Iemand ervaring met de CorrecTOR van Huppa??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Heureka

Iemand ervaring met de CorrecTOR van Huppa??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 22:12

Ik heb net het verhaal zitten lezen op de website. Ben redelijk onder de indruk maar ik vraag me af iemand hier al ervaring heeft met het ding.

Laat maar horen.

SillyB

Re: Iemand ervaring met de CorrecTOR van Huppa??

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 22:14

hmm een schreeuwerige site met in mijn ogen loze beloften, een zadel dat niet past past ook niet meer met een kussentje eronder, in welke vorm dan ook.
Geldklopperij volgens mij (en dat rijmt Tong uitsteken )

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:28

De website en tell-sell-achtige manier van doen van Huppa trekken mij totaal niet , maar de Corrector is een toch wel goed bekend staand iets , zover ik te horen heb gekregen van mensen wereldwijd die er ervaring mee hebben. Ik vind het zelf een goed idee , maar heb er nog zo m'n bedenkingen over...wil hem nog wel eens zelf gaan proberen Ja

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 23:39

Met name bij endurancepaarden is de ervaring dat zij door het jaar heen nogal drastisch van bespiering (en daardoor van vorm) kunnen veranderen waardoor het zadel niet altijd op dezelfde manier op het paard ligt. Grofweg in februari wordt de training opgepakt, gedurende het wedstrijdseizoen verandert de bespiering nog meer naarmate het paard steeds beter in vorm komt, en in november breekt de winterrust aan, waarin het paard vaak maar weinig wordt bereden. Ook na een langdurige blessure zal een paard anders in zijn bespiering zitten waardoor een zadel anders kan liggen. In de opbouwfase zal de bespiering dan geleidelijk veranderen, net als bij jonge paarden die nog op alle vlakken in de groei zijn. Voor zulke paarden is het IMO ondoenlijk om iedere maand de zadelmaker te laten komen, dan lijkt zo'n corrector me een prima optie.

Vergeet niet dat het een Amerikaans product is. Die worden idd vaak op een Tell Sell-achtige manier gebracht. Maar dat hoeft niet per definitie te betekenen dat het gebakken lucht is. De CorrecTOR is een uitvinding van de persoon achter de Orthoflex-zadels en ook die staan goed bekend.

Zie ook http://www.greendistance.nl/index.php?id=28 voor informatie.

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 15:35

Bedankt voor de reacties tot nu toe. Zijn er nog meer mensen die hun
ervaring met mij willen delen?

Mijn paard is door een ziekte lang uit training geweest en is nu weer aan het
groeien in bespiering. Dat is ook de reden dat ik dit product serieus overweeg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:27

pmarena schreef:
tell-sell-achtige manier

'Als u de corrector niet gebruikt, kunt u hem makkelijk onder uw bed opbergen'

net als al die andere zooi van tellsell ( koefnoen) Haha! Haha!

torette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:38

ik vind t duur!!! En heb ook mijn twijfels of t wel echt zo goed is!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:21

Heb even het hele stuk gelezen. Het klinkt ontzettend mooi. Ook voor paarden die worden beleerd. Je hoeft nooit meer je zadel op te laten vullen.
Maar ik vraag me af het wel zo werkt. Vind het iets te mooi klinken om waar te zijn. Als mensen ervaringen hebben hoor ik het graag.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:31

In 'nooit meer je zadel opvullen' geloof ik ook niet, periodieke controle blijft IMO noodzakelijk. Maar een dergelijke corrector is IMO wel erg bruikbaar gedurende tijdelijke veranderingen in bespiering. Het maakt nogal verschil of je twee keer per jaar de zadelmaker moet laten komen of iedere maand.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:28

Ik vraag me af hoe je een te smal zadel passend kan maken met zo'n corrector. Immers, als je iets onder je zadel doet, zal de kamer altijd smaller worden. Dus hoe kun je een te smal zadel passend maken met iets eronder... ik geloof er niet zo in... maar da's mijn bescheiden mening. Bloos

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:40

denk dat je dan een zadel moet kopen voor de "breedste" periode van het paard en indien deze smaller wordt dán opvullen...