dressuur zadel vraagje..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pubelia

dressuur zadel vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-06 23:55

Ik heb een dressuur zadel probleem. Ik heb een chamberlain inverness, ipc niks mee aan de hand behalve dat ik er een twee weken geleden achter ben gekomen dat die schuifd van links naar rechts. Ik ben er naar de winkel mee geweest ik kon hem ruilen tegen een wintec 500 cair, alleen in mijn oude zadel zat ik veel beter, en dat is belangrijk met mijn gewicht. Ze hadden toen in de winkel gezegt dat waarschijnlijk mijn probleem opgelost zou zijn als ik de kussens op zou vullen. dat heb ik dus laten doen, en ik heb gisteren mijn zadel opgehaalt. vandaar ermee gaan rijden. Gewoon erop gelegt, en naar een tijdje rijden lag het zadel helemaal naar rechts. Zonder de singel los te maken geprobeert weer een beetje naar links te krijgen. Maar dat lukte niet.

Nou is mijn vraag. Kan het zo zijn dat ik het zadel er een beetje schuin al heb opgelegt? maar dat het zadel nu wel goed ligt? Omdat ik hem dus niet meer recht kreeg, wat we eerst wel gewoon konden doen als we al een beetje de andere kant op hingen???

Miss rare vraag maar wie weet dit??

Fredt

Re: dressuur zadel vraagje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:07

Misschien ligt het helemaal niet aan je zadel, maar aan je houding/ zit ..

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:09

Miscien ligt het aan je houding /zit en leun je naar rechts....Of mischien druk je paard je naar rechts.

Micha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 13:45

even terug..... is degene die je zadel opgevuld heeft op stal geweest en heeft gekeken hoe het zadel lag voor er wat wol bij gepropt werd? Volgens mij is dit nu een klassiek verhaal hoe het weer echt mis kan gaan zonder dat het aan een zadel hoeft te liggen. Wil je hier een oordeel over vellen moet je eerst je zadel laten nakijken op lokatie en daar terplaatse goed laten bijvullen of zelfs misschien wat wol laten verwijderen.

Eerlijk zo moet het dus niet als ze niet eens naar alle drie hebben gekeken (zadel, ruiter en paard)

Floress

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 14:21

Lijkt me ook eerder een probleem te zijn als gevolg van je zit. Je hebt al van zadel gewisselt en laten opvullen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:27

ik zou een goede zadelmaker laten komen,
dat kijkt naar je paard, je zadel en naar jou..

die kan er meer over zeggen als wij hier.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:30

Ik zou inderdaad iemand bij je thuis laten komen die het zadel bij het paard aanpast, en natuurlijk ook naar jouw wensen.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 08:46

Inderdaad een goede zadelmaker aan huis laten komen.
Die ziet dan wel waar het aan ligt en kan eventueel je zadel aanpassen of een nieuw zadel adviseren.