robart bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

robart bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 12:31

Citaat:
* het is mogelijk om aan één kant op het paard in te werken zonder het paard aan de andere kant in de mond te storen, omdat beide zijden van het bit onafhankelijk van elkaar draaien;
* het paard kan gereden worden met lichte druk, waardoor het paard beter op uw aanwijzingen reageert en zich niet zal onttrekken aan uw hand;
* het bit is zeer comfortabel voor de mond van het paard, zodat het paard het bit eerder accepteert;
* het bit drukt en knelt niet in de paardemond, waardoor "angst" bij het paard voorkomen wordt;
* de Robart bitten zijn in verschillende modellen leverbaar voor alle disciplines

iemand bekend met dit bit?
merk je veel verschil met rijden?

Zillahx

Re: robart bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 13:35

Wij hebben er eentje. Een enkel gebroken bustrens. Erg fijn bit. De meeste mensen denken dat ik dan met een onderleg trens rijd omdat het bit zo dun is. Maar in de winkel zeiden ze dat dit bit juist extra vriendelijk is voor je paard. Miran loopt er ook fijn op Tong uitsteken onze pony's kauwen er veel meer op.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 13:42

dus t is niet speciaal ergens voor bedoeld.
je zou dus elk paard met dit bit kunnen rijden?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-06 19:48

verder niemand bekend ermee?

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 20:55

jawel, ik heb gam er een paar jaar op gereden. de dubbel gebroken trens had ik, ook een erg fijn bit. ze zeggen wel dat een paard het bit minder snel beetpakt maar dat was bij gam niet waar. Lachen

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 23:03

ik heb er 2 te koop: een dubbelgebroken watretrens en een kneveltrens (ook dubbelgebroken), beide maat 13,5.
vond het fijne bitjes, maar ben nu overgegaan op aurigan, vandaar dat ik er iemand anders bij mee wil maken.
iemand??? Lachen

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:53

ik heb het ook. het is een dubbelgebroken trens. ik ben er tot hiertoe wel tevreden over. maar ik rij mijn pony wel nog niet.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-06 10:57

Ik rij en men er mee en wil niets anders meer. Met mennen was ie erg gevoelig op de stang, vandaar dat we nu ook mennen met een Robart bit, echt super. Maar hij is niet alleen vriendelijk, je kan je paard er heel gemakkelijk mee loswerken omdat het bit rechts en links onafhankelijk van elkaar scharniert. Mijn paard werk ik daarmee op zijn (of mijn) moeilijke kant heel gemakkelijk los. Echt superbitten voor een normale prijs.

tamaar89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:03

Ik ben op zoek naar een robart bit, kneveltrens 13,5 met rondgedraaid mondstuk!
Kan iemand mij vertellen waar ik dit bit kan krijgen? Heb overal al gezocht.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:10

Ik heb een dubbelgebroken bustrens van rotary.

Erg tevreden, alleen vind ik het bit wat zwaar. Maar mijn pony stuurt er prima op, en schuimt ook lekker. Sta erg achter het idee dat de twee kanten gelijk zijn, en onafhankelijk kunnen bewegen. Mijn pony is alleen wel soms lastig, dan gaat hij hangen of trekt zijn hoofd naar buiten. Maar waarschijnlijk ligt dat niet aan dit bit, maar is het een rijtechnisch of fysiek probleem (paardje is ook nog vrij groen).

Ook blijft het bit soms een beetje 'hangen', in de zin van dat het draaibolletje hapert wanneer je het bit snel draait. Met wat zonnebloemolie er op was het beter. Mijn pony lijkt er geen last van te hebben. Als je het bit rustig beweegt gaat het ook eigenlijk altijd goed.

Voor de pony van mijn zusje ben ik nog op zoek naar een dubbelgebroken watertrens, maat 11,5 of 12,5 dus mocht iemand die hebben ;)

edit: ik geloof dat ik verkeerd gelezen heb, ik heb het over Rotary en TS over Robart... oeps, foutje!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:14

Fijn bit vind ik het. Paarden lijken het makkelijk te accepteren.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 19:14

Dit is een erg oud topic, daarom hier een slotje.