Welk zadel voor Leopold?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

Welk zadel voor Leopold?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 11:22

Leopold is een grote ruin van 1.76m. Smal en fijntjes gebouwd met een hoge schoft.

Heb nu een aantal zadels gepast waaronder Prestige Topdressage (heerlijk zadel maar paste dus niet Boos! ) Kieffer ook maar dit zadel was een wat ouder zadel en was nogal hard vond ik dus maar niet gedaan. Dit paste wel op Leo. Zou alleen Kieffer geschikt zijn voor Leo?

De zadel zakken allemaal na het rijden en liggen dan (te) vast op zijn schoft.

harnessmaker

Re: Welk zadel voor Leopold?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:11

Waarom niet een ander merk dat wél past?
Wij rijden hierin Nederland veel op Duitse zadels die voor vele paarden helemaal niet passen.
Er zijn meerde goede merken.....

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:20

ik denk dat je het al wist maar sommige zadels hebben een teruggesneden boom, dat geeft dan iig meer schoftvrijheid. verder is het voor ieder paard verschillend wat past. je kan dr ook een op maat laten maken speciaal voor je paard (aardig aan de prijs)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:56

Mijn paard is 1.83 met een ontzettende hoge schoft. Het enige dressuurzadel dat paste was een KN.

Een zadel op maat maken daar begin ik niet aan. Als ik het paard ooit door wil verkopen en de nieuwe koper wil het zadel niet hebben dan zit ik ermee te kijken.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 17:55

Mijn merrie heeft ook redelijk schoft, maar is wel nogal rond, ook moeilijk geval.
De zadels die pasten waren Euroriding Luxor en de Bates Isabell Werth (die ik nu heb).
Ansley en JC pasten totaal niet.
Vroeger heb ik ook een Kieffer gehad en die pastte ook.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-06 14:06

Scum schreef:
Mijn paard is 1.83 met een ontzettende hoge schoft. Het enige dressuurzadel dat paste was een KN.

Een zadel op maat maken daar begin ik niet aan. Als ik het paard ooit door wil verkopen en de nieuwe koper wil het zadel niet hebben dan zit ik ermee te kijken.

Hey, toevallig, heb nu een KN Symphonie meegenomen en die lijkt te passen, hoewel hij wel een beetje hoog ligt vind ik. De zadelmaker heeft pas volgende week tijd maar mocht het zadel wel vast meenemen. Volgende week komt hij kijken om te zien of het echt goed ligt.

Wat me trouwens wel opvalt, er was een verkoper van een andere zaak toevallig bij ons op stal en die wilde wel even kijken of hij het vond passen en hij vond het wat smal. Later komt nog iemand kijken die ook ervaring heeft met zadels ed. en die vond het prima liggen. Ik ben heel benieuwd wat de verkopen volgende week van het zadel vind, hoe het ligt. Ik heb het idee dat ze allemaal ook wel een beetje hun eigen "ding" hebben waar ze naar kijken? Hebben jullie die ervaring ook?
Laatst bijgewerkt door Odeale op 24-10-06 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 14:09

Die van ons is volgens mij een Allegro. Ik heb wel een vzh van Kieffer maar het dressuurzadel van Kieffer pastte hem dus niet.

khorizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 15:51

Ik had voor mijn ruin van 1.83 met zeer hoge schoft (alleen spier en geen vlees volgens zadelmaker) een Kieffer Olympic athen. Maar deze bleek toch niet helemaal lekker te liggen. Nu heb ik een prestige Doge. Echt een wereld van verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:01

khorizon schreef:
Ik had voor mijn ruin van 1.83 met zeer hoge schoft (alleen spier en geen vlees volgens zadelmaker) een Kieffer Olympic athen. Maar deze bleek toch niet helemaal lekker te liggen. Nu heb ik een prestige Doge. Echt een wereld van verschil.

en niet alleen voor het paard Knipoog Haha!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:08

Ik kan je aanraden kontakt op te nemen met Kerry Sharp (www.kerry-sharp.nl) - ik heb bij hem een WOW-zadel besteld voor mijn paard - en wordt speciaal op maat gemaakt.
Het voordeel van dit zadel is dat je het later, als je ooit een ander paard zou hebben, hetzelfde zadel heel makkelijk kunt laten aanpassen.
En dat is een groot voordeel gezien mijn op maat gemaakte Passiers die nu nutteloos in de kast hangen!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-06 09:16

Jannepauli schreef:
Ik kan je aanraden kontakt op te nemen met Kerry Sharp (www.kerry-sharp.nl) - ik heb bij hem een WOW-zadel besteld voor mijn paard - en wordt speciaal op maat gemaakt.
Het voordeel van dit zadel is dat je het later, als je ooit een ander paard zou hebben, hetzelfde zadel heel makkelijk kunt laten aanpassen.
En dat is een groot voordeel gezien mijn op maat gemaakte Passiers die nu nutteloos in de kast hangen!

Dat klinkt alsof er ook wel een behoorlijk prijskaartje aanhangt. Het is voor ons nogal onverwachts dat er een zadel bij moet komen aangezien mijn zadel eerder wel op Leo paste. We hebben dus geen enorm budget (helaas).

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 11:14

Ja.. een Wow zadel is heel duur.
Maar, Kerry heeft ook andere zadels (Wintec/Bates) en ik denk dat hij ook een bestaand zadel pasklaar kan maken!