Wat te gebruiken? of juist niet?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loody

Wat te gebruiken? of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 09:40

Mijn pony is met buitenrijden zo vreselijk sterk, dat even galopperen niet zo prettig is..
In stap en draf rij ik altijd met een los teugeltje.. heerlijk is dat. maar zodra ik ga aangalopperen is het gebeurd. Hij pakt het bit vast en gaat op zijn tempo ervandoor... nu heb ik geprobeerd het te verminderen door een tiedeman om te doen tijdens de buitenrit, alleen werkt dit dus ook niet..
Het gebeurd alleen als ik met meerdere paarden in het bos rij... alleen is hij rustiger.

( Pony heeft bij zijn vorige eigenaar altijd met stang en trens gereden) en nu alleen op een trensje misschien ligt het daaraan?...

Oja in de bak is het een superpony hoor... geen problemen met hm..Knipoog

dravergekkie

Re: Wat te gebruiken? of juist niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:13

mischien zorgen dat de groep ook rustig gaat...
en anders overgangen paar passen galop dan weer terug naar draf....
als dit niet helpt kan je evnetueel ok op moment dat hij er vandoor gaat extra been bij geven...
moet wel op stuk kunnen waarop dit kan...
paard van vriendin heeft op deze manier ook afgeleerd...
je kan eventueel ook op moment dat hij wil gaan hem ergens tegen aan sturen.....

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:13

voorop bij de groep laren galopperen, dus niet ergens achteraan en geen paarden die m inhalen willen nog wel eens helpen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 11:25

@ dravergekkie.. de overgangen rijden gaat goed, zolang er rustig gegaloppeerd word.. daarna gaat het mis. de groep waar ik altijd mee ga rijden die houden er al rekening mee

@ xx_irisje. zelfs met voorop rijden doet hij het....

popeye2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:01

mijn paard liep vroeger ook als een tanker door alles en iedereen heen. Zeker buiten, toen heb ik een ophaaltrensje gebruikt. Dat ging goed nu rijden we met dubbelgebroken watertrens en dat gaat nu perfect!

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-06 15:42

ok misschien is dat een oplossing.....

joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:30

ik had dit eerst ook met een tinker. ik heb hem een keertje een martingaal omgedaan, en toen ging hij nog steeds.. en toen ik voelde dat hij wilde gaan heb ik hem echt bene gegeven ( ik dacht als jy wil galoppere dan ga je ook maar dan ook echt goed) we hebbe een flink stuk gegalopeerd en toen wilde hij toch maar drave en toen zijn we toch nog eve door gegaan in galop. totdat IK wilde dat hij stopte. sinsdien haalt die het niet meer in zijn hoofd