[WN] schuurplekken deken/pad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

flow1234

schuurplekken deken/pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 19:24

Zoals onderwerp al zegt:

Vorig jaar had ik schuurplekken van de pad en winterdeken. Toen bleek mijn zadel niet goed te zijn en na de aanschaf van een nieuw passend zadel en coolbackpad kwam het haar weer terug. Dit jaar geen last van kale plekken onder pad maar na 3 dagen gebruik van deken kale schouders. Dit is een deken met voorgevormde schouders en goedpassende maat. Hoe nu verder de winter door???? Zou een sleezy kunnen helpen iemand ervaring. Vorig jaar had ik onder mijn deken een Borstbeschermer en zelf van die onderste rand kreeg hij kale plekken. Onderwerp is hier op Western geopend ivm de brede paardje Knipoog

Quartertje

Re: schuurplekken deken/pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 22:51

Ik heb wel eens iets gelezen over een borst beschermer (shoulder guard). Deze zou schuurplekken aan de schouders moeten voorkomen, maar ik heb hier geen ervaring mee. Op ebay zie ik ze ook wel eens voorbij komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:58

Gewoon een PaardenBH aandoen, verkopen ze in veel paardenwinkels. Brede Q heeft een L nodig.

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 08:14

Hoi Monique, ik heb nu een deken die aan de binnenkant helemaal met nylon is gevoerd.
Hij komt er over zijn hele lijf mooi glad onder vandaan, en krijgt geen kale plekken meer.

Het is de Amigo van Divoza, of de pasvorm voor Peppy goed is zou je moeten proberen.
Ik heb de 185.

Succes.
Groetjes Mirella.

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 13:18

Amigo is van Horseware, en niet alleen bij Divoza te koop Knipoog .
Maar idd. dekens met een nylon binnenkant hebben ook mijn voorkeur.
Ik heb de Rhino van horseware, ook met zo'n gladde voering, ideaal!
Maar ook bv. Cattlemans heeft dekens (amerikaans) met nylon voering.
Dus zo gauw ik die in mijn winkeltje heb, ga ik hem testen!!

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 17:58

Ik ken die paardenbh's ook, maar als je paardje echt breed is kan ik het afraden. Ik heb voor Zipper ook zo'n eentje gehad en die was veel te krap, dan richten ze meer schade aan dan die paar kale plekjes.... dit was de grootste maat overigens.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:56

Je kunt ook gewoon lycra/nylon aan de binnenkant van je deken stikken. Dan hoef je geen paardenbh te kopen en heb je geen last van de randjes ervan.