Nieuw zadel kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nieuw zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:10

Vandaag was ik in een ruitershop en daar zag ik een zadel wat mij beviel.De kieffer Rom een dressuurzadel.Maar ook zag ik wel dat het zadel te smal was voor mijn paard,dus ik zei tegen mijn man ik ga eens vragen of ze die ook met een bredere boom hebben.Ik snor een juffrouw op in die winkel die zogezegd verstand had van zadels.Leg haar mijn probleem uit en vraag of ze een passervice hebben.Ja,dat hadden ze maar dan moest ik een paar zadels uitzoeken waarmee ze kwamen.Ik vertel dus dat ik een groot paard heb wat niet smal is en zeker boommaat 2 nodig heeft.Toen kwam ze daar met zadels aan ! 2x zoduur als de kieffer die ik gezien had,een beetje duurder noemde ze dat! De kieffer kwam op 1250€ en die een county kwam op 2500€ de andere zadels die ze me liet zien kwamen op 1850 en 1650.Op mijn vraag naar een BR ging ze niet eens in terwijl die er wel hing en naar veel aandringen van mijn kant liet ze nog wel een Kentauer zien die op 795€ kwam.Ik heb tegen mijn man gezegd laat maar zitten ,ik ga wel ergens anders kijken.Maar is dit nu de gangbare zaak in een ruitersport zaak of ben ik echt verkeerd te recht gekomen?

Megamutsj

Re: Nieuw zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 23:13

Tsja, als ik jou was zou ik toch je eigen zin doordrijven.
Je zoekt een goed zadel met een leuk prijsje, en als dit de enigste zaak is bij jou, dan zou ik het daar gewoon blijven proberen.
Klant is koning, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 19:54

Er zijn hier gelukkig nog andere winkels.Alleen de beste zit midden in Antwerpen,maar ik ga toch maar een poging wagen, daar te geraken.Je kan er alleen zo slecht parkeren.

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:55

Mag ik vragen waar je geweest bent ?
In Loenhout of bij Theuns in Kalmthout ?
Misschien eens gaan kijken bij Hippos in Zoersel.
Of bij 't Ros Beyaert in Castelré, net over de grens bij Minderhout.

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:56

Pfff, nou dit vind ik zeker niet netjes en ik zou het ook niet accepteren! Ik ga over 2 weken ook rond kijken voor een nieuw zadel. Mijn budget is 1500 euro dus dan hoef ik ook alleen zadels tegen of onder die prijs te hebben! Lijkt me duidelijk toch?

Als ze het na een keer duidelijk zeggen nog niet willen horen dan zou ik naar een andere zaak gaan. Ik maak altijd zelf nog wel uit wat ik aan een zadel uit wil geven. Succes met je zoektocht naar een fijn zadel!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:58

silvana schreef:
.Maar is dit nu de gangbare zaak in een ruitersport zaak of ben ik echt verkeerd te recht gekomen?

Je bent gewoon verkeerd terecht gekomen Clown

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:59

Ik zou toch naar een andere zaak gaan hoor! Desnoods laat je Divoza oid. gewoon komen!

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 12:39

ik heb zelf een euroriding diamant dressuurzadel medium boom gekocht via marktplaats. en die past op alle 3 mijn paarden, van smal volbloed (weinig scoft) tot fries (met schoft). heerlijk zadel!

pammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:12

Heb ook zoiets gehad met een ruitersportzaak hier in de buurt.
Wou een ander zadel voor mijn paard.
Mooie thorrowood gezien, mocht hem mee om te passen dus ik passen even mee gereden, maar zadel kwam op de schoft te liggen.
Ik dus terug, ging een vrouw mee om andere zadels te passen, had dat zelfde zadel ook meegenomen. Beweerd ze dus dat het zadel past.

Ben uiteindelijk naar een zadelmaker gegaan en een mooie goed passende tweedehands hulsebos gekocht.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:16

Een vriendin van me heeft bij Hulsebos een zadel op maat laten maken, was niet eens zo veel duurder al een Kieffer. Als je niets in jouw maat kunt vinden kun je zoiets eens navragen.

Die winkel ging ik zowiezo niet meer naar toe, wat een golddiggers zeg....

Chanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:26

Ik heb laatst ook een nieuw zadel gekocht. bij www.zadelmarkt.nl ( niet online hoor)
maar ze hebben veel filialen en zijn goedkoper omdat het gewoon een soort van opslagplaats is.. niet echt een gezellige winkel ofzo , maar dat maakt mij niet uit.
je moet vantevoren wel even bellen voor een afspraak maar dat is zo gedaan. toch?
ik hoop dat je eruit komt met je zadelprobleem Groetjes, Bianca

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:51

Let daar trouwens wel heel goed op, vele zadels daar zijn scheef, slecht gevuld, slecht leer. Anders moet je maar even met de zoekmachine erover zoeken. (weet niet hoe je op de hoogte bent met de topics hier?)

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:59

Mizora schreef:
Let daar trouwens wel heel goed op, vele zadels daar zijn scheef, slecht gevuld, slecht leer. Anders moet je maar even met de zoekmachine erover zoeken. (weet niet hoe je op de hoogte bent met de topics hier?)

Psies, over zadelmarkt las ik gisteren ook een niet al te positief stuk......

Chanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:20

Tsjaaa.. ik ben er zelf wel heel tevreden mee. Nog geen foutje kunnen ontdekken eerlijk gezegd,

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:27

vind de gang van zaken niet echt netjes.. ik heb enkele maanden geleden ook een nieuw zadel gekocht en heb mijn budget verteld en ze hebben toen echt alleen maar zadels onder die prijs laten zien...
Ik zou ook een andere zaak bellen....

Chanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:29

waarom is dat niet netjes dan?

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:30

volgensmij geef ik gewoon antwoord op de vraag van de TS hoor..

Chanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:32

aha...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 16:41

Op één of andere maniet krijg ik geen mails van mijn topic Verward .

Ik heb onder tussen de tip ook gehad om in Antwerpen te gaan kijken bij de Clerck en Loenhout is ook een goed idee.Drunens ruiterhuis zou ook tot antwerpen komen.Dusik kom vast wel aan mijn zadel.
De zadels van de zadelmarkt ben ik niet weg van omdat die niet aan te passen zijn.En een euroriding kan ik praktisch nieuw zo van mijn vriendin krijgen ,maar ik zit er niet 100% lekker in.Ik weet het ik ben een zeur Schijnheilig .Maar ik rijd al een paar jaar rond met mijn tweedehands zadeltje en zou nu echt een goedpassend zadel willen wat voor mij en mijn paard goed is .

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:00

Je bent echt verkeerd terecht gekomen.

Als ik een zadel laat passen, dan krijg ik de merken waarom ik vraag!

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 18:00

silvana schreef:
Op één of andere maniet krijg ik geen mails van mijn topic Verward .

Ik heb onder tussen de tip ook gehad om in Antwerpen te gaan kijken bij de Clerck en Loenhout is ook een goed idee.Drunens ruiterhuis zou ook tot antwerpen komen.Dusik kom vast wel aan mijn zadel.
De zadels van de zadelmarkt ben ik niet weg van omdat die niet aan te passen zijn.En een euroriding kan ik praktisch nieuw zo van mijn vriendin krijgen ,maar ik zit er niet 100% lekker in.Ik weet het ik ben een zeur Schijnheilig .Maar ik rijd al een paar jaar rond met mijn tweedehands zadeltje en zou nu echt een goedpassend zadel willen wat voor mij en mijn paard goed is .

Dat probleem heb ik hoor ging tjidje terug nog goed maar sinds 2 weken is bokt weer bagger erg jammer, ik zou iinderdad naar een ander zaak gaan en al je in de gelegenheid bent direct je paard meenemen!

cmstoutham

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:32

vind dat een rare manier van verkopen, ze begrijpt toch ook wel dat je iets in dezelfde prijsklasse zoekt, werkt zeker voor provisie?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 19:49

En anders horen ze gewoon te vragen in welke prijs klasse je zoekt.

verder zou ik gewoon zeggen dat je bv 1300 te besteden hebt terwijl je 1500 als max. hebt.

Je bent altijd duurder uit nl.

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:44

Als Drunens Ruiterhuis tot bij jou wil komen, dan zou ik niet twijfelen en gewoon bij Drunens Ruiterhuis kopen.
Zij brengen zadels mee welke jij verkiest, en zo kan jij kijken ofdat ze goed zitten en passen op je paard.
Ook hebben zij vaak nette tweedehands zadels liggen, is misschien ook wel een optie.

Ik zou wel eventjes vooraf informeren ofdat ze voorrijkosten vragen ofzo,
anders valt het achteraf nog tegen.

Succes met de aankoop !