Heb nu een aantal zadels gepast waaronder Prestige Topdressage (heerlijk zadel maar paste dus niet

De zadel zakken allemaal na het rijden en liggen dan (te) vast op zijn schoft.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Scum schreef:Mijn paard is 1.83 met een ontzettende hoge schoft. Het enige dressuurzadel dat paste was een KN.
Een zadel op maat maken daar begin ik niet aan. Als ik het paard ooit door wil verkopen en de nieuwe koper wil het zadel niet hebben dan zit ik ermee te kijken.
khorizon schreef:Ik had voor mijn ruin van 1.83 met zeer hoge schoft (alleen spier en geen vlees volgens zadelmaker) een Kieffer Olympic athen. Maar deze bleek toch niet helemaal lekker te liggen. Nu heb ik een prestige Doge. Echt een wereld van verschil.
Jannepauli schreef:Ik kan je aanraden kontakt op te nemen met Kerry Sharp (www.kerry-sharp.nl) - ik heb bij hem een WOW-zadel besteld voor mijn paard - en wordt speciaal op maat gemaakt.
Het voordeel van dit zadel is dat je het later, als je ooit een ander paard zou hebben, hetzelfde zadel heel makkelijk kunt laten aanpassen.
En dat is een groot voordeel gezien mijn op maat gemaakte Passiers die nu nutteloos in de kast hangen!