Ervaring Ainsley zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LittleRose

Ervaring Ainsley zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 21:58

Ik mag voor mijn verjaardag een nieuw zadel uitzoeken.
Nu wil ik heel graag een Ainsley dressuurzadel omdat ik deze een keer heb geleent van me vriendin en toch wel goed beviel, lag ook goed op me paardje.
Maar nu wil ik eigenlijk weten of er mensen zijn die ook een vrij smal paard hebben met een hoge schoft en of een ainsley zadel hier goed op ligt.
Krijg namelijk een tweedehands en aangezien de zadels niet altijd even dichtbij zijn is de kans om te passen dus klein Clown

unamie

Re: Ervaring Ainsley zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:46

een zadel ongepast kopen is geen goed idee
stel nou dat het helemaal niet past Nagelbijten / Gniffelen

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:47

inderdaad koop het zadel liever niet ongepast. Of onder de regeling dat zij hem weer terugnemen als het niet past...

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:48

de meeste ainsley zadels passen wel op een paard met een hoge schoft vanwege de uitgesneden kamer, maar of het zadel ook op een smal paard past ligt natuurlijk helemaal aan de boommaat..
Ikzelf heb altijd fit 3 gehad op een wat breder paard, uiteindelijk werd deze ook te smal voor haar.
Het is dus moeilijk (vrijwel onmogelijk) om te zeggen of zo'n zadel op jouw paard zal gaan passen.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 18:23

Okee bedankt Lachen
Ja ik heb eerder kunnen regelen dat als het niet past dat ik het zadel terug mocht sturen, maar helaas ging de koop niet meer door.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:26

Ik heb een Ainsley Vanguard, fijn zadel Ja Alleen kan hij niet tippen aan de Kieffer die ik voor mijn andere paard heb haha *LOL*

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 21:34

Ik had ook een Ainsley, het lag bij mijn paard met hoge langdoorlopende schoft niet bepaald ideaal. Ik ben dus overgestapt naar iets anders. Laat anders een goede zadelmaker langskomen, dat scheelt een hoop gedoe.

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 22:10

Ik heb een Ainsley en ben daar super tevreden over. Het zit heel zacht en heeft een diepe zit.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:47

Mijn ervaring is dat Ainsley zadels niet geschikt zijn voor paarden met een hoge schoft.

Ik heb jaren een Ainsley gehad, zelfs met verstelbare boom. En ik dacht altijd dat ik er heel tevreden mee was (wel erg last van doorrijden op dat zadel, maar ik wist niet beter).
Toen ik een ander paard kreeg pastte het zadel niet meer. Hij had een enorme schoft. Hij paste eigenlijk ook niet perfect op mijn paard met normale schoft. Hoe ik hem ook verstelde.

Ik heb hem dus weggedaan voor een KN. En nu pas weet ik dat ik dat al die jaren gemist heb. Zit heeeeeeerlijk, en geen last meer van doorrijden. Past op allebei mijn paarden.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:51

ik heb ook een ainsley vanguard popular gehad en was super! heb em verkocht, want heb geen eigen paard meer. maar bij het passen op meerdere paarden lag het eigenlijk vrijwel altijd goed Ja toch zou ik nooit ongezien/ongepast een zadel kopen want je weet maar nooit.

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 16:54

Ik heb een Ainsley Vanguard liggen (medium boom) en deze past juist erg goed op mijn haflinger met zeeeeer platte rug.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:03

ik heb geen goede ervaringen met ainsley.
Hij paste wel lekker op mijn paard, maar niet met mij.
Ik kreeg erg last van rugpijn, doordat ik heel erg in een houding gedwongen werd.

Dat was trouwens de vanguard popular.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:47

Ik heb de eerste jaren op mijn paard ook een Ainsley gehad en dacht dat hij wel goed lag, omdat dat me verteld werd door onder andere mijn instructrice... Bleek dus absoluut niet het geval te zijn.

Mijn paard is vrij smal en heeft een hoge schoft. Mijn paard werd echt belemmerd in haar bewegingen door het zadel. Dat is iets wat ik dus ook pas weet, sinds ik een ander zadel heb.

Heb nu een Euroriding (Luxor). Die ligt super. KN paste ook, maar vond ik zelf minder prettig zitten.

Ik raad het je voor een smal paard met hoge schoft dus absoluut niet aan. Is meer een type zadel voor wat rondere paarden.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:49

Ik heb ook een Ainsly voor mijn paard met extreem hoge schoft. Ben er wel tevreden over, maar zo liever een Kentaur hebben, aangezien ik die fijner vind zitten, maar helaas passen die weer niet..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:54

ik heb er eentje met verstelbare boom, dus dat is wel erg gemakkelijk. Verder een heerlijk zadel.