telefoonnr aan zadel / hoofdstel: wie heeft dat, en hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Iranda

telefoonnr aan zadel / hoofdstel: wie heeft dat, en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 22:41

Hoi allemaal!

Ik vraag me af of het verstandig is om een kaartje met je mobiele telefoonnr ergens aan het zadel of hoofdstel te bevestigen, op de een of andere manier (heb weleens gehoord dat mensen dat deden, en dat lijkt me een slim plan). Mocht je dan van je paard vallen en iemand vindt het paard, dan kunnen ze je meteen bellen. Wie heeft dit, en op welke manier heb je dat gedaan? Het moet niet flapperen of nat worden maar leesbaar blijven, niet in de weg zitten en goed zichtbaar zijn...

PBA_

Re: telefoonnr aan zadel / hoofdstel: wie heeft dat, en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:46

Ik ben dat nog steeds van plan. Ben er namelijk ook nog niet uit. ik zat eerst aan zo'n bedeltje te denken met ingraveren, of een kokertje met papiertje erin. Maar het nadeel is dat mensen dat niet zien, is te klein naar mijn idee. Dus ben er nog niet uit.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:47

ik zat er laatst ook aan te denken.

ik denk aan een sleutel hanger zo'n dunnen plastic
mar zit nog te dubben.

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:48

zoals veel manege's dat hebben: zo'n plaatje aan je frontriem, als je een gekleurd plaatje pakt, dan valt het wel op.

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:56

Ik heb een tijd geleden van die plastic plaatsjes gekocht, maar nog steeds niet aan mijn zadel gehangen. Heel stom, je weet namelijk nooit wat er kan gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 00:14

Iranda schreef:
Ik vraag me af of het verstandig is om een kaartje met je mobiele telefoonnr ergens aan het zadel of hoofdstel te bevestigen, op de een of andere manier (heb weleens gehoord dat mensen dat deden, en dat lijkt me een slim plan).

Haha, ga eens een jaar of 12 terug in de tijd, dan herinner je je misschien nog het label aan Sylvia's zadel van toen we nog met Appie en Sylvia buitenreden Haha!

Ik had de labeltjes toen in een sleutelhangerlabelding gedaan (die kleine plastic dingen, kom even niet op de naam). Vervolgens bevestigd aan een van de ringen van het zadel en ook 1 aan de martingaal en/of hoofdstel. Die labels bleven meestal wel een jaar goed.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 00:17

bij honden hebben ze vaak een mooie penning aan de riem hangen is dat geen idee? of zon kokertje waar je een briefje in kunt stoppen?

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 00:23

Deze bedoelen jullie:
Afbeelding

Overigens is zo'n hondenpenning wel makkelijker. Die kunnen gewoon door weer en wind.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 00:37

Vonnie84 schreef:
Deze bedoelen jullie:
Afbeelding

Overigens is zo'n hondenpenning wel makkelijker. Die kunnen gewoon door weer en wind.

Die dingen hebben ze eerder op de manege ook gebruikt..
ze hingen er wel 3 a 4 jaar aan..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:15

maar als je veel in de regen rijd (zoals ik) dan gaan ze wat korter mee, denk ik. de regen komt dan bij het papiertje terecht. Of zie ik dat verkeerd?

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:18

daantjuhhh schreef:
Vonnie84 schreef:
Deze bedoelen jullie:
Afbeelding

Die dingen hebben ze eerder op de manege ook gebruikt..
ze hingen er wel 3 a 4 jaar aan..

Wij hebben die idd ook aan de zadels hangen... Ze kosten geen drol.. dus mochten ze elke keer maar een half jaar meegaan...
Ze vallen wel op door hun kleur...

M_C_Design

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:19

apart ... nog nooit van gehoord .
lijkt me wel handig

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:19

Vonnie84 schreef:
Deze bedoelen jullie:
Afbeelding

Deze had ik altijd aan mijn oude zadel hangen op mijn vorige stal. Ik ging toen bijna wekelijks alleen naar het strand en als er dan wat gebeurd is het verdomd handig!

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:04

moet zeggen dat ik er nog nooit over nagedacht heb maar ik vind het een heel slim idee, je weet tenslotte maar nooit!!
ga ik zeker ook doen

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 22:14

Ik heb een gegrafeerde rechthoekige penning(halsbandplaat), er zitten twee sleufjes in zodat je er een riem doorheen kan doen.

Op www.hondenwinkel.nl kan je ze vinden.

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 23:55

Heb ook van die hondenpenningen laten graveren en aan zadel zitten.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 00:08

mijn vader graveerde plaatjes zodat ik ze zelf op het zadel kon plakken
dus ik neem aan dat als je langs een juweliers zaak gaat waar ze graveren dat wel kunnen maken
en anders wel bij een die de wedstrijds bekers verkoopt die plaatjes waren het namelijk
gr deb

mariki10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:43

Ik heb ook altijd zo'n plaatje aan mijn zadel gehad, toen ik nog alleen de bossen inging. Zeer handig en op de een of andere manier voelde ik me er veiliger door

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 09:46

splash1999 schreef:
maar als je veel in de regen rijd (zoals ik) dan gaan ze wat korter mee, denk ik. de regen komt dan bij het papiertje terecht. Of zie ik dat verkeerd?

Nou bij ons worden regelmatig buitenritten gereden ook in de regen, maar ze gingen lang mee hoor.
Daarbij koop je ze in een zakje met meerdere..
Dus al gaat de een na een half jaar kapot, dan heb je nog reserve voor 5 jaar lang..

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 17:53

Ik heb zo'n metalen kokertje voor aan een honden- of kattenhalsband aan mijn zadel zitten. Daar zit dan een briefje met mijn gegevens in. Dat ding heb ik echt al vanaf ik nog op de shetlander reed en dat is toch al gouw 10 jaar geleden, dus lang mee gaan ze zeker Clown Wel even dichtdraaien met een beetje pritt of iets dergelijks ertussen, zodat het kokertje niet per ongeluk opendraait.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:01

Ik ben het ook elke keer van plan.
Je hebt van die labeltjes die je ook aan een sleutelbos kunt vastmaken, hierin kan je je naam schrijven en telefoonnummer, aan de ene kant heel handig, maar als het nat wordt i het niet meer leesbaar. Zo'n kokertje dat je bij honden en ktten ook wel ziet lijkt me ook wel handig, maar dat lijkt me zo'n priegelwerk om het er netjes leesbaar op te schrijven.
Ik twijfel nog Haha!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:07

Ik ben dit ook van plan maar laat behalve mijn telefoonnummer ook dat van de stalling erop zetten! Mocht ik ergens knock out in de berm liggen dan kan er altijd iemand anders bereikt worden. ook wil ik in mijn jas een kopie van mijn id-bewijs en even een korte beschrijving van mij en mijn paard doen. Als je dan valt en knock out gaat ben je te identificeren en kunnen ze je paard ook roepen als ze de naam kennen. Dit kun je bijvoorbeeld laten lamineren.
Misschien een beetje overdreven maar ik zou het wel fijn vinden als mensen weten wie je bent, ook in verband met familie waarschuwen etc. Er zal misschien nooit iets gebeuren, maar voor die ene keer dat het wel zo is...

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 19:17

ik heb ook zo'n sleutelhanger-ding, met naam paard, tel.nr. en naam stal, en mijn naam en tel.nr.
ga wel een hondenpenning laten maken, want die plastic dingen gaan snel stuk. zag laatst dat ze die hondenpenningen ook in felle kleurtjes hebben; dat doe ik dan wel, want anders valt het niet op.
hij zit bij mij standaard aan het borsttuig, samen met de penning van het gebied waar we in rijden (verplicht).
ik vind dat idee van eigen gegevens lamineren en in jaszak een heeeele goede! Ja

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:52

dierfysio schreef:
ik heb ook zo'n sleutelhanger-ding, met naam paard, tel.nr. en naam stal, en mijn naam en tel.nr.

Hoe klein schrijf jij Nagelbijten / Gniffelen

Maar zo'n hondenkoker gaat op den duur toch vastroesten? Tenminste, ik kreeg die op den duur echt niet meer open. Laat staan als een niet-paardenmens je hysterische paard vast heeft Clown

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 00:08

en zo'n plaatje voor achterop je zadel? Daar kan je aardig wat op kwijt lijkt me Lachen
+ als je wedstrijd rijd zit je niet met dat onozele kleurenplaatje. Nadeel is wel dat de mensen dan de neiging hebben om achter je paard te gaan staan natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen Dat wil je ook niet als dat beest hysterisch is...