Foampad?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

Foampad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 20:35

Wij hebben twee paarden. ulisse klein, rond Haha! met weinig schoft en Leopold, groot, redelijk smal en redelijke schoft.

Wij hebben allebei een eigen zadel voor ons eigen paard.

Nou rijd ik met Leo ook wedstrijden en heb tot nu toe mijn zadel (Barnsby richting dressuur) op hem gehad. Maar nou is Leo veranderd (toen wij hem kregen had hij anderhalf jaar stil gestaan) en mijn zadel past niet meer op hem. Geen ruimte bij de schoft.

Frank's zadel past mij niet, te groot, ik ga alle kanten op Knipoog

Nou had ik gedacht een dressuurzadel te kopen die op allebei zou kunnen passen. Heb ik ook gevonden, zelfs nog in een leuke prijsklasse (tweedehands Kieffer Lech profi).

Maar nou hoorde ik van een ruitersportzaak ook een andere oplossing. Een foampad waarmee je het zadel passend zou kunnen maken op het paard. Dan zou ik geen zadel erbij de hoeven kopen. Het pad schijnt € 119.00 te kosten.
Het schijnt vaker gebruikt te worden bij mensen die meerdere paarden en minder zadels hebben. Kent iemand dit en wat zijn de ervaringen? De ruitersportzaak had ze op het moment niet meer en krijgt ze volgende week binnen. Maar ik moet eigenlijk dit weekend een beslissing nemen over het dressuurzadel dat ik op proef heb.

Ben heel benieuwd.

8nnemiek

Re: Foampad?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:29

Ik zou het nooit doen..
Ik geloof niet dat je met een pad een zadel passend kunt maken. Foam kun je dan wel indeuken, maar de druk verdwijnt dan niet zomaar.
Als een zadel bijvoorbeeld te krap zit bij de schouders, dan kan een foampad dat niet veranderen.

Als je echt een zadel wil wat op meerdere paarden past en blijft passen, dan zou ik eerder denken aan een boomloos zadel.

Odeale

Re: Foampad?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 08:20

Dankje MysticTinker.

Dat is precies de reden waarom ik zo twijfel. Ik geloof er ook niet zo in.
Ook omdat het misschien wel gaat schuiven of een hoop gepruts en irritatie opleverd om het ding eronder te krijgen. Vandaar dat ik had gehoopt dat er mensen zouden zijn die er ervaring mee hebben.