Ik heb gelezen dat je bij Lusitano's vooral met een stang moet rijden. Omdat ze een laag gehemelte hebben ofzo.
Ik krijg een Lusitano en wie kan mij helpen met een geschikt bit vinden?
Of advies geven?
Dank u!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pasi schreef:Dus je krijgt een Lusitano en je weet nu al dat een trens niet goed in zijn mond ligt? Met welk bit is hij ingereden? Lijkt me straf dat hij al meteen met een stang is ingereden want dan zal je misschien je handen nog wel vol hebben ermee. Ik zou toch echt gaan voor een trens. Er bestaan 100den verschillende soorten. Iets zal toch wel geschikt zijn.
Je hebt het misschien al geprobeert maar zoek eens iets op over bitten die special zijn voor paarden met een laag gehemelte. Ben je zeker dat die van jou dat heeft of vermoed je dat omdat het een Lusitano is? Een vriendin van mij heeft er namelijk ook een en zij rijdt hem zonder problemen met een trensje.
R_ChiChi schreef:Pardon?
Hij heeft papieren, brandmerk alles erbij?!
En jij beweert dat hij géén Lusitano is. Het spijt me maar ik vind dit wel heel hard. Het is een Lusitano. Hij loopt zelfs zo.
En ik ga niet met een trens rijden. Dat ligt niet goed in z'n mond.
R_ChiChi schreef:Sporen doe ik zowiezo niet. Alleen het probleem bij Picasso is dat een trensje dubbelklapt tegen zijn gehemelte...
R_ChiChi schreef:Sporen doe ik zowiezo niet. Alleen het probleem bij Picasso is dat een trensje dubbelklapt tegen zijn gehemelte...
xx_Irisje schreef:heb je het dier al?
waarom wil je buiten met een hackamore rijden?
daar moet je ook mee om kunnen gaan..