ervaring Barnsby N-Gage en/of Prestige Doge?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sampie

ervaring Barnsby N-Gage en/of Prestige Doge?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 15:57

heeft er al iemand zo'n zadel geprobeerd. Ik heb nu een Prestige Doge op proef gehad, maar dat zit zo opgesloten. En toen zag ik nog de N-gage op internet. Daarna kwam de zadelman weer maar had ter vergelijking alleen zadels zonder kniewrong mee, moeilijk vergelijken dus want dit was van het ene uiterste naar het andere. Hij verkoopt geen Barnsby. Het Prestige zadel lag verder goed, maar het zit zo ''opgesloten''. Ik rij nu al jaren op een GrandGilbert met normale zit en normale wrongen, maar dat ligt niet meer goed op dit paard (en is ook niet goed te krijgen want ik heb alles al geprobeerd) dus ik moet iets anders. De modellen van KN voegen hem niet, hij gaat aan de ren en is er heel vervelend onder. In de Stubben M. zat ik zelf niet goed met m'n korte benen Haha!

_Anke_

Re: ervaring Barnsby N-Gage en/of Prestige Doge?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:37

Ik heb de Prestige Doge geprobeerd! Super mooi afgewerkt en heel zacht qua zitten en hele fijne kniewrongen. Echter het zadel lag niet goed op mijn paard. Het liep te kiepen, waardoor ik het idee had dat ik over ging zitten.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:15

Heb zelf een Barnsby AVG Bonfire helaas heb ik gewoon te korte benen (zelfs nog met korte zweetbladen). Maar voor de rest een heerlijk zadel.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:15

ik vind die prestige die je nu hebt heerlijke zadels, maar als jij denkt dat je te opgesloten zit kan je vekrampt gaan zitten, te veel iin een houding gedwongen, en dat is niet goed.
voor de rest zijn het wel zadels die lang mee gaan, alleen als je ht vergelijkt met met de passier GG is het een totaal anders zadel.
Kan je niet een andere type prestige bv passen, die heb je ook met een mindere gedwongen zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 09:59

Bv de Prestige Venus. Dat is een van de 'plattere' zadels van Prestige, ze lijken op de TopDressage, alleen geen enorme kniewrongen en een vlakke zit.

pilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:03

hij had geen andere modellen............. zei hij. Kortom ik had een beetje het gevoel dat hij dit zadel gewoon kwijt wil. Het is nu natuurlijk wel ''gebruikt''. Maar hoe kan je nu kiezen als je maar op zadel hebt gezeten?? Ik heb er natuurlijk op wel meer gezeten, maar de meeste liggen gewoon niet goed op m'n paard. Volgens de site van Pretige kan je kiezen uit de kniewrongen/maten zweetblad etc, maar hij verkoopt natuurlijk liever dit zadel dan eentje speciaal bestellen (dat lees je tenminste hier op bokt > zadels die dus niet echt super passen etc.) Zou een maat groter ook nog uitmaken? Ik zat nu in een 17 inch.

Ik had een beetje het gevoel dat je echt op die kniewrongen gaat ''hangen'' zeg maar, zeker als je er wat langer in zit. De 1e 10 minuten zat echt lekker, maar ga je echt rijden en veel overgangen maken dat merkte ik dat ik veel steun op de wrongen ging zoeken. Als je dan ineens op een zadel zonder wrong zit, zit echt heel los haha (en zo heb ik toch 10 jaar gezeten, maar wel op een breed paard en voor m'n gevoel scheelt dat ook. Dus hetzelfde zadel op een smal of breed paard. Bij de brede heb je zonder wrong toch meer steun, vind ik dan hoor.

Bij de meest zadels kom in niet eens bij de knie wrong.............. m'n benen zijn echt 20 cm te kort zei hij Haha!

Ik ga nog eens verder zoeken (misschien toch de passervice van Divoza??)

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:05

divoza heeft prima zadels maar echt goed aanpassen kunnen zij ze niet.

je zadelmaker heeft zich maar aan te passen als je denkt dat dit niet het juiste zadel voor jou is.