welke beugelriemen het beste??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gekke_koei

welke beugelriemen het beste??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 12:58

ik wil mijn beugelriemen graag met de gesp aan de onderkant, omdat ze bovenaan iriteren bij mijn benen.

ik heb nu gewone beugelriemen, maar die zijn er veel te lang voor.
bestaan er speciale voor?? of moet ik dan gewoon het uiteinde eraf laten knippen Haha!

van ze komen gewoon bovenuit de hoesjes die je erom heen doet en dat zit zo iritant. ik hou nog zeker 20 cm over.

als je de gespen aan de bovenkant doet kan je ze wegstoppen, maar op demanier zoals ik ze heb, heb ik ze maar ff provesorisch met elastiekjes vastgezet :

iemand tips?

dierfysio

Re: welke beugelriemen het beste??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:12

ik heb extra lange, gewone beugelriemen, die ik ook andersom draag. je hebt inderdaad een stuk over, maar dat steek ik door de gesp heen, zodat het extra stuk tussen de twee riemen in zit (weet niet hoe ik 't beter uit moet leggen). de hoes doe ik dan om het geheel heen.
dat blijft prima zitten! enige nadeel: je kunt je beugels niet meer opsteken; ik kruis ze nu over het zadel heen als ik 't opberg.
succes!

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 16:13

ik heb ze nu ook door mijn gesp gestoken, maar ze zijn gaan krullen en komen ernu steeds tussen uit Haha!

ik moet nog steeds van die hoesjes kopen. van het weekend maar ff doen dan

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:16

oh, dat krullen herken ik, maar ze blijven mooi zitten. er zit inderdaad wel een rare krul/knik in op het punt waar hij door de gesp gaat, maarja, geeft niet!
hoesjes zijn denk ik wel een 'must'; ik heb ze van BR; heel fijn, soepel leer. gaan al 5 jaar mee Lachen
succes!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:47

Citaat:
ik heb extra lange, gewone beugelriemen, die ik ook andersom draag. je hebt inderdaad een stuk over, maar dat steek ik door de gesp heen, zodat het extra stuk tussen de twee riemen in zit (weet niet hoe ik 't beter uit moet leggen). de hoes doe ik dan om het geheel heen.
dat blijft prima zitten! enige nadeel: je kunt je beugels niet meer opsteken; ik kruis ze nu over het zadel heen als ik 't opberg.
succes!

zo doe ik het ook! alleen kan ik ze nog wel opsteken hoor.

ik vind ze van stubben het fijnst! blijven lang goed.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:28

Ik ben van de week beugelriemen gekocht van 135 cm ipv de standaard 145 cm, dan houd je minder riem over, ik kan ze nog wel op steken.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 21:35

ik hebnu 155, dus nog langer en heb zelf maar korte pootjes Haha! dus ga ook ff kortere aanschaffen.
der zit alleen zoveel verschil in merk en prijs.. dat ik niet weet welke ik nou moet nemen Haha! 50 euro voor beugelriemen vind ik wel een beetje duur Haha!

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:44

wel duur ja, ik koop liever goede dan ieder jaar nieuwe

ik doe met mijn stubben inmiddels alweer 4 jaar!en zien er nog steeds goed uit!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:45

Ik heb speciale dressuurbeugelriemen. Daar zitten de gespen aan de onderkant. Ze hebben wel een heel aparte manier van verstellen.. Nagelbijten / Gniffelen
Het is niet een merk, maar er zat wel een flinke prijs aan. Verder heeft iedereen die ik ken nog nooit zulk soort beugels gezien als ik heb Haha!
Vind ze wel erg handig. Bij mij waren ze iets te groot, maar we hebben zelf gaatje bijgeknipt.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 09:19

lemetex beugelriemen vind ik de sterkste die er zijn (en het is toch een stukje veiligheid, he?).

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 10:37

heb altij dbeugelriemen gehad van een 10tje Haha! werken echt prima hoor.. je betaald gewoon voor het naampje.

maar meer dan 50 euro ga ik er niet voor uitgeven. zadels en hoofdstellen let ik niet op het geld.

maar ben nu ff aan het twijfelen tussen een paar soorten Haha!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:41

hmmm, dan heb je naar mijn idee mazzel gehad: een groot deel van de prijs van leer zit in de manier van looien. op de goede manier (de dure) wordt het leer langzaam in eikenloog geloogd. op de goedkope (snelle, maar slechte) manier wordt het leer dmv chemicalien 'geloogd'. het nadeel is dat het poreus wordt en karton-achtig. het verlies z'n veerkracht en souplesse (net wat leer nou zo fijn en veelzijdig maakt!).
die goedkope leren dingen zijn zeker niet van goed geloogd leer gemaakt, en dus kan het zomaar scheuren/knappen/als papier uiteen vallen.
persoonlijk spaar ik liever door voor iets degelijks, dan dat ik snel voor 't koopje ga. kwaliteit liever dan kwantiteit (liever 1 goed ding, dan 3 slechte).
maar hee, ieder z'n ding Knipoog

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:44

Ik rijd nu met Passier beugelriemen, maar ik heb voor Passier gekozen omdat die kleur bruin het beste paste Tong uitsteken Ik heb ook nog van Kavalkade dressuurbeugelriemen liggen. Is geen leer, maar zijn wel super fijn.