hij had geen andere modellen............. zei hij. Kortom ik had een beetje het gevoel dat hij dit zadel gewoon kwijt wil. Het is nu natuurlijk wel ''gebruikt''. Maar hoe kan je nu kiezen als je maar op zadel hebt gezeten?? Ik heb er natuurlijk op wel meer gezeten, maar de meeste liggen gewoon niet goed op m'n paard. Volgens de site van Pretige kan je kiezen uit de kniewrongen/maten zweetblad etc, maar hij verkoopt natuurlijk liever dit zadel dan eentje speciaal bestellen (dat lees je tenminste hier op bokt > zadels die dus niet echt super passen etc.) Zou een maat groter ook nog uitmaken? Ik zat nu in een 17 inch.
Ik had een beetje het gevoel dat je echt op die kniewrongen gaat ''hangen'' zeg maar, zeker als je er wat langer in zit. De 1e 10 minuten zat echt lekker, maar ga je echt rijden en veel overgangen maken dat merkte ik dat ik veel steun op de wrongen ging zoeken. Als je dan ineens op een zadel zonder wrong zit, zit echt heel los haha (en zo heb ik toch 10 jaar gezeten, maar wel op een breed paard en voor m'n gevoel scheelt dat ook. Dus hetzelfde zadel op een smal of breed paard. Bij de brede heb je zonder wrong toch meer steun, vind ik dan hoor.
Bij de meest zadels kom in niet eens bij de knie wrong.............. m'n benen zijn echt 20 cm te kort zei hij
Ik ga nog eens verder zoeken (misschien toch de passervice van Divoza??)