb schreef:Kun je voor een boomloos zadel ook een gewoon dekje of pad gebruiken? Of moet je echt speciaal een dekje zoals op die website staat? Waar je een gelpad in kan doen?
Ja, je moet wel de speciale pad gebruiken, maar daar gaan inlages in, geen gelpads. Dit is juist belangrijk voor het vrijliggen van de ruggengraat!
Ik weet al wat mijn Kerstcadeau wordt
_Emm_ schreef:je kunt al je andere dekjes en pads gewoon onder je zadel doen, maar dan tussen de speciale pad en je zadel!