Prestige Top Dressage

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Toke

Prestige Top Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 11:59

Aangezien mijn Anky-zadel dit weekend gestolen is en ik dus op zoek moet naar een nieuw zadel.
Daarom zou ik graag wat meer info + ervaringen horen over dit zadel.

Alvast bedankt !

VValar

Re: Prestige Top Dressage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:51

Ik heb dit zadel uitgeprobeerd toen ik een paar maanden terug een nieuw zadel ging passen.
Het is een heel fijn zadel met een goede pasvorm. Behalve dat hij fantastisch zit (heerlijk zacht!) ziet hij er ook nog mooi uit. Het enige nadeel wat ik aan dit zadel vond (en waarom het uiteindelijk de KN is geworden) is dat ik weinig steun had bij mijn benen (weinig kniewrong). Maar het is maar net wat je gewend bent en of jij er zelf lekker op zit. Ik vind het iig wel een aanrader, prestige is een goed merk.

Trouwens ontzettend balen dat je zadel is gestolen! Hopelijk vindt je hem nog terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 18:06

Weinig kniewrong? Ik heb ook een KN gehad, maar vind de wrong bij de Prestige dikker dan bij de KN.

Maar enfin, ik ben sinds 1999 in het bezit van zo'n zadel, en ben er nog steeds verliefd op. Het ziet er ook nog prima uit na 7 jaar.

Heb er eigenlijk niets slechts over te melden. Ik ben alleen wel een recreatieve ruiter, dus van de training-technische kant, moet je niet bij mij zijn Haha!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 19:39

Bitch schreef:
Weinig kniewrong? Ik heb ook een KN gehad, maar vind de wrong bij de Prestige dikker dan bij de KN.

Hoe oud was jouw KN? Het oude model van KN (Sympony) heeft idd niet al te veel kniewrong, maar de nieuwe KN Tango juist weer wel. Veel meer dan de Prestige, maar het is wat je zelf lekkerder vindt zitten en gewend bent.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:02

Ik heb op mijn eerste paard een Top Dressage gehad waar ik toen heel blij mee was, en op een paard wat ik voor iemand anders rij ( cq weer ga rijden Clown ) ligt ook een Top Dressage. Het is een mooi en zacht zadel, wel een kwaliteitsmerk ook. Naar mijn smaak zit het iets te gesloten en ik word er wat door naar voren gewipt (terwijl ik al als probleem heb dat ik wat teveel naar voren zit) maar dat is een kwestie van smaak.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:04

ik rijd ook een prestige top dressage, werkelijk het fijnste en beste zadel wat ik ooit gehad heb (en dat zijn er veel geweest)
Ik heb alleen de 18 inch genomen en de prestige zaels vallen groot dus mijn 18 inch is denk ik meer een 18,5 inch dus daar moet je bij aankoop rekening mee houden, maar ik vind het een onwijs kwalitatief goed en fijn zadel. Zadel heeft trouwens wel dikke wrongen.

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:37

Ik wil al altijd een top dressage aanschaffen alleen laat het geld mij nog wat in de steek. Maar in de toekomst komt dit zadel er zeker. Ik hoor niets anders dan goeie dingen over dit zadel. Lachen

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:39

Ik heb het zadel ook getest en het zit fijn Ja Alleen hij lag niet goed op mijn paard Bloos

Voor de rest een super mooi en fijn zadel Ja

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:16

Ik zweer erbij Ja!

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 23:11

Ik heb de Prestige Top Dressage ook uitgeprobeerd, maar ik vond het maar niks. Om de een of andere reden zat ik er gewoon niet goed in. Verder is het wel een kwalitatief goed zadel.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 00:55

Ik heb die van mij nu een dik jaar, en het was het enige zadel dat op mijn paard pastte. Ik was altijd helemaal gek van mijn Passier GG, maar dit zadel vind ik zo mogelijk nog fijner!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 00:59

Hihi, en dat zadel van Destinietje is m'n zusjes oude zadel. Heerlijk zadel. Je zit echt als een huis daarin.
Ik vond alleen de zitting wat glad. Maar dat komt omdat mijn zadel echt stroef is.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 01:01

Ook ik heb een top dressage op mijn paardje liggen. Een geweldig zadel!!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-06 08:44

Heb nu een Doge meegekregen in de ruitershop om te proberen, de Top Dressage was momenteel nog uitgeleend. Zadel lag goed, en zat fijn, maar is eigenlijk wel boven mijn budget. Heb er ook maar even opgezeten, want mijn paardje had een wondje op haar achterbeen dat wat opgelopen is, en was dus niet 100% zuiver...
De vrijdag de 13e komt bij mij allemaal in de dagen die daarop volgen.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:17

Ik heb er ook een gehad echt een super zadel1 hij paste helaas niet helemaal goed op m'n paard dus heb ik 'm met pijn in m'n hart moeten verkopen. Maar super kwaliteit leer super zit gewoon een super zadel!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 17:10

Toke schreef:
Heb nu een Doge meegekregen in de ruitershop om te proberen, de Top Dressage was momenteel nog uitgeleend. Zadel lag goed, en zat fijn, maar is eigenlijk wel boven mijn budget. Heb er ook maar even opgezeten, want mijn paardje had een wondje op haar achterbeen dat wat opgelopen is, en was dus niet 100% zuiver...
De vrijdag de 13e komt bij mij allemaal in de dagen die daarop volgen.

Ik ben sinds zaterdag in het bezit van de Prestige Doge. Mijn paard heeft een rug waar maar weinig zadels lekker op liggen. Ik heb de Top Dressage als eerste geprobeert en daarna de Doge, beide lagen goed op mijn paard. Alleen ik vond de Doge zelf een stuk fijner zitten, echt zalig Haha! . De prijs is wat minder prettig Bloos Bloos Ik moet zeggen heb nu 4 dagen gereden en mijn paard is ook weer een stuk losser en fijner te rijden, ik ben er erg mee in mijn nopjes. Echt een aanrader.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 18:09

meest fijne zadel waar ik ook op gereden heb..

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 07:59

Ik vond de Doge ook fijn zitten. Heb er alleen maar 10 min opgezeten, mijn paardje heeft een klein wondje aan haar achterbeen en is wat dik opgelopen... Gisteren begonnen met antibiotica, dus lig er weer een paar daagjes uit. Vrijdag de 13e werkt zich bij mij uit in de week die erop volgt precies.

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:10

Ik rij d op een prestige topdressage en vind het een geweldig zadel! Het enige (grote!) nadeel is dat hij nu, na 5 jaar gebruikt te zijn, scheurt op de naden op het zitvlak. Reperatie kost 300 tot 600 euro. Ik heb n.a.v. een topic hierover gehoord dat dit bij deze zadels vaker voorkomt. Zou voo rmij reden zijn om een ander zadel te nemen, ondanks dat dit zadel heerlijk zit en op veel paarden goed ligt.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-06 08:46

Oei, dat is wat minder...
heb je foto's van hoe je zadel er nu uitziet? Stuur je het niet terug naar Prestige, want zoiets zou toch niet mogen?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 08:47

nadina schreef:
Ik rij d op een prestige topdressage en vind het een geweldig zadel! Het enige (grote!) nadeel is dat hij nu, na 5 jaar gebruikt te zijn, scheurt op de naden op het zitvlak. Reperatie kost 300 tot 600 euro. Ik heb n.a.v. een topic hierover gehoord dat dit bij deze zadels vaker voorkomt. Zou voo rmij reden zijn om een ander zadel te nemen, ondanks dat dit zadel heerlijk zit en op veel paarden goed ligt.

Bij mij begint ie daar ook idd een beetje door te slijten, maar dat zadel is al 11 jaar oud en altijd gebruikt voor meerdere paarden op een dag. Een aantal jaar zelfs een stuk of 5 (dressuurstal). Bij mij valt dit onder 'normale' slijtage hoor Ja

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:00

Remember schreef:
nadina schreef:

Bij mij begint ie daar ook idd een beetje door te slijten, maar dat zadel is al 11 jaar oud en altijd gebruikt voor meerdere paarden op een dag. Een aantal jaar zelfs een stuk of 5 (dressuurstal). Bij mij valt dit onder 'normale' slijtage hoor Ja

Bij mij niet zo, ik reed er ook meerdere paarden mee, maar ik vind het na 5 jaar toch wel erg snel!

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:00

Toke schreef:
Oei, dat is wat minder...
heb je foto's van hoe je zadel er nu uitziet? Stuur je het niet terug naar Prestige, want zoiets zou toch niet mogen?

Ga het inderdaad terugsturen, ben benieuwd!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 10:12

5 jaar is erg snel idd Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-06 14:10

Die van mij is nog zowat nagelnieuw, heb een foto in mijn profiel staan, is nu 7 jaar oud.