Nou ik zit met een probleem.
Ik heb harnessmaker ook al gepb-t om advies te vragen. Dus hopelijk is mijn dilemma snel opgelost.
Eind vorig is er een zadel gekocht voor mijn paardje. Toen is ernaar gekeken door een zadelmaker en het zadel lag goed.
Vandaag op de terugweg van de wedstrijd ben langs een andere zadelmaker gereden om het zadel op te laten vullen. Ik ben langs die zadelmaker gegaan omdat het toch op de route lag en ik anders niet over een auto beschik om er heen te rijden. Deze zadelmaker wordt wel aangeschreven als betrouwbaar (ik noem voor de zekerheid maar geen namen).
Maar hij zei dat mijn zadel te smal is bij de schoft. Waardoor het zwaartepunt te ver naar achteren is komen liggen, waardoor ik niet meer goed zit (ook de reden dat ik het wilde laten opvullen).. etc...
Hierdoor heeft opvullen niet veel nut zei hij, hij kan het zadel er niet beter passend van maken.
Het kan zijn dat OF Sanessa door training zo in haar bespiering veranderd is dat het zadel te krap is geworden, OF dat de andere zadelmaker vorig jaar verkeerd gekeken heeft.
Het meest logische is dat er nu een nieuw zadel komt, maar...... (hier komt het!).
Aankomende lente, maart/april. Dan gaat ze in zware training.
Simpelweg omdat ze VEEL en VEEL te zwaar is. Er mag dan sowiezo 60-100 kilo vanaf.
Moet ik dan WEER een ander zadel.. of is er dan een kans dat het zadel wat ik nu heb gaat passen????
Natuurlijk kunnen jullie dit niet zien vanachter de computer.
Maar als een paard afvalt (qua gewicht).. valt die dan ook af bij de schoft? Of is het alleen bespiering wat daar zit?
Ik kan sowiezo tot de lente vooruit, ik heb nog een wintec vzh zadel waar wel de goede boom in zit. Maar ik zit gewoon liever in een dressuurzadel.
Het liefst zouden we dit zadel houden (ik zit er super heerlijk in) maar als het geen nut heeft om dit zadel aan te houden.... dan maar een andere! Of dan wachten tot de lente?
Ik wil niet dat Sanessa dadelijk rugklachten gaat krijgen.
Ik was toestraks vergeten om aan de zadelmaker het 'afvalprobleem' voor te leggen.