thiedeman

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Latisha

thiedeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 11:45

hee,
ik was benieuwd wie hier allemaal hun paard met een thiedeman reden. Zo ja, waarvoor? en helpt het?
heeft er ook iemand foto's van het rijden met een thiedeman? Ik ben er erg benieuwd naar omdat deze hulpteugel welleens zou kunnen werken bij mijn paard, maar ben er nog niet helemaal zeker van. wil graag foto's zien!
bedankt alvast! Pling

mariska75

Re: thiedeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 17:00

Ik heb er nog nooit een paard beter van zien worden en draai al echt een tijdje mee.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:19

--> HAR

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 20:26

Ik heb eens op een manege met thiedeman moeten rijden
Het leek alsof ik geen contact had met de mond (wat min of meer zo was), en ik trok ('nam') hem heel de tijd in de krul, zonder dat ik dat vroeg of er naar toe reed.
Het heeft min of meer dezelfde dwingende werking als een slof, dat zie je ook aan de uitvoering.

Ik zou beginnen mét goede instructie en zónder thiedemann. Knipoog

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:02

mijn oude verzorgpony had er 1.. hij was een echte penny rakker Tong uitsteken en hij heete ook rakker.. maar hij ging dus aldoor racen en toen heeft een instructie aangeraden om er een thiedeman aan te doen.. dit heeft best wel geholpen!!

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:31

ik heb toen ik mijn paard net had met een tiedemann gereden. in het begin dacht ik dat het wel prettig was maar na een tijdje merkte ik dat mijn paard heel erg ging hangen in de tiedemann. ik rijd er nu ook niet meer mee. vind het geen prettige hulpteugel.

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:38

Hoi, ik heb mijn pony ook een tijdje (4 maanden) met een thiedeman gereden.
Omdat ze echt met de kop 90 graden omhoog zat...
Na een tijdje dacht ik, dit helpt niet echt dus heb ik ben ik met martingaal gaan rijden..
Nu rijd mijn pony netjes aan de teugel... Het helpt niet... het ziet er alleen beter uit dan 90 graden met de hoofd de lucht in.... Als je aan de teugel wilt rijden kun je het beste met een martingaal gaan rijden.. dan komt ie er zelf wel in.... ik weet niet wat voor je pony je hebt? Maar bij mijn pony lukte dit wel.

Edit : Hij/zij is dan wel beter te besturen en onder controle te houden....

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:01

toen ik mijn paard kocht werd ze ook gereden met stang bit en een thiedeman ik heb dit langzaam afgebouwd. eerst een normaal bit, toen steeds de thiedeman losser. Ik vind het geen goede hulpteugel. je verbloemd alleen het probleem van met de kop in de lucht lopen maar zodra je de thiedam uit doet is het probleem er weer dus word er niks opgelost. Je kan beter goed les nemen want daar schiet je meer mee op.

Latisha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-06 11:05

het gaat er niet om dat ik m aan de teugel wil laten lopen hoor:) ze wel altijd heel erg snel, vooral als ze weet dat ik naar de galop wil ofzo. Als ik eenmaal n uur heb gereden is dat wel beter geworden, dan loopt ze heel ontspannen. Maar voor dat uur loopt ze wel met dr hoofd omhoog en spant ze haar rug helemaal en maar rennen.. de enige manier om haar dan rustig te krijgen is haar de hele tijd in te houden, maar daar krijg je vermoeide armen van joh! Heeft iemand misschien foto's van het rijden met thiedeman?? ben ik erugg benieuwd naar.

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:30

ik heb de tiedemann inderdaad ook gebruikt daarvoor. mijn paard wilde alleen maar heeeel hard draven en de hoeken afsnijden enzo. en toen hielp de tiedemann wel inderdaad. maar op een gegeven moment kreeg ik rugpijn en armpijn omdat hij zo hing in mijn handen. ik heb helaas geen foto's

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 16:58

Ik reed mijn fjord ook met een thiedemann, die kon echt haar kop in de lucht gooien en de nek erop en gaan. Dan had ik niets meer in handen en ontstonden er levensgevaarlijke situaties. Met de thiedemann is dit opgelost en nu rijd ik heerlijk zonder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:40

ik dnek eerder dat je eens moet afvragenw aarom je deze hulpteugel wilt gaan gebruiken. De oplossing daarvan zoeken en het met ( misschien goed les ) zou kunnen verbeteren ipv je er een hulpteugel aanhangt. Mijn mening is dat je het probleem dan alleen onderdrukt ipv oplost Knipoog