zadel met verstelbare boom

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne79

zadel met verstelbare boom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 11:37

Hoi Luitjes.

Ik rijd nu sinds ruim een jaar bij de merensen.
Hermien rijd ik vanaf het begin en sinds afgelopen zomer rij ik nu ook op Lizet.

ik heb zelf een kunststof Thorogood Griffin dressuur zadel.
op zich niks mis mee, maar de kamer is net iets te smal waardoor het zadel dus niet goed blijft liggen. met opstijgen vanaf de grond schuift het al, met opstappen van een opstapje blijft het wel liggen.

dit zadel ligt dus duidelijk niet goed op beide paarden.
ik heb nu al een tijdje het zadel van de eigenaar in bruikleen, een Kiefer dressuurzadel.
zit heerlijk en past perfect.

maar nu is het zo dat over een tijdje de eigenaren van de merensen naar costa rica gaan en ik daar dus niet meer terecht kan. wanneer dat is is nog niet bekend)

Nu heb ik een zadel gezien met verstelbare boom
een ainsley dressuurzadel 18 inch ( zit in de winkel ook lekker en is volgens mij nog steeds te koop)

Hoe staan jullie tegenover een zadel met verstelbare boom?
Het is dus geen verwisselbare boom maar een verstelbare boom, deze kun je traploos instellen door de schroef aan te draaien of juist losser te draaien.

zoals ik begrijp is het dus fatsoenlijk op maat te maken op elk paard................mijn vraag is dan......Is dat daadwerkelijk ook zo??

heeft iemand ervaring met dit zadel of zoiets vergelijkbaars?

of wat raden jullie mij aan?