beugelriemen onder het zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

beugelriemen onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 10:10

hallo,
ik vroeg me af of je ook zonder iets aan het zadel te 'veranderen' ook de beugelriemen onder het zadel langs kon maken. want eigenlijk en ik wel nieuwschierig naar hoe dit zit. maar ik wil niet dat er daardoor stiksels of wat dan ook losgemaakt worden. alvast bedankt!

x lot

Corellaa

Re: beugelriemen onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 10:26

Ligt aan het zadel wat je hebt Lachen
Bij mijn wintec heb ik mijn beugelriemen ook onder het zweetblad Lachen bij mijn kieffer gaat dit niet...
Je moet gewoon bij dat haakje waar je je riem overheen doet even kijken of daarleer zit, of dat het open is, is het open kun je je beugelriem van onder het zweetblad langs zo de beugelriem aan het haakje schuiven Lachen

(hopelijk leg ik het beetje goed uit, zoniet, vraag maar Knipoog )
succes Lachen

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:01

ja, hangt gewoon af van merk tot merk.
Bij de Euroriding gaat het, maar bij m'n Ainsley kan je ze niet onder het zweetblad doen

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:10

Bij mijn Kentaur dressuur zadel kan je ze ook gewoon al standaard onlangs doen Ja
Als het bij jou zadel niet kan dan moeten ze het idd wel open maken..

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 16:13

Bij mijn Euroriding zadel en mijn Thorowgood Griffin (ask t goed schrijf Tong uitsteken) kan het ook gewoon.
Vind ik zelf veel beter, omdat je dan niet van die druk plekken van de beugelriemen krijgt, het zadel blijft veel mooier!
Eerste paar x met rijden even wennen maar daarna is het super!!

xxx

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:44

Volgens mij zijn veel zadels wel aan te passen, zodat je ze onderlangs kan doen. Neem eens contact op met een goede zadelmaker! Die kan je dr wel meer over vertellen!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 18:46

Wat is, behalve dat je zadel mooier blijft, het voordeel van je beugelriemen onder het zadel?

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 20:30

ik heb een jc zadel.

maar ik wil het dus niet laten aanpassen door een zadelmaker. omdat ik het gewoon een paar keer zou willen proberen en niet voor altijd. want het lijkt mij heel raar zitten omdat je gewoon geen vrijheid hebt. maar misschien heb i kdat helemaal verkeerd.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:45

tja, als je je zadelblad kan vastzetten (gaat bij sommige merken) en je kan je beugelriemen onder het zweetblad doen, dan ligt je been wel stiller

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:23

Dus.. beugelriemen onder het zadel heeft zin als je zwabberbenen hebt Tong uitsteken

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 16:25

bij ijslander zadels kan het bijna altijd. ik rij ook altijd met me beugelriemen onder het zweetblad. ja zadel blijft mooier. verder merk ik eigenlijk weining verschil.
gr

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 18:36

Ik rij nu al een tijdje met de beugels onder mijn zadel, en het bevalt me veel beter, je voelt zeg maar die riem niet langs je kuit, en vooral met mijn (pagony) beuguelriemen is dit veel beter!
Maar ligt eraan wat voor zadel je hebt, ik wil wel eens kijken of het bij je kan, ik wist niet dat dit bij mij mogelijk was, maar deed het gewoon en kon, als jij een opening hebt waar je de beugelriem aan vast maakt, daaronder een opening, dan kan je hem er gewoon onder doen. Desnoods even proberen hoe het zit Ja

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 19:19

Bij mijn Anky zadel kunnen ook de beugelriemen ook gewoon onder het zadel. Ik vind het in ieder geval veel beter, mijn benen liggen ook veel meer stil. Ja

basedate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:11

Ik heb (helaas:P) geen eigen paard of zadel, maar vind het echt veel fijner om de beugelriemen onder het zadel te plaatsen. Het is, als je idd een goeie zadelmaker hebt, beter om hem aan te laten passen, ik zat nl een keer op een zadel waar dat niet gedaan was en die punt stak heel erg in mn been, zo erg dat ik een enorme blauwe plek had...
IEmand dat ook gehad??

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 15:15

Ja hoor, heb ik ook wel eens gehad, maar is niet normaal.

Ik heb nog nooit met mijn beugelriemen zo gereden, maar als ik mijn eigen paard zou hebben zou ik dat wel doen. Lachen

basedate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:02

lotjj92 schreef:
maar ik wil niet dat er daardoor stiksels of wat dan ook losgemaakt worden.

Vraagje: waarom wil je dat niet? Als je het door een goeie zadelmaker laat dpen, zie je er niets van Lachen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:14

jakary1511 schreef:
tja, als je je zadelblad kan vastzetten (gaat bij sommige merken) en je kan je beugelriemen onder het zweetblad doen, dan ligt je been wel stiller

Dan is het dus meteen ook een stuk minder veilig. Als je er nl vanaf valt, zit er een veiligheidshaak op je zadel, waardoor je beugelriem eraf kan schuiven. Als je je beugelriemen onder het zweetblad hebt, functioneert dit niet naar behoren en als je je zweetbladen dan ook nog eens vast hebt zitten, werkt dit helemaal niet!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 16:30

Ik heb 2 JC dressuurzadels en bij de eerste was het zadel al zo aangepast dat ik de beugelriemen onderlangs kon doen en bij de tweede heb ik het door de zadelmaker laten doen. Was bij de zadelmaker een kleine moeite. Onder het zadelrokje en bovenaan het bovenste zweetblad liep een ander en dunner stukje leer. Bij het 1e zadel is het stiksel van de stukje leer losgemaakt en bij het 2de zadel hebben ze er een sneetje in gemaakt. Dat laatste is minder netjes, dus mocht je het overwegen laat dan alleen de stikseltjes losmaken van het stukje leer en niet snijden.