A-symmetrische beugels, ervaringen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynderella81

A-symmetrische beugels, ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 19:43

Hai!

Ik wil binnenkort nieuwe beugels gaan kopen dus ik zat even te snuffelen, nu viel mijn oog op van die A-symmetrische. Die schijnen je tenen naar binnen te draaien en je hak naar beneden.
Nu heb ik daar opzich niet zo heel veel last van, maar 't leek me wel een handige bijkomstigheid Knipoog .
Nu vraag ik me dus af wat jullie ervaringen zijn met zulke beugels, is het wat jullie er van verwachtten en is het nou echt zoveel beter dan de gewone rvs beugels?

Roept u maar Haha!

Groetjes!!

Ik_

Re: A-symmetrische beugels, ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:46

*Ik hou dit topic even in de gaten*

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:54

nee qua beenligging doen die beugels vrij weinig vind ik zelf.
Wel heb ik GEEN last meer van mijn knie sinds ik met die beugels rijd.
Ze werken dus wel op een andere manier dan gewone beugels, maar hoe of wat precies weet ik niet.

Kath_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:18

ik heb ook zulke beugels. In het begin even wennen, maar nu vindt ik ze net zo zitten als andere beugels Lachen

Cowgirltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:18

Ik houd mijn benen er veel mooier van

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:07

Ik moest in het begin ook erg wennen, vond me voet heel erg schreef zitten. Maar de volgende keer dat ik reed voelde het net aan als normale beugels. Ik merk wel dat mijn tenen meer naar binnen zijn gedraait, gewoon netjes recht.

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:37

Ik moest er in het begin ook even aan wennen.
Mijn tenen zijn nu wel wat meer naar binnen gedraaid en ik heb geen last meer van mijn knie tijdens het rijden. En bij de lange buitenritten kreeg ik altijd last van mijn rechterenkel, maar sinds ik deze beugels heb kan ik ook lange buitenritten maken zonder pijn in mijn enkel Afgod

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 11:47

Oké bedankt voor de al ontvangen reacties.
Wil graag nog even jullie mening over iets wat ik me vandaag bedacht;
Hebben die "schuine" beugelblokjes dan niet het zelfde effect als A-symmetrische beugels?? Zo nee, wat is het verschil dan?

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:52

ik rijd met a-sym. beugels omdat ik anders door mijn enkels zwik.
verder denk ik dat a-sym.beugels of schuine beugelblokjes geen verschil maken alleen ik persoonlijk vind schuine blokjes lelijk.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:21

Cynderella81 schreef:
Oké bedankt voor de al ontvangen reacties.
Wil graag nog even jullie mening over iets wat ik me vandaag bedacht;
Hebben die "schuine" beugelblokjes dan niet het zelfde effect als A-symmetrische beugels?? Zo nee, wat is het verschil dan?

Die schuine beugelblokjes zijn geloof ik goed als je een dikke pony/paard hebt. Door de schuine blokjes worden je benen tegen de buik van je paard "gehouden" want als je pony/paard heel dik is, willen je benen af en toe wel afsteken.
Met een Asymetrische beugel worden je tenen meer naar binnen gedraait, en dat is dus niet zo met schuine blokjes.

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:25

Ik heb nog wel 2 paar van die beugels, z.g.a.n. want ik krijg juist last van m'n enkels van dei dingen........... voor half geld mag je ze overnemen!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:20

Ik merk weinig verschil in beenligging als ik op iemand anders zijn zadel rijd die geen asymetrische beugels eraan heeft hangen. Ik merk het 's avonds wel aan mijn knieën. Met asymmetrische beugels heb ik minder last van mijn knieën dan wanneer ik met gewone beugels heb gereden.

Overigens geven schuine beugelblokjes wel exact hetzelfde effect, Megamutsj. Alleen verklein je de ruimte binnen de beugel, daardoor vind ik dat niet fijn rijden.

Cynderella81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 21:09

hmm, jullie maken het me niet makkelijk Haha! !

Ik rij namelijk al een aantal jaar met die schuine beugelblokjes, die kwamen destijds met een zadel en dat beviel goed dus ik zag geen reden om dat te veranderen.
Last van knieën/enkels heb ik niet (nooit gehad) dus dat zou voor mij geen doorslaggevende reden zijn.
Echt last van kapstok tenen heb ik niet en mn hak uitdrukken is ook geen probleem, enige wat ik zelf graag zou willen is een vastere beenligging (volgens mij wel iets wat de meeste ruiters nastreven).

Misschien moet ik dan toch eens verder kijken, mijn schoonzusje is bijv. erg te spreken over die flexibele beugels.

Nog andere ideeën iemand???

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:11

Heeft iemand een plaatje van deze beugels?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:00

Misschien een domme vraag, maar moeten die schuine blokjes nou met de hoge of met de lage kant naar het paard toe als je beugels goed zitten?

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:16

heeft iemand ook een foto van hoe ze hou moeten zitten? Als ik ze zo neerzet, kunnen ze naar voren of naar achteren wijzen zeg maar. Ik dacht dat de lange kant buiten moet, maar moeten ze nou naar voren of naar achter wijzen als je ze zo op de grond neerzet (van bovenaf gezien dan)? Of is dat dan weer dubbel a-symetrisch? Ik vind ze iig niet lekker zitten, of ik heb ze verkeerd om??? Bloos

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:23

Je hebt ze dan verkeerd om: de lange kant moet binnen zitten, de korte kant buiten (doen heel veel mensen verkeerd). Dus het gat moet naar buiten wijzen. Als je ze aan de beugelriemen maakt moeten ze naar voren wijzen. Dit is de enige juiste manier (zelfs op plaatjes van ruiterzaken zie je dit nog wel eens verkeerd om, maar dat is dus echt fout) !

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:24

ok, dan ga ik ze nog eens proberen!! Het klopt wat je zegt > ook in de winkel zeggen ze dat de lange kant buiten moet maar dat rijdt idd raar (je hakken gaan niet naar beneden, maar je voeten gaan in een rare positie en dan gaat het pijn doen bij je enkels (snappen jullie het nog........). Toen had ik ze wel omgedraaid maar zat L/R waarschijnlijk weer verkeerd om.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:29

Netje schreef:
Je hebt ze dan verkeerd om: de lange kant moet binnen zitten, de korte kant buiten (doen heel veel mensen verkeerd). Dus het gat moet naar buiten wijzen. Als je ze aan de beugelriemen maakt moeten ze naar voren wijzen. Dit is de enige juiste manier (zelfs op plaatjes van ruiterzaken zie je dit nog wel eens verkeerd om, maar dat is dus echt fout) !

Lekker duidelijk Clown

Ik weet niet of je het kan zien? Maar op deze foto is te zien hoe ik ze heb, binnenkant de hoge. Afbeelding

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:42

Welk deel was niet duidelijk ..... Clown Clown

Was gewoon antwoord op de vraag !! Als je ze plat op tafel zet moeten ze naar voren wijzen (dat was één vraag) en de lange kant moet binnen zitten (dat was de tweede vraag) ! Ik had ff geen plaatje voorhanden. Haha!
Laatst bijgewerkt door Netje op 22-10-06 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:44

Krijg ik zere enkels/knieën van.

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 00:08

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:50

Vonnie84 schreef:
hoe om horen a-symmetrische beugels?

Hieruit kwam dus ook: de lange zijde naar binnen. Maar wat mij opvalt is dat bij deze ruiters de tenen juist naar buiten wijzen.

Asymmetrische beugels zou ik eerder andersom hangen, de kortste kant aan de binnenkant. Hetzelfde als ik mijn blokjes heb zitten.

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:45

Ik heb mijn Asymmetrische beugels ook met de korte kant naar binnen hangen.

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 18:59

ja het lijkt net of ze ''binnenste buiten'' zitten zo, ook al hoort het zo.............
(zoals op de foto dus). Haha! Daarom doen veel mensen ze misschien verkeerd??