HH achterbeen bescherming - Meningen gevraagt over 2 stuks

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

HH achterbeen bescherming - Meningen gevraagt over 2 stuks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 18:46

Ik ben er weer Knipoog Na vele vragen nog steeds niet echt bescherming voor de achterbeentjes gehaald, maar zit er nu weer over te denken en zit er ook waarschijnlijk aan te komen.

Strijkjes wilde ik misschien ook gaan aanschaffen, maar ben toch een beetje bang voor eventueel schuiven en weer paniek acties... Na 1 beurtenis daarmee durf ik het niet zo goed... En op bandages reageert ze wel weer super. Maar goed, bandages... Veel werk, en echt ideaal is anders.

Nu is mijn oog op twee verschillende dingen gevallen:

Nr 1.
http://www.piafferuitersport.nl/prodImages/541/hi.jpg
Citaat:
Harrys horse® neoprene achterbeenbeschermer met klittenband
(HH3221076)
Neoprene achterbenen beenbeschermer met 4 klittenband sluitingen die goed hechten. Een stevige beschermer die voor vele disciplines geschikt is.

Nr 2.
http://www.piafferuitersport.nl/prodImages/544/hi.jpg
Citaat:
Harrys horse® achterbeenbeschermer neopreen met memoryfoam voering
(HH3321176)
Harry’s Horse® Sports Medicine beenbeschermers garanderen de meest effectieve all-round bescherming die voor de hedendaagse sportpaarden beschikbaar is.
Onze geavanceerde technologie fixeert en ondersteunt het kootgewricht perfect en beschermt de pezen en gewrichtsbanden, omdat letsel door zijdelingse overrekking wordt gereduceerd.
Deze beenbeschermeer is uniek! Door de memory foam kan men deze beschermers voor diverse paarden gebruiken, doordat de foam de vorm aanneemt van het been krijgt men een custom made fit voor ieder paard, waardoor een optimale bescherming ontstaat.
Indien men met meerdere paarden op een wedstrijd uitkomt kan men met een set volstaan.
Deze solide beschermers hebben 4 klittenband sluitingen die goed hechten
Reduceert overbelasting van het hele spierstelsel
Het fixeert de pezen en geeft perfecte steun en bescherming
Superieure bescherming van pezen en gewrichtsbanden tegen overbelasting
Geeft het paard betrouwbare verticale en zijdelingse torsieondersteuning
Beschermt het onderbeen tegen overbelasting en verwondingen door schokken .
Populair bij trainingen en shows.
Bestaat uit stevig, duurzaam neoprene en/of Memory foam
Verschillende sluitingen voor een betere grip
Blijft goed om het been zitten.
Is bestand tegen binnendringend zand
Met lycra omzoom zodat het product lang meegaat

Nu klinkt nr 2 opzich wel goed. En dat memory spul heb ik nu ook een onderlegger van, is erg fijn materiaal. Het reageerd wat op warmte, en vormt idd goed aan de benen.
Maar goed, mijn reden voor beschermers is meer bescherming dan steun. En ik heb niet echt veel zin dat ik niet meer zonder kan, odmat ze dan opeens de 'steun' die ze aangeven mist. Voor de kar loopt ze ook gewoon zonder, en zjin meer bedoeld tijdens zwaar werk in de (soms wat zware) bak, en/of tijdens de uitspattingen en speel uurtjes in de bak. Maar ook dan komen ze niet elke keer weer om, enkel als ik haar buiten laat.

Wat is jullie mening hierover... Voor welke zouden jullie kiezen? Voor het simpele, of voor de wat luxere (nr 2).
Overigens hoef ik qua prijs er niet echt een keuze uit te maken, omdat ze amper 3 euro qua prijs van elkaar verschillen.

ineke_

Re: HH achterbeen bescherming - Meningen gevraagt over 2 stu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 20:13

Ik vind Harry's Horse pasvorm echt *** dus ik zou geen van beide doen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 20:18

Ik denk dat qua pasvorm er niet heel veel probleem zal opleveren. Alleen moet ik de jusite maat (M of L) kiezen, dat is het enige probleem denk ik.

Peesjes zijn voorgevormd, deze een stuk minder. (vooral de 2e, die vormt naar het been, gezien de info)

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:05

Die bovenste zijn echt niets! Ik heb ze en er zit totaal geen rek in om ze strak aan te trekken en daardoor zakken ze flink af tijdens het rijden. De onderste lijken me idem, ook niets. Ik zou voor wat duurdere gaan waar je wel plezier van hebt. Knipoog

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 21:45

Ja, ik heb ook de bovenste en ik vind het dus ook drie keer niets, ik zou als ik opnieuw zou moeten kiezen voor een ander merk gaan met meer pasvorm.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 17:32

Ook ik vind de pasvorm niks. Daarbij is de klitterband niet echt lang levend, zogezegd. De eerste paar keer lijkt het wel of je hem niet los kan krijgen en na even wil hij niet meer dicht blijven zitten.

Kan je echt aanraden voor een ander merk te gaan Lachen

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:08

PriscaZ schreef:
Kan je echt aanraden voor een ander merk te gaan Lachen

En voor een andere winkel als je het redelijk snel wil hebben... Ik wacht nu al een dikke 2 weken op mijn bestelling aldaar...

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:07

ik vind de allround van eskadron echt helemaal geweldig! Maar die zijn wel iets van 80 euro per paar.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 15:12

deze beschermers kosten rond de €50, in ieder geval de onderste...
voor €55 heb je de pro active van eskadron, dát zijn heeeeele fijne dingen!

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 16:14

je hebt het over steun; ik denk dat je je vergist, want geen enkele beenbeschermer geeft steun. steun geven aan een paardenbeen kan alleen dmv spalken en/of ingipsen.
bandages, peesbeschermers, 3-in-1 etc. etc. geven allemaal een beperkte vorm van bescherming van buitenaf, maar absoluut geen steun.

HH beschermers hebben geen ideale pasvorm, zoals al beschreven. ik rijd zelf al jaaaaren met de Action/Indra 3-in-1 beschermers en die bevallen me prima. blijven heel, ook in de wasmachine, en zakken niet af.
succes met uitzoeken!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 19:46

Als je goede wilt hebben die ook nog eens lang mee gaan, neem dan die van BR of eskadron. Je betaald voor de kwaliteit en je krijgt ook kwaliteit Bloos

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-06 19:55

dierfysio schreef:
je hebt het over steun; ik denk dat je je vergist, want geen enkele beenbeschermer geeft steun. steun geven aan een paardenbeen kan alleen dmv spalken en/of ingipsen.
bandages, peesbeschermers, 3-in-1 etc. etc. geven allemaal een beperkte vorm van bescherming van buitenaf, maar absoluut geen steun.

HH beschermers hebben geen ideale pasvorm, zoals al beschreven. ik rijd zelf al jaaaaren met de Action/Indra 3-in-1 beschermers en die bevallen me prima. blijven heel, ook in de wasmachine, en zakken niet af.
succes met uitzoeken!

Bedankt voor de uitleg... Ik dacht idd ook altijd at ze geen steun gaven, maar las en hoorde het van die dingen, vandaar mijn vragen... Want ik wil niet geen steunkousen voor mn paard

Bedankt voor de antwoorden! Ik ga nog even verder neuzen!