Confortable zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pelu

Confortable zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 23:09

hallo!!!

Ik zoek een nieuw zadel voor een arabiertje waarmee ik een sprongetje kan maken en lange afstanden kan lopen en waar je stevig in zit! De prijsklasse rond de 1600 euro.
Ik dacht zelf aan een western zadel. Weten jullie wat?

dank jullie!!!

8nnemiek

Re: Confortable zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:55

Boomloos? Autralian Stock zadel?
Een barefoot zit heerlijk, ook makkelijk een sprongetje mee te maken, maar voor de heel lange afstanden (hogere endurance klassen) is die wat minder geschikt. Ze zijn wel fijn voor jongere paarden en paarden die in de winter wat dikker of dunner worden, het zadel groeit fijn mee, past bijna altijd Lachen Je zit heel stevig en hebt een heel goed contact met je paard.
Stock zadels zitten heerlijk, ook goed voor lange afstanden, maar iets minder geschikt voor springen. Voor jou prijsklasse heb je wel een mooi echt stockzadel (oppassen voor de neppers, die kwaliteit is waardeloos)
En western zadel, daar heb je zo super veel verschillende zadels van.. De knop zit misschien iets in de weg met springen, voor lange afstanden zijn ze zeker geschikt, maar lichtrijden is even wennen.

Daan1982

Re: Confortable zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:58

voor lange afstanden, comfortabel zitten zou ik kiezen voor de barefootzadel (die ik verkoop Lachen ) (wordt veel gebruik bij endurance) haha, net als net geschreven is....om te springen, te combineren met buitenrijden, zou ik voor de kieffer gaan of een euroriding, ikzelf zit ik heel graag op mijn devoucoux maar ja, die is helaas nog wat duurder dan 1600 euro....
Maar het beste is een paar zadels te proberen, wat de een lekker vind rijden kan voor de ander een verschrikking zijn.

succes met het vinden van een fijn zadel, zowel voor jou als jou paard.