Strijkjes wilde ik misschien ook gaan aanschaffen, maar ben toch een beetje bang voor eventueel schuiven en weer paniek acties... Na 1 beurtenis daarmee durf ik het niet zo goed... En op bandages reageert ze wel weer super. Maar goed, bandages... Veel werk, en echt ideaal is anders.
Nu is mijn oog op twee verschillende dingen gevallen:
Nr 1.
http://www.piafferuitersport.nl/prodImages/541/hi.jpg
Citaat:Harrys horse® neoprene achterbeenbeschermer met klittenband
(HH3221076)
Neoprene achterbenen beenbeschermer met 4 klittenband sluitingen die goed hechten. Een stevige beschermer die voor vele disciplines geschikt is.
Nr 2.
http://www.piafferuitersport.nl/prodImages/544/hi.jpg
Citaat:Harrys horse® achterbeenbeschermer neopreen met memoryfoam voering
(HH3321176)
Harry’s Horse® Sports Medicine beenbeschermers garanderen de meest effectieve all-round bescherming die voor de hedendaagse sportpaarden beschikbaar is.
Onze geavanceerde technologie fixeert en ondersteunt het kootgewricht perfect en beschermt de pezen en gewrichtsbanden, omdat letsel door zijdelingse overrekking wordt gereduceerd.
Deze beenbeschermeer is uniek! Door de memory foam kan men deze beschermers voor diverse paarden gebruiken, doordat de foam de vorm aanneemt van het been krijgt men een custom made fit voor ieder paard, waardoor een optimale bescherming ontstaat.
Indien men met meerdere paarden op een wedstrijd uitkomt kan men met een set volstaan.
Deze solide beschermers hebben 4 klittenband sluitingen die goed hechten
Reduceert overbelasting van het hele spierstelsel
Het fixeert de pezen en geeft perfecte steun en bescherming
Superieure bescherming van pezen en gewrichtsbanden tegen overbelasting
Geeft het paard betrouwbare verticale en zijdelingse torsieondersteuning
Beschermt het onderbeen tegen overbelasting en verwondingen door schokken .
Populair bij trainingen en shows.
Bestaat uit stevig, duurzaam neoprene en/of Memory foam
Verschillende sluitingen voor een betere grip
Blijft goed om het been zitten.
Is bestand tegen binnendringend zand
Met lycra omzoom zodat het product lang meegaat
Nu klinkt nr 2 opzich wel goed. En dat memory spul heb ik nu ook een onderlegger van, is erg fijn materiaal. Het reageerd wat op warmte, en vormt idd goed aan de benen.
Maar goed, mijn reden voor beschermers is meer bescherming dan steun. En ik heb niet echt veel zin dat ik niet meer zonder kan, odmat ze dan opeens de 'steun' die ze aangeven mist. Voor de kar loopt ze ook gewoon zonder, en zjin meer bedoeld tijdens zwaar werk in de (soms wat zware) bak, en/of tijdens de uitspattingen en speel uurtjes in de bak. Maar ook dan komen ze niet elke keer weer om, enkel als ik haar buiten laat.
Wat is jullie mening hierover... Voor welke zouden jullie kiezen? Voor het simpele, of voor de wat luxere (nr 2).
Overigens hoef ik qua prijs er niet echt een keuze uit te maken, omdat ze amper 3 euro qua prijs van elkaar verschillen.