[WN] ervaringen Continental Equi-pad met memoryfoam ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sevke

ervaringen Continental Equi-pad met memoryfoam ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-06 13:53

Ik heb zo'n neopreen pad, maar ik vind dit verschrikkelijk zweterig. Nu heb ik bij Trekkingsaddles een Continental Equi-pad besteld met memoryfoam. (een soort van inlages). Het zou nog beter moeten zijn dan een air-ride, maar ik vind ze wel prijzig. Geld, geld!
Wie heeft er ervaring met dit soort pads ?

Kaunos

Re: ervaringen Continental Equi-pad met memoryfoam ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 13:16

Ik heb nog geen ervaring met de pad, maar ken wel het 'memory foam'. Dit schuim wordt ook gebruikt tegen doorligplekken bij mensen die lang bedlegerig zijn. Het verdeelt de druk heel gelijkmatig en vangt klappen erg goed op. Als je met je vuist op een normaal stuk schuim slaat, dan veert je vuist net zo hard weer terug. In feite reageert het schuim dan als een harde plaat. Als je hetzelfde doet met memory foam dan wordt de klap goed geabsorbeerd en veert je vuist nauwelijks terug. Ook dit lijkt me erg aangenaam op de paardenrug.

Als je de pad binnenhebt ben ik wel erg benieuwd om te horen wat je ervan vind!

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 15:32

Bedankt voor je reaktie Knipoog Ik verwacht de pad eerstdaags, dus verslag volgt !! en misschien kan iemand mij uitleggen hoe ik foto's moet plaatsen, dan kan ik mijn verslagje wat opfleuren...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-06 12:34

Ik heb een tijdje een pad van memory foam gebruikt. Ik vond het geen ideale oplossing. Op de plekken waar de druk groot wordt vond ik de pad te dun worden en daardoor nauwelijks druk absorberen. Ik had hem toen onder een zadel met equiflex boom liggen, dat werkte wel aardig maar onder een zadel met gewone boom was ik er niet blij mee.
Ik gebruik nu gewone fleece pads, i.c.m. een goed passend zadel is dat de beste oplossing. Als ik straks mijn op maat gemaakte zadel, van Willem Muijs, krijg gaat er alleen een dubbele wollen deken onder. Door de dikke laag, echte, schapevacht geeft dat demping genoeg.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 11:13

Ik heb hem binnen én uitgeprobeerd ! Ik vind het wel een fijne pad. Eerst voelde hij stijf en stug aan, maar eens hij warm was werd hij heel soepel. Paardje liep ook prima ermee. Ik heb wel ook pas een nieuw zadel dat hem veel beter past dan het vorige, dus wss wel een combinatie van faktoren. Ik denk nu wel niet dat de pad goed genoeg is om een slecht passend zadel te compenseren, maar in combinatie met een goed zadel vind ik het een fijne pad ! *LOL*
Het geeft veel meer een close contact gevoel dan zo'n neopreen ding, maar ik vind het soepeler dan een klassieke pad.

longhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:01

sevke schreef:
Ik denk nu wel niet dat de pad goed genoeg is om een slecht passend zadel te compenseren, maar in combinatie met een goed zadel vind ik het een fijne pad ! *LOL*

Ik heb zelf een westernstore en zadelmakerij. Ik weet uit ervaring dat pads tot de best verkochte artikelen van een westernstore horen. Alleen: er is niet 1 pad goed genoeg om een slecht zittend zadel te compenseren.

Aangezien mensen het probleem van een slecht zittend zadel het liefst zo goedkoop mogelijk willen oplossen (geheel begrijpelijk overigens) kiest men dan maar voor een ander pad. Indien mensen voor een pad komen is mijn eerste vraag ook altijd; "Is uw huidige pad versleten". Indien ik dan als antwoord krijg iets van "Nee maar mijn huidige pad past niet (te dun/dik)", geef ik altijd aan dat het probleem waarschijnlijk niet in de pad zit maar het zadel.
Er is maar 1 alternatief voor een slecht passend zadel, juist ja; een passend zadel. Vaak komen mensen er ook vanzelf achter op het moment dat ze hun derde, vierde of zelfs nog meer pads hebben gekocht, maar dat is dan wel zonde van het geld.

06csma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:54

longhorn schreef:
sevke schreef:
Ik denk nu wel niet dat de pad goed genoeg is om een slecht passend zadel te compenseren, maar in combinatie met een goed zadel vind ik het een fijne pad ! *LOL*

Ik heb zelf een westernstore en zadelmakerij. Ik weet uit ervaring dat pads tot de best verkochte artikelen van een westernstore horen. Alleen: er is niet 1 pad goed genoeg om een slecht zittend zadel te compenseren.

Aangezien mensen het probleem van een slecht zittend zadel het liefst zo goedkoop mogelijk willen oplossen (geheel begrijpelijk overigens) kiest men dan maar voor een ander pad. Indien mensen voor een pad komen is mijn eerste vraag ook altijd; "Is uw huidige pad versleten". Indien ik dan als antwoord krijg iets van "Nee maar mijn huidige pad past niet (te dun/dik)", geef ik altijd aan dat het probleem waarschijnlijk niet in de pad zit maar het zadel.
Er is maar 1 alternatief voor een slecht passend zadel, juist ja; een passend zadel. Vaak komen mensen er ook vanzelf achter op het moment dat ze hun derde, vierde of zelfs nog meer pads hebben gekocht, maar dat is dan wel zonde van het geld.

Ik heb ook een westernstore (al 12jaar) en ben al 34jaar zadelmaker. WESTERN!!!!!!!!!!!

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 11:14

We gaan niet weer beginnen met zadelmakersgekijf hier, toch?

Memoryfoam heb ik in de seat van mijn zadel laten maken. Vanuit dat perspectief, kan ik het beoordelen. Bijzonder aangenaam dus. Misschien zou dat inderdaad de oplossing zijn voor een goede pad.

Ben het er wel mee eens dat een slecht passend zadel geen goed passend zadel wordt door de meest perfecte pad die er te verkrijgen is, er onder te leggen.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:05

Ik heb Memory foam voor onder mijn boomloze szadels. Ik vind het super fijn spul, de paarden lopen er heerlijk mee, maar wel in combinatie met een laag vilt. Dit omdat het vooral in de zomer anders te "gel achtig" wordt, imo.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 11:50

Ik heb al jaren deze pads (heb er 2, want ik wil wel een een ander kleurtje) onder mijn (goed passende) zadel liggen. Vindt het erg ideaal en heb het idee dat mijn paard het ook erg prettig vindt. Ze loopt onder deze combinatie in ieder geval erg ruim en makkelijk.
Als de kussen te dun worden (wat mij tot op dit moment nog niet overkomen is), kun je er natuurlijk altijd nieuwe memory foam kussen in doen. Dit is namelijk ook los te koop.

spinninggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:32

waar kopen jullie deze pad? Bloos
kun je deze pad ook gewoon afspoelen met water na het rijden?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-06 12:11

Ik heb de pad besteld bij www.trekkingsaddles-webshop.com. Het is niet zo dat je ze moet afspoelen ! Het memoryfoam bestaat eigenlijk uit een soort inlages. Die kun je uit de pad halen, en dan kan hij gewoon in de wasmachine ! Knipoog Als de inlages versleten zijn, kun je ze vervangen door nieuwe. Allemaal heel makkelijk, dus.