dus als het paard gewoon staat ligt het goed, maar tijdens het rijden maakt hij z'n rug bol en komt het zadel aan de achterkant los. Aan de voorkant ligt het zadel goed, maar achter dus onstabiel en tijdens het lichtrijden klappert het dan op z'n rug. We hebben ontdekt dat hij daar extreem op reageert. Hij heeft een hele korte rug, kan dat ermee te maken hebben? Komt het door het model van de boom? Heeft iemand ook foto's van verschillen modellen boom (voor een dressuurzadel) want ik snap er zo niets van............ ik bedoel we hebben nu heel veel zadels op het gehad, maar de meeste hebben dit probleem. Alleen Prestige/Kentaur ligt eigenlijk stil.............tot nu toe dan. Maar daar zat ik zelf niet in. Veel te veel opgesloten.
Ik ben pas op een open dag ergens geweest en daar werd verteld dat zadels alleen kunnen klapperen als de voorkant te smal is, toen zei een aanwezige zadelmaker weer dat het alleen kan als het voor te breed is............ wat is het nou??? Wel heel lastig al die verschillende meningen.
Op stal is nog iemand met hetzelfde probleem, ook een klapperrug
maar zit hem het nou in de boom of in het model kussens. Hij heeft ook niet niets passends gevonden.