Kieffer lech profi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

Kieffer lech profi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 20:43

Heb een Kieffer lech profi op proef.

Hoe staat dit zadel bekend? Als zadel met diepe zit? Of juist niet
Ik vind het niet zo'n heel zacht zadel. (mijn bips is verwend, heb een Barnsby zadel Bloos Haha! ) Zadel is ongeveer een jaar of acht oud schat ik. Hoe zou ik kunnen zien hoe oud het daadwerkelijk is?

Wie heeft dit zadel nog meer of heeft het gehad en wat zijn de ervaringen?

Heb nl. geen ervaring met dressuurzadels. Deze liep ik toevallig tegen het lijf en heb niet vreselijk veel bedenktijd, vandaar mijn vragen.

Daisies

Re: Kieffer lech profi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 00:24

Ik heb de Kieffer lech profi. Hij is inderdaad niet super zacht, niet hele diepe zit. Maar het ligt als een huis op mijn paard en bevalt me super. Heb dit zadel nu een week. en is 2 jaar oud,

Heb ook de kieffer lech profi excellent. Nieuwprijs van dit zadel is 600 euro duurder dan van de lech profi. heeft een veel zachtere zit. andere boom zeiden ze tegen mij, ook een fijn zadel.

Ben over beide tevreden. Heb daarom voor mijn andere paard ongeveer het zelfde model gekocht Lachen

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 01:25

Ik heb net deze week mijn 3,5 jaar oude Kieffer lech profi vervangen door een nieuwe Kieffer Rom.
De lech profi lag echt super op mijn paard, ik heb dit zadel gekocht toen mijn paard net onder het zadel was en ik heb het gebruik tot zijn zevende, ondertussen is hij erg van bouw etc veranderd en het zadel is prima meegegroeid. Ik was heel tevreden met het zadel, alleen zit het idd vrij hard en heeft het niet zo;n diepe zit dus zat ik niet altijd even stevig. Mijn nieuwe zadel de Kieffer Rom heeft dezelfde voordelen, alleen zit dit zadel superzacht en zit ik steviger.
Maar al met al vind ik de lech profi, een prima zadel, vandaar dat ik dit zadel nog gebruik op mijn andere paardje Haha!

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:53

Ik heb de kieffer lech profi excellent (met gellzit en verende boom = blauwe stiksels) gehad,de nieuwste uitvoering. Met extra diepe zit, helaas paste het niet meer op mijn paard, anders had ik het nooit weggedaan.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 08:58

Heb ook kieffer lech prof.. onderkant (achterkant) zadel staan nummers dat is een serienummer van DAT zadel bouwjaar maat etc.. je kunt dit nummer doorgeven aan kieffer,, dan weet je het exacte bouwjaar van het zadel!!

Ik heb het zadel nu 3 jaar,, ECHT ZOOOOOOO superrr zadel,, nergens last mee hoor?? Knipoog

Lilly97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 13:48

Ik heb een Kieffer Lech profi met een diepe zit. Vind het een heel fijn zadel! Vergeleken met mijn oude Stubben vind ik dat het zadel een zachte zit heeft Knipoog
Heb welleens hier op bokt gelezen dat het jaartal waarin het zadel is gemaakt op het beugelriemhaakje staat. Weet niet of het waar is?
Succes met je beslissing Lachen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 15:44

ik heb er eentje, maar helaas een maatje 1 en moet een maatje 2 hebben voor mijn kont Knipoog
Dus ben het aan het verkopen. HEel jammer, want het zat heerlijk.

Evikes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 13:43

Heb mijn kieffer lech profi weggedaan omdat ik altijd mijn kruis openreed. Ik moet echt geen kiefferzadel meer. Ik vind het echt niet lekker zitten.

Maar de keuze van een zadel is geheel persoonlijk. Dus ik zou zeggen, ga op je gevoel af Knipoog .

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 15:28

ik heb de kieffer lech profi net vandaag gekocht, tweedehands in goede staat. vind hem nu na een keer rijden lekker zitten... mijn zusje vond het zadel indd ook wat aan de harde kant

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:01

de excellent is een stuk zachter. Maar ik vind het een fijn zadel
met dit zadel krijg ik ook weinig last van mijn knieeën(onsteking)

janice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:26

Ik heb hem 3 maanden geleden nieuw gekocht, en ik zweer erbij ligt super op mijn Haf.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:48

Ik heb ook een oudere Lech Profi, en ik heb er altijd fijn mee kunnen rijden. De zit is inderdaad niet zo zacht, maar ik vind dat geen enkel probleem. Je kunt er lekker onafhankelijk op zitten, want je hebt niet zulke dikke wrongen dat je benen in een bepaalde positie worden gedwongen.

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:54

Ik heb 4 jaar geleden een Lech Profi gekocht en ik ben er ook tevreden over.
Na een hele lange buitenrit heb ik overigens wel een schapenvachtje voor over het zadel gekocht. Na 4 uur in het zadel kreeg ik toch echt een zere kont Bloos
Maar in vergelijking met mijn Stubben veelzijdigheid vind ik de Kieffer een stuk zachter.
De mijn heeft geen diepe zit en ook geen dikke kniewrongen.

Benna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 09:23

Heb op een Lech Profi gereden, maar vond het geen fijn zadel.

Maar iedere heeft een andere voorkeur.