Ervaring met Pagony Special en Kavalkade hoofdstel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EllenRose

Ervaring met Pagony Special en Kavalkade hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 13:03

VValar

Re: Ervaring met Pagony Special en Kavalkade hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:35

Kalvakade is een super kwailteit. Ik vind hem persoonlijk ook mooier dan de Pagony.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:50

heb jaren kavalkade gehad,, na al die jaren was ie nog als nieuw!!
Pagony wordt bruin,gegarandeerd!!

Let wel op dat je bij ingrid van berlo GEEN kavalkade koopt als je hem besteld!! je krijgt dan 1 of ander ONDERmerk???? zie recentie's over kavalkade hoofdstel op hun site!!

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 13:58

wampie schreef:

Let wel op dat je bij ingrid van berlo GEEN kavalkade koopt als je hem besteld!! je krijgt dan 1 of ander ONDERmerk???? zie recentie's over kavalkade hoofdstel op hun site!!

Hey, hij wordt gemaakt in dezelfde fabriek, Interequina is een Merk van Kavalkade, dus ga ervan uit dat het dezelfde kwaliteit is?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:13

Ik weet niet of je kunt verwachten dat het dezelfde kwaliteit is... ik denk dat je het moet zien zoals USG een 'B-merk' is van Kieffer en CTD van Stübben.

Deze beide merken zijn iets prijsgunstiger... daar zal de kwaliteit ook naar zijn.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 14:49

ik heb de pagony special ook als hoofdstel voor mijn haflinger en de brede aansnoerneusriem vind ik heel erg prettig en het hoofdstel ziet er in het echt ook super mooi uit Haha! na 3 jaar heb ik eindelijk een nieuw hoofdstel gekocht omdat blaze op de sperriem was gaan staan en dat stukje waar dat aan vastzit was toen kapot ik had trouwens wel maat cob die paste perfect alleen de frontriem was te klein helaas ik heb het hoofdstel trouwens ook bij divoza gekocht succes ermee!

hij is bij mij trouwens prima zwart gebleven en heb toch vrij weinig onderhoud eraan besteed

rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:18

wampie schreef:

Ik heb de pagony al 5 jaar voor mijn pony en die is echt niet bruin geworden, Ziet er nog super goed uit en het leer is fijn soepel. Ik vind het een super hoofdstel! fijner dan mijn kieffer hoofdstel die ik voor mijn paard heb.
Ik ben er erg tevreden over.

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:20

Ik heb ook een pagony maar die bevalt erg goed. Wordt niet bruin en heel soepel.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:33

rona
Ik heb de pagony al 5 jaar voor mijn pony en die is echt niet bruin geworden, Ziet er nog super goed uit en het leer is fijn soepel. Ik vind het een super hoofdstel! fijner dan mijn kieffer hoofdstel die ik voor mijn paard heb.
Ik ben er erg tevreden over.
[/quote]
[quote="saden schreef:
Ik heb ook een pagony maar die bevalt erg goed. Wordt niet bruin en heel soepel.

Ik rij er ook minimaal 6paarden per dag mee 7dagen per week,, dus bij mij zal het idd wel sneller gaan als bj jullie!!

Maar dat is mijn ervaring,, dus vandaar dat ik het er bij zet!!

nexthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:39

Ik heb ook een Pagony, en ik ben daar heel erg tevreden mee. Heel prettig hoofdstel, ik vind de neusriem heel fijn en ligt mooi. Bij mij blijft hij ook heel mooi zwart, en ik doe er toch vrij wenig aan Bloos

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:14

Ik rij geen 6 paarden maar ik rijd vaak buiten in de regen en wind. Het hoofdstel ziet er nog als nieuw uit. ik heb hem nu ongeveer 4 jaar.
Wampie: Jammer van je hoofdstel.

Ik_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:44

Heb hem ook, erg fijn hoofdstel Ja

Afbeelding

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:47

saden schreef:
Ik rij geen 6 paarden maar ik rijd vaak buiten in de regen en wind. Het hoofdstel ziet er nog als nieuw uit. ik heb hem nu ongeveer 4 jaar.
Wampie: Jammer van je hoofdstel.

Ja is zeker jammer,, want het hoofdstel opzich was echt superrrrr,,vooral die mooie brede aansnoer Huilen

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:47

Ik heb de Pagony ook super fijn hoofdstel en die van mij is ook niet bruin geworden.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:20

Die van de kalvalkade had ik ook besteld bij ingrid van berlo, moest toen besteld worden, 2 weken gewacht, en het duurde me te lang, dus maar de bestelling af gezegd.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:24

LaFunkyJazz schreef:
Die van de kalvalkade had ik ook besteld bij ingrid van berlo, moest toen besteld worden, 2 weken gewacht, en het duurde me te lang, dus maar de bestelling af gezegd.

Ik heb daar het royal hoofdstel vandaan(( ook 3weken op moeten wachten)) Boos!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:45

Wampie, ik denk dat je pech hebt gehad. Pagony wordt niet bruin. Helaas roesten de gespen bij de goedkopere modellen.
De special is wel goed en roest niet en blijft zwart heb ik bij een vriendin gezien die het hoofdstel intensief gebruikt. Maar verder is het eigenlijk een gewoon middenklasse hoofdstel. Andere hoofdstellen van 40 euro zijn net zo goed.

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:04

Ik heb de pagony nog hangen, ongebruikt, alleen af en toe met longeren oid. Ik heb hem gebruikt op een haflinger, vond het wel een redelijk hoofdstel voor die prijs Ja
Niet super leer, niet geweldig afgewerkt, maar als je niet te veel aan een hoofdstel uit wilt geven is dit denk ik een goede keus!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:08

wampie schreef:

Okee, dit had ik dus ook. Na jaren een Kavalkade hoofdstel te hebben wilde ik er eentje bij. Ik bestelde dus een hoofdstel bij Ingrid van Berlo en kreeg dus ook iets totaal anders, misschien dus wel een ondermerk, maar daarnaast ook nog iets wat totaal niet op de foto leek. Ik heb het gelijk retour gezonden en ze deden heel onverschillig. Ik wil gewoon dat ze iets leveren wat ze laten zien, zou mooi zijn dat ze je dus gewoon maar iets toezenden en je er maar mee akkoord moet gaan.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:10

ik heb hem ook gekocht voor mijn bijrijdpaard ruim een jaar geleden (de pagony). Super hoofdstel, bleef heel mooi. Alleen nu heb ik een eigen paard (KWPN er van 1.74) en daar past hij niet op! Nou heeft mijn paard ook wel een redelijk groot hoofd moet ik zeggen. Ben dus nog op zoek naar een passend hoofdstel, das nog niet zo makkelijk...

EllenRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 10:21

Hey, bedankt voor alle reacties, hier schiet ik wel wat mee op *LOL*
Ik denk dat ik voor de Pagony Special ga, want ik heb geen zin om zo lang te wachten op een hoofdstel die misschien helemaal niet hetzelfde is als op de foto.