[WN] Wat voor Bit bij western

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Westerntrail

Wat voor Bit bij western

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 20:07

Hallo westerruiters ik ben net overgegaan op het western rijden en wil graag trail gaan doen.
Met wat voor een bitje moet je dan rijden? En zijn er ook dubbelgebroken bitten bij de western?

Anoniem

Re: Wat voor Bit bij western

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:13

Western word over het algemeen op een snaffle gedaan. Da's een enkelgebroken dun bitje waarmee je verschillende disciplines kunt oefenen met je paard.

Zoiets als dit model rijden veel westernruiters mee, is ff de snelste die ik kon vinden:
http://www.d-starwesternruitershop.com/sn7.jpg

johantimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 00:40

mamma schreef:
Hallo westerruiters ik ben net overgegaan op het western rijden en wil graag trail gaan doen.
Met wat voor een bitje moet je dan rijden? En zijn er ook dubbelgebroken bitten bij de western?

je kan ook je eigen bit blijven gebruiken als hij daar goed op loopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:38

Ja, dat zou idd ook kunnen.

Natural_K
Woonplaats: fryslan boppe.. k voel me nog steeds een drenth!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 10:35

myler word ook veel gebruikt,.. hier heb je allerlei soorten en maten van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 14:03

If it ain't broke....
Don't fix it!

Als je tevreden bent over de trens waar je dressuur mee reed (?) dan zou ik die lekker blijven gebruiken. Dat paard weet toch niet dat je 'm nu westernpaard noemt Knipoog

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 00:28

Ja zeker zijn er dubbelgebroken bitten! Alleen dan is het tussen stuk in de vorm van een tonnetje/rolletje.
als je bij de beginners gaat starten (neem aan van wel) dan mag je op een gewoon dubbelgebroken bitje rijden (wordt ook wel dubbelgebroken snaffle genoemd). Ga je amatreur starten en is je paard ouder dan 6 jaar dan moet je op een bit met shanks (scharen bit) en dus ook op 1 hand rijden.

Zelf vind ik Myler bitten erg goed, mijn paard reageert daar beter op dan op mijn oude dubbelgebroken sprengerbit. Op hun website kun je veel info vinden http://www.toklat.com/myler/mbits_mouth.html.

groetjes!