Vandaag contact gehad met mijn rechtsbijstandverzekering en die heeft mij mijn rechten verteld en geadviseerd nogmaals contact met haar op te nemen. Ik sta volledig in mijn recht en heb alle data plus naam en toenaam van wanneer ik terug ben geweest en met wie ik contact heb gehad.
Tevens heb ik een fysio, dierenarts die tevens osteopaat en een zadelmaker die al mijn klachten kunnen terugschrijven aan het zadel en ervan overtuigd zijn dat mijn paard haar klachten van het niet passende zadel komen.
Vanmorgen gebeld en aangezien ik gister met een kluitje het riet in ben gestuurd gelijk voor de aanval gekozen. Ik heb haarfijn maar wel duidelijk en zakelijk uitgelegt hoe het zit en dat we het onderling kunnen oplossen of ik laat het door de rechtsbijstand uitvechten en dan verhaal ik ook al de medische kosten ook op haar.
Ze bood gelijk haar verontschuldigingen aan en bood me aan het op te lossen in de vorm van dat ik net zo lang zadels mag komen passen tot ik er een het gevonden die voor ons beide goed past of als ik niet kan slagen of mijn vertrouwen kwijt ben mag ik mijn geld terug. Ze vond het beneden haar stand om het via de rechter uit te vechten en wil gewoon een goede service leveren. Dus ik ben erg tevreden hoe ze het nu aanpakken.
Ik zelf ben nu heel erg aan het twijfelen, ik heb het met boom zadels wel even gehad. Als je zonder zadel rijdt schijn je je paard teveel eenzijndig te belasten en met een boomlooszadel rijdt je ze kapot volgens haar.
Maar waarom voelde ik duidelijk afgelopen zondag dat ze de vrijheid haar om haar ruggegraat te kunnen buigen onder het boomloze zadel? Waarom wilde ze ineens zonder protest een kleine volte draven en zag ik duidelijk dat ze haar schouders beter kon gebruiken?
Maar ik ben nu heel erg voorzichtig en erg bang dat ik haar nog meer pijn kan/zal doen
, met een weer een verkeerde zadelkeuze na 5 in een jaar.
Ik denk dat ik moet luisteren naar mijn paard, kon ze maar praten