welk bit voor mijn haflinger?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nokemi

welk bit voor mijn haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 10:31

welk bit kan ik het beste nemen voor mijn haflinger,ze loopt nu gewoon op een trensje,dit gaat best goed...
Maar buiten is ze nogal sterk,en wil ze wel eens gewoon door het bit heenlopen,zoek dus een fijn bit maar net met een wat sterkere inwerking..
Iemand een idee?

luffwinny

Re: welk bit voor mijn haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:44

ik zelf rijd buiten altijd met een passoa bit hier heb ik net iets meer controle omdat ze altijd wil rennen en gek doen,dit zijn vrij scherpe bitten dus ik zou der niet aan beginnen als je nog weinig ervaring der mee hebt,je kan ook een passoa proberen 2 teugels der aan 1 op bovenste en een op de 2 dan kan je hem altijd der bij pakken als het mis gaat.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:10

Ik heb 3 weken een pessoa gehad voor m'n hafje die nu nog steeds door het bit heenloopt e.d. (we zijn nog wat aan het proberen) maar ze zat er de hele tijd echt tegen te wringen en het had niet het gewenste effect dus nu staat ze terug op haar dubbeldoorbroken watertrensje Lachen
Je kan een D-trens proberen maar pas daar wel goed mee op hoor! daarmee trek je rap een mond doro Lachen !

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:04

Cassia schreef:
Ik heb 3 weken een pessoa gehad voor m'n hafje die nu nog steeds door het bit heenloopt e.d. (we zijn nog wat aan het proberen) maar ze zat er de hele tijd echt tegen te wringen en het had niet het gewenste effect dus nu staat ze terug op haar dubbeldoorbroken watertrensje Lachen
Je kan een D-trens proberen maar pas daar wel goed mee op hoor! daarmee trek je rap een mond doro Lachen !

hoezo zou je daar sneller een mond mee kapot trekken? het is gewoon een trens met anders gevormde ringen. het kan helpen bij het sturen, omdat het bit druk geeft tegen de kaak bij een eenzijdige hulp. makkelijk als je je paard een keer om moet trekken als ie er echt vandoor vliegt. daarvoor is een kneveltrens nog beter trouwens.
wat ook helpt is een halster onder je hoofdstel, met het touw om de nek heen. voor druk op het bit gaan veel paarden wegrennen, voor druk op de neus veel minder.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:06

@ Petra_o : D-trensje zijn meestal veel dunner en fijner Knipoog

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 12:45

niet altijd hoor. ik vind persoonlijk een pessoa veel heftiger dan een gewone D-trens...