Welk Zadel Beste?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

Welk Zadel Beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 17:32

Hallo!

Mijn wintecje word nu toch wel heel oud dus ik ga opzoek naar een ander zadel (nieuw of tweedehands).
Een dressuur zadel is geen optie, want ik rijd dressuur en springe, en ik koop maar 1 zadel.
nu zit ik dus te dubben wat voor zadel ik moet nemen. Een Veelzijdigheids (rij k nu ook op) of een springzadel?
ik vind beide lekker rijde, dus word het alleen maar moeilijker.
Ik rijd M1 dressuur(bijna M2) En L Springen (binnekort overgang naar M )
Dus wat lijkt jullie de beste optie voor mij (ik laat er zeker iemand naar kijken of het past enz Lachen )

shabbay

Re: Welk Zadel Beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:38

das inderdaad lastig omdat je bij dressuur al op aardig niveau zit en bij springen ook al goed meekomt Knipoog. Ik denk dat je beter voor een veelzijdigheidszadel richtig springen kunt gaan omdat je daar ook nog wel lekker mee kan dressuren. Ik heb zelf de stubben siegfried vss (vss staat voor richting springen). Was 2dehandse omdat nieuw toch even te duur werd. Succes met je keuze.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:46

heey,

ik heb zelf een kieffer munchen zadel. dat is een veelzijdigheidszadel die neigt naar de
dressuur, hij heeft dus net iets langere zweetbladen, tussen dressuur en veelzijdigheid in.
ik vind hem ideaal, voor springen en dressuur. je kunt er met de dressuur lekker diep in zitten, en voor het springen heb je ook een goede beenligging.

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 22:00

Okee bedankt voor de reacties!
nog meer mensen Lachen

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:02

ik heb dit dilemma ook gehad, ik heb er uiteindelijk voor gekozen om een springzadel en een goedkoop 2e hands dressuurzadel te kopen Bloos Maar goed ik had net zo goed alleen een springzadel kunnen kopen want ik gebruik mijn dressuurzadel nooit! Ik kan namelijk ook heerlijk dressuur rijden met mijn Stubbentje. Ik heb ook nog zitten twijfelen tussen een vzh richting springen, maar mijn zadelmaker raadde mij aan om dan meteen een springzadel te nemen aangezien er niet veel verschil zit in deze twee zadels, maar dat wanneer je echt de hoogte ingaat met springen je toch meer hebt aan een echt springzadel.

Ninie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:13

Ikheb een Kieffer vzh zadel, super kwaliteit en zit heerlijk!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:13

Ik heb een Ainsley vzh zadel, prima ding! (en ik ga m verkopen Haha! omdat ik boomloos wil gaan rijden Lachen )