Werking Mexicaanse neusriem?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Picassox

Werking Mexicaanse neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 22:43

Hi!

Wie kan mij vertellen wat een Mexicaanse neusriem precies voor 'n werking heeft?
Ik wilde er nl. mee gaan rijden omdat ik het wel mooi vond staan, maar ik had gehoord dat het niet paardvriendelijk is.
Wie kan dit uitleggen? Bedankt! Haha!

Daisies

Re: Werking Mexicaanse neusriem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 22:46

Ik denk niet dat het niet -niet- paardvriendelijk is.

Het geeft enkel druk op de neus. Maar het hangt er natuurlijk weer vanaf hoe strak je hem doet. Maar het is geen gemene neusriem. Maar ik vind persoonlijk dat als die overbodig is. Je hem niet gebruiken moet.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-06 08:54

Okay, dankje. Ja

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:41

inderdaad, niet aan beginnen omdat je hem alleen mooi vindt, met ieder soort van tuig moet het een duidelijke functie hebben of ter behoeve van je paard. Met een mexicaanse neusriem gaan rijden alleen omdat je het mooi vindt is erg apart Knipoog

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 09:58

Heej penny

Mexicaanse neusriem is vooral bedoelt voor paarden die de mond veel openen tijdens het rijden en i.p.v deze dicht te snoeren met een sperriem kan je een mexicaanse neusriem gebruiken, wanneer paard dan ze mond opent komt er druk te staan op de plek waar het bontje zit, druk kan je dus zelf bepalen d.m.v hoe strak je de neusriem doet.
Bij max had ik hem altijd erg los kon er een vinger tussen doen, dus hij had er geen last van, maar als je hem dus erg strak doet komt er veel druk op de neus snap je?