Ervaring met Euroriding zadel??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naambordje

Ervaring met Euroriding zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 18:38

Haajhaaj!!

Zoals sommigen van jullie mijn topic's misschien wel is volgen, ben ik opzoek naar een nieuw zadel. Duivel Nu heb ik een Kieffer Lusitano, ge-wel-dig zadel, zou hem haast nog houden voor dat fijne gevoel + de sier, maar helaas: hij past niet op mijn Oldenburger merrie! Verdrietig Nou waren we maandag bij Rodinde Hoogenraad in Friesland, waar Fee is losgetimmert... Lachen Ze adviseerde ons om een Euroriding aan te schaffen, vanwege de brede ligging op de rug?? Iemand ervaring met de Euroriding??

Mijn Kieffer Lusitano is voorzien van 2 stevige kniesteunen aan de voorkant, en dit wil ik graag zo houden bij het volgende zadel. (dit heb ik al heel lang en het geeft me een gevoel van vastzitten) .. Zou dit evt. erbij opgemaakt kunnen worden, of zijn ze ook daarmee te koop?? Vork

Alvast bedankt!! xx MyFee Tong uitsteken

miamivice

Re: Ervaring met Euroriding zadel??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:43

Hallo,
Ik heb dus sinds een maandje een euroriding luxor. Het is in 1 woord helemaal geweldig. De pasvorm is super. Er zitten stevige kniesteunen aan. Vind ik zelf fijn vooral bij de uitgestrekte gangen. Inderdaad is de ligging wat breder en dat schijnt beter te zijn. Het gewicht wordt dan beter verdeeld. Ik zit er in ieder geval heel fijn op. Je moet er maar eens op gaan zitten in de winkel dan heb je al een beetje een idee. succes ermee!!!

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:43

Ik heb zelf een Euroriding Diamant, en ik vind het echt een heerlijk zadel!
Je hebt daarbij ook kniewrongen, en geeft idd het gevoel van vastzitten zoals jij zegt Knipoog

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 18:58

Okeej, bedankkt!!
Hoe zijn jullie paarden gebouwd: normale schoft en redelijk rechte rug?? Lachen xx

boefster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:00

heb een euro diamant, is helemaal geweldig!!!!!!!

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:00

Ja, de mijne heeft iss een normale schoft en een redelijk rechte rug!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:03

Ik heb de Luxor (gehad. Heb em nog steeds, maar ligt op ander paard). Helaas is boommaat 4 nog te smal voor mijn paard. (en dan te bedenken dat ik eerst de Luxor boommaat 2 had).
Ik vind het wel een erg fijn zadel.

Ik heb nu een Spalding zadel. En ook deze zadels hebben een vrij breed kussenkanaal. Prestige heeft dat ook.
Maar ik merk wel dat de Luxor vaker door zulk soort mensen wordt aangeprezen. Maar wat ik ook merk is dat de populariteit toch minder wordt dan voorheen. Waar dat aan ligt weet ik niet.

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:04

ik heb een diamant op mn gelderse merrie liggen.
ik vind het een heel fijn zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:12

ik had tot vandaag ook een Luxor, heerlijke zadels, zeker aan te raden!!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:17

Ik heb de Luxor ook. Heb vele zadel gepast op het paard en de zadels die het beste op mijn merrie lagen heb ik uitgeprobeerd.
Van de Stübben, Anky, Euroriding Diamant en Euroriding Luxor lagen de laatstgenoemden het best tijdens het rijden. Ik vond de Luxor net wat lekkerder zitten, dus dat werd 'm.
Ben er hardstikke tevreden over. Lachen

Mijn merrie heeft een hele ronde, brede ribben. Ze heeft een normale schoft en een rechte rug.

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 19:20

En de Euroriding Talin II ? Dat was ook een van de aanraders.. Lachen

Idd, mijn merrie heeft een normale schoft (niet hoog, niet laag, niet breed) en een redelijk rechte rug. De kieffer, die op mijn vorige E-Pony lag, paste precies op zijn rug. Nu zul je wel denken dat het totaal niet kan, een pony-zadel naar een paard.. Maar het zadel is dus een paardenzadel, wat precies paste op de ponyrug wat eigenlijk iets weg had van een paard. Die pony had een hele lage rug, wat mijn merrie nu dus totaal niet heeft!! Lachen De kussens moesten breeder volgens Rodinde, zodat het een heel stuk naast de wervelkolom terecht komt..

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:00

Heb meerdere zadels gehad maar sinds enkele maanden een euroriding luxor en ik zou echt niet anders meer willen..
Super zadel..

@myFee het is trouwens Euroriding Titan II

Naambordje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 08:04

Jaah sorry!! Dat bedoel ik Bloos..

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:49

ik zie in mijn werk als dierenfysio vaak te krappe kussenkanalen bij zadels. dat drukt dan tegen de wervels aan->au!
euroriding heeft een veel breder kussenkanaal, waardoor de wervels vrij liggen. dat is zeker in wendigen belangrijk; wervels moeten plek hebben om te roteren.
ik heb zelf de luxor, en wil nooit meer anders. als er af en toe iemand anders mijn paard rijdt, krijg ik altijd complimentjes over mijn fijne zadel Lachen
kan je euroriding van harte aanbevelen. de diamant is wat minder diep, en heeft kleinere wrongen dan de luxor. even kijken dus wat jij fijner vindt.
ohja, mijn paard is half gelders, lange wat vlakke rug, normale tot hoge schoft, en rond geribd.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:58

Heb ook een Euroriding Diamant voor mijn paard en pony OK dan!

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 14:56

Ik heb een Euroriding Luxor. Deze gebruikte ik op mijn vorige paard, dat overleden is.
Past helaas niet op mijn nieuwe paard en is daarom te koop, smalle boommaat en 18" voor de geinteresseerden Haha!

Surion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:09

Heb nu ongeveer een jaartje mij ER Luxor Lachen
Ben helemaal wild van het zadel , spijtiggenoeg was er bij mij een stuk van de zitting gescheurd , waardoor er een lapje leer over moest.
Dit is natuurlijk minder mooi (je ziet het oranje lijntje maar half meer) maar hij zit nog steeds super Haha!

Ik gebruik hem op mijn oudere merrie en haar dochter , van 4.5 , op beide past het zadel perfect. Terwijl ze een totaal andere rug hebben...

Voor mij niets anders dan ER Ja